Ik heb er al een aantal jaren last van wordt om de paar jaar gecontroleerd door de cardioloog om uit te sluiten dat er its met het hart is maar dat is steeds prima.
Het komt onverwacht en de klachten lijken sterk op een hartaanval , pijn op de borst , verkrampte kaken vond het de eerste keer eng duurde echt wel een poosje voor het zakte.
Kwam er via iemand die er ook last van had dat het snel achter elkaar een glas water drinken de kramp meteen laat verdwijnen.
De huisarts vind het wel verstandig om om de 5-6 jaar de cardioloog een keer weer in te schakelen om er zeker van te zijn dat er nog steeds niks mis is met mijn hart omdat bij vrouwen de symptomen van een hartaanval niet altijd herkenbaar zijn en omdat ik een langzaam progressieve dunne Vezel Neuropathie heb die ook de werking van het hart kan beïnvloeden.
Maar tot nu toe helpt dat glas water echt super goed.
Ik heb al jaren dezelfde klachten. Bij mij werd ook aan een hartaanval gedacht. Ik ben er pas na tien jaar achter gekomen dat het door mijn maag komt.
Ik herken de pijn bij zo'n aanval. Het is bijna niet om uit te houden. Je weet niet waar je het zoeken moet en na de aanval ben ik doodmoe. Na een periode Pantop
razol te hebben gebruikt, probeer ik het nu met Zantac snel.
Maar ik ben benieuwd welk medicijn jij gebruikt bij zo'n aanval.
Ook al jaren last hiervan. Ik moet dan ook gelijk water drinken, dan zakt de pijn onmiddellijk af. Ik wist tot vandaag niet wat het was, maar dacht al dat het niet iets ernstigs was, gelukkig. Het is ooit begonnen in 2009 midden inde nacht, toen schrok ik wel, en dacht dat ik benauwd werd etc. Dit is mijn verhaal.
Als ik voel dat er een slokdarmspasme begint, dan neem ik een paar kleine slokjes water. Ga dan even zitten. Daarna zakt het spasme weg. Zo fijn dat ik dit ontdekt heb. Eerder duurden de spasmes vaak wel een half uur en langer. Ze komen bij mij altijd als ik in bed lig. Ben dus heel blij met de slokjes water.
Vorige week kreeg ik hevige aanval. Dit is niet de eerste keer. Ik werd opgenomen omdat men dacht aan hartklachten. Op de moment van de aanval dronk ik kleine slokjes water, doch dit hielp niet. Ik lijd hier zeker al 30 jaar aan, toch nog steeds geen diagnose. Volgende week ga ik naar professor, hopelijk kanbhij mij helpen. Want de pijn is echt ondraaglijk tijdens een aanval.
Sinds anderalf jaar gelijksoortige klachten! Wat ik niet kan snappen zijn de slokjrs water. Zelfs die krijg ik niet door mijn slokdarm!
Die lijkt tijdens zo'n aanval volledig afgesloten! De aanval begint dan ook altijd doordat er "iets" van eten blijft hangen, en dan escaleert het volledig en produceer je alleen overmatig speeksel, is slikken totaal geen optie meer en door de angst die dat gevoel veroorzaakt zal het wellicht nog erger worden. Heb nu gastroscopie gehad, daar kwam de eerste keer een infectie uit. Die is behandeld. Klachten kwamen terug, dus slikfoto gemaakt. Daarop was te zien dat een pieklein stukje marshmellow wat langer bleef hangen alvorens door te zakken. Gisteren een ct scan met contrast gehad om te zien of er wellicht van buitenaf iets op de slokdarm drukt, en anders eventueel nog een manometrie ( drukmeting) van slokdarm. Hoop echt dat er een oplossing komt want ik vind het allereerst erg beangstigend en natuurlijk pijnlijk.
Heb hier al 20 jaar last van en er kon niets afwijkends gevonden gevonden. Ik nam bij pijnaanvallen altijd paracetamols, en dronk hierbij een glas water. Wat heel raar was, was dat de pijn dan vrijwel direct weg was. Heb dit besproken met mijn huisarts die mij niet serieus nam omdat paracetamols niet zo snel konden werken zei hij. Pas een paar maanden geleden las ik toevallig iets over slokdarmspasmen en mij werd duidelijk dat ik die dus heb. Ik lees hier dat mensen baat hebben bij het drinken van een glas water, Zo blij dar ik nu eindelijk weet waar ik last van heb. Dus nu drink ik gewoon zonder paracetamols een flink glas water. Even verergert de pijn dan bij mij maar na een paar seconden en is hij helemaal weg Na zo lang onzekerheid ben ik zo blij te weten waar ik last van heb en een goede manier heb om snel van de pijn af te komen.
Al 2 jaar last van spasmen en pantomed helpt redelijk , nu moeten stoppen met pantomed ivm mijn kankerbestrijding van leukemie.
4 dagen na stoppen van pantomed 3maand nu wel 50 tot 60 spasmen per dag misschien wel meer door degene die ik niet voel , enorm drukkende knellende pijn op de borst uitstralend naar de rug , ook ademhaling gaat moeizamer en soms doet mijn hart ook raar . Grt ivan
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bij mij was op de slikfoto een slokdarmspasme te zien. Volgens de MLD-arts kwam dat bijna nooit voor, maar ik heb bij vrijwel elke maaltijd een moment dat er een hap vast zit, dus zo gek was het niet.
Ik heb medicijnen gekregen, (Diltiazem) maar die helpen niet. Het wordt alleen maar erger. Zelfs een glas water te snel leegdrinken gaat niet. @Inge, Heeft de manometrie iets opgeleverd?
Hallo, even een vraag, treed slokdarmspasme enkel op tijdens het eten en/of drinken?
Nee dat is er vaker