Het valt mij op dat er de afgelopen 10 jaar alleen gesproken wordt over de Nissen ingreep en dan met weinig positief resultaat volgens dit forum. Is er iemand bekend met osteopathie voor deze aandoening of spiertraining met de Iqoro uit Zweden( welke de maag na langdurige training weer naar beneden duwt. Het is een zeer pijnlijke aandoening dus ik zoek naar een oplossing om de pijn wat te verzachten en wat normaler te kunnen eten.
Hoor graag. Henk
Een gediagnostiseerde middenrifbreuk. Mensen die ergens baat bij hebben
vermelden dat meestal niet op een lotgenotenforum, waar over het algemeen problemen worden gemeld en hulp wordt gezocht.
Hallo Henk,
Bent u inmiddels al gestart met het trainen van het middenrif middels de Iqoro?
Zelf heb ik enkele maanden geleden ook de diagnose gekregen. Alhoewel ik weinig klachten ervaar overweeg ik om (uit voorzorg) te gaan trainen met de Iqoro. Kan echter nergens Nederlandse reviews terug vinden.
Groet, Marieke
Ben ik ook benieuwd naar. Heb een sliding hernia en last van ongemak rond die plek, naast al het maagzuur.
Ik heb ook al jarenlang een middenrifbreuk ostiopaat geweest hielp wel maar nu doe ik een eetlepel appeazijn in een glas water 3x na iedere maaltijd ik voel er weinig meer van het is het proberen waard
Ik ben bij een Ostiopaat gaat stukken beter je kan het altijd proberen
Waar hebben jullie met middenrifbreuk eigenlijk last van?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik train nu een maand met iQoro om mijn sluitspier naar de maag te versterken. En ik voel al wat verlichting. Heeft iemand anders er ervaring mee?
Na 3 maanden trainen met IQoro zijn mijn reflux klachten met 90% verminderd.
Waar kan je de IQoro kopen?
En wat betaal je er ongeveer voor?
hallo, ik kan bijna niets in Nederland vinden over de iqoro. Jij gebruikt het nu een tijd . Wat zijn jou ervaringen op het ogenblik. Ik vind het nog al duur voor een stuk plastic. Ik oefen nu met een speen.
Hallo,
Ik heb 3 jaar een middenrif breuk en ga om de 6 weken naar de osteopaat waar ik me redelijk mee kan helpen .
Ik heb nu ook de IQoro aangeschaft omdat de klachten langzaam steeds erger worden ben 2 weken bezig dus kan nog niet echt een oordeel vellen.Wel doe ik ook ademhalingsoefeningen die ik vooral op Duitse fysiotherapeut website vind.
Een operatie zie ik niet zitten mislukt meestal of resultaat is van korte duur , ppi’s ga ik zeker niet nemen want dat is echt troep.
Iqoro is erg duur voor een stukje plastic. Ik train heel eenvoudig met een speen. Je doet het plastic gedeelte achter je lippen en de hendel buiten je lippen zodat je tijdens de oefening eraan kan trekken en je tanden zet je op de speen. Je tong naar achteren kijk voor de handleiding verder op iqoro. Net zoals de iqoro, alleen een stuk goedkoper.
Gr Ria