beste,
mag ik vragen het nu met u gaat? en hebben die pillen u geholpen?
ik zelf ben geopereerd aan mijn fissuur maar heb daarna meer pijn gekregen dan daarvoor.
ik lig uren na een toilet bezoek op bed en ga kapot van de pijn. pijnstillers werken niet en zit al 6 weken thuis kan niet werken niks!
Ik lees hier een tijdje al mee en herken heel veel verhalen.
Dit is wat voor mij heeft geholpen:
1. Dieet, dit is toch het allerbelangrijkste geweest. Onderzoek of je ergens allergisch of intolerant voor bent en vermijd dat. Verder genoeg vezels (frambozen, chiazaad, avocado, quinoa) en groente eten en vermijd/ verminder suikers (ook rijst en pasta) waar mogelijk
2. Met meer vezels komt een verantwoordelijkheid dat je goed en veel moet drinken. Drink liever bronwater dan het harde kraanwater wat iedereen zo gezond vind in Nederland.
3. Medicatie, zorg voor regelmatige pijnstilling en smeer je cremetjes op tijd en consistent.
4. Naar de wc alleen als het moet en liever niet als je geen drang voelt.
Tip 5 en 6 zijn naar mijn idee heeft beste voor op korte termijn af te zijn van de spanning op de binnenste kringspier. Hoewel vele een bad adviseren (wat ook erg fijn is een het liefst zo warm of het mogelijk) geloof ik dat een kruik je beter zal helpen. Zorg dat je een warme kruik gebruikt en bij zoveel mogelijk activiteiten het daartegen houdt. Bij tv kijken, eten, slapen/in bed etc. Dit zal echt zorgen voor een ontspannen kringspier wat het herstel van de kloof versneld.
Het tweede gedeelte is castor olie. Ik gebruikte dat vaak voor mijn knieën en andere gewrichten maar ik heb gemerkt dat het daar beneden ook alles soepel houdt en naar mijn idee ook de aambeien enigszins laat krimpen. Of in iedergeval niet opzwellen. Dit smeer ik samen met de andere zalfjes.
7. Draag een grote inkegkruisje in je onderbroek zodat alle cremetjes en olie niet doorlekken.
Ik weet dat het soms hopeloos en uitzichtloos kan zijn, maar het is mogelijk om beter te worden.
Inmiddels heb ik 6 a 7 keer de elastiekjes behandeling gehad, 2x botox maar niets heeft zo goed geholpen als de dingen hierboven. Ik wacht nog wel tot ik een operatie kan laten doen om een hardnekkige aambei te laten verwijderen, omdat ik daardoor vaak last krijg aan mijn kloof. Maar daarna zal het hopelijk klaar moeten zijn.
Succes allemaal een houd vol