Hoi ik heb zelf last van chronische hyperventilatie, dwz chronisch verkeerd en te hoog ademen, daardoor heb ik veel last van en droge mond en af een toe een vreemde smaak (de laatste 2 dagen zoute smaak). Door dat verkeerde ademen heb ik ook last van mijn darmen en maag, er komt teveel lucht binnen.
Ga dus eens na hoe je ademt, met stress bv is het al snel gedaan, het hoeft niet altijd aan je eten te liggen dus.
En Pascal zegt een openmondademhaling te hebben. Dat zou meteen al de verklaring kunnen zijn dus voor je gastritis.
Overigens het is makkelijk om alles als stress opzij te schuiven. Er zijn genoeg aangezichtsaandoeningen waar je misschien ook even naar kan kijken. Vooral als er ook wel pijn in het gezicht en/of hoofdpijn bij komt, denk dan aan Neuralgie of Temporomandibular joint disorder.
Voor de gastritis, ik ben voor mijn ademhalig begonnen nu met Cesar/Mensendieck therapie, daar leer je ontspanningsoefenigen, en meer te letten op hoe je je lichaam gebruikt. Misschien is dat ook wat voor jou?
Groetjes,
Fay