Hoi vraagje welke arts in België?
Op papier heb ik alle symptomen van slokdarm spasme
Maar een manonetrie geeft dit niet aan
Een 24 uurs meting kunnen ze niet omdat ik zo’n aanval 1 x per week heb
Dossier is gesloten maar ik zit er maar mee
Waardeloos
Krijg nu morfine tegen de pijn maar dat is toch niet normaal
Hoi ja ik! Onderzoek gehad niks op te vinden
Slikfoto ook oké
Geen vernauwing of obstakels
Ik heb een paar maand geleden erge bijna niet uit te staren krampen gekregen juist op één plek waar de slokdarm in de maag komt.
Eerst werd gedacht aan maagkrampen maar na gastroscopie en coloscopy maar alles bleek ok.
Dan werd gedacht dat het mogelijk hart krampen konden zijn en ook werd een scan met vloeistof genomen omdat de dokter dacht dat het ook steengruis kon zijn in de gal wegen.
Maar alles was in orde.
Toen werd er door de huisdokter geopend dat het slokdarm spasmen kunnen zijn en werd me aangeraden Tempocol te nemen en nu ben ik aan het afwachten.
Mijn hart zal het waarschijnlijk niet zijn want na keihard trainen in het fitness center met gewichten heb ik helemaal geen hart klachten.Ook mijn zuurstof opname is perfect.
Maar toch ga ik voor alle zekerheid de fietstest doen bij de cardioloog.
De krampen zijn maar een paar cm breed juist aan de ingang van de maag einde van de slokdarm.
Ze duren een twintigtal minuten en alleen met hangen aan mijn klimrek en met korte stootjes in en uit ademen kan ik het houden.Ik wacht dus af wat die Tempocol kan betekenen.
Ik heb ergens gelezen dat plak voeding een grote boosdoener is. Weet niet als het waar is maar dat is bij mij volgends mij ook het geval. Chocolade plakt, macaroni plakt, suiker plakt en dat zijn dan ook de oorzaken bij mij. Ik hoop hiermee iemand te kunnen helpen want ik gun zulke pijnlijke aanvallen niemand toe.
Hallo, ik heb van alles op internet gelezen wat kan helpen maar dat alles meestal alleen maar tijdelijk helpt. Ik kan niks vinden vinden over wat het resultaat is na slokdarmkringspier klieven. Weet iemand daar wat over te zeggen?
Hallo,
Ik heb sinds een jaar zo af en toe last van een soort drukkend/kramp gevoel bij mijn borst. De eerste keer toen het gebeurde dacht ik dat het iets met mijn hart was. Ik drink dan water en dan voel ik de druk/kramp wegzakken. Als ik dat niet doe dan kan het wel een minuut tot enkele minuten aanhouden. Zou dit ook slokdarmspasme zijn?
Hartelijke groet,
Marcel
Moeilijk te zeggen zonder onderzoek. Het kunnen ook maagklachten zijn. Ga met de klachten naar de huisarts
Een aantal keer enorme slokdarmkrampen gehad, duurt ongeveer 5 uur en slikken de dag erna voelt verstikkend.
Ik heb een half jaar geleden een scopie slokdarm gehad en tijdens onderzoek enorme krampen gehad, daarna was het wel over voor een half jaar. Nu weer volop aanwezig. De aanvallen komen bij mij in de nacht, ik word dan wakker met rot gevoel in kaken en mondbodem en slokdarm, pijn op de borst etc. Maagzuurremmers helpen niet. Echtgenoot is in staat 112 te bellen als ik een aanval heb.
Volgende week maar weer eens naar de huisarts, misschien cardiologisch van alles uitsluiten? Ik word er moedeloos van.
Zijn er ook mensen met langdurige aanvallen in de nacht?? Bij mijn weten ben ik dan ontspannen...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Herken hier heel veel. Histamine beperkt dieet helpt mij. Maar blijf ook het gevoel van tintelingen en spasmen houden. Heb daarnaast spontane blauwe plekken en dit alles kan voor komen bij mensen bij addisonbiemer. Huisarts gaat binnenkort aande slag met de een b12 proef behandeling. Hopelijk nemen de klachten dan af…
Eerder al hapje gehad van maag en 2 antibioticakuur voor helicobacter pylori… mn schoonvader heeft zelfde kuur gehad en valt nu regelmatig flauw…
Voor diegene die de oplossing vind hoor het graag en succes aan iedereen die hiermee te maken heeft…
Nadat ik een antibiotica kuur heb gehad voor borstonsteking heb ik nu minimaal 1 x per week slokdarmspasmen. Ik denk dat dit door de pillen komt.
De aanvallen zijn heftig en kunnen van 10 min tot 2 uur lang duren. Ik merk dat dit ook verband kan hebben met vettig eten
en of te snel eten zonder water te drinken.
Ik ben nog zoekende wat de oplossing is want alleen van de gedachte al dat ik op elk moment zo een aanval kan krijgen krijg ik het benauwd.
Wat bij mij helpt om de pijn te verminderen bij een aanval is cola drinken daarbij moet ik boeren en zakt de pijn een beetje weg , warm water drinken. En als het echt niet gaat moet ik alles overgeven en dan zakt de pijn ook beetje weg. Maar ja dit is niet de oplossing voor altijd. Ik ga deze dagen naar de huisarts ben benieuwd wat ze gaat zeggen.
Ik wens iedereen met deze aanvallen heel veel succes en beterschap! Hopelijk vinden we hiervoor een definitief oplossing.
Sinds begin Juni aanvallen eerst heel korts en nu duren ze 8 tot 14 uur! Ik ben in een maand al 2,5 kilo kwijt omdat ik niet kan eten of heel weinig. Ik heb continu wel last soms 2 dagen 10/20% spasme maar dan kan ik wel eten. Maar ik heb nu 2 a 3 aanvallen per week! Nooit maag problemen gehad. En niks helpt ik heb buscopan zetpillen en maagzuurremmers hoogste dosering 2x 40 mg. Ik heb nog zakjes voor een beschermlaagje geeft van de slokdarm maar als bij werking netelroos!
Nu tramadol zetpil maar werkt pas na 4 uur een beetje maar als bij werking misselijk en duizelig.
Nu gisteren diazepam gebruikt voor het slapen, ik dacht spoer verslappers dat moet helpen! Wel heerlijk 8 uur geslapen werd wel wakker met spasme! Wanhoop nabij! Ook al bloed geprikt alles was goed ik heb ook geen galstenen. Wacht nu op een gasscopie
Toch denk ik dat stress echt boos doener kan zijn.
Ik heb begrepen dat de grootste problemen betreft slokdarmspasme kunnen worden verholpen door meer groente te eten , langzaam te eten zodat het eten beter verteerd word, ademhalingsoefeningen te doen. En maagzuur in orde te maken , want daar komt het probleem van. Als advies heb ik van een dokter gekregen om na elk maaltijd glas warm water met 2 lepels appelazijn te drinken. Dit zou de maagzuur in balans moeten brengen , waardoor de sluitspier van de slokdarm weer correct gaat werken. En belangrijkste is natuurlijk zo veel mogelijk stress vermijden.
Ik gebruik daar al jaren buscopan forte voor
Grtjs
Franneke
Ik heb de vorigevwk voor de tweede x een hartkatherisatie gehad met testen voor de kleine vaten. Maar er is niks uitgekomen. Dus nu lees ik dit over slokdarmspasmen. Dus daar nu maar achteraan.