Het gaat ook over het rectum
In het rectum zijn ontstekingen vastgesteld van 2cm door procto en colo, dus dat wist ik al. Heb jij al Crohn of Colitis gekend zonder symptomen?
Ik kan er geen antwoord op geven. Je zut moeten wachten tot bij de MDL arts
Vandaag mdl, colitis of proctitis, enkel endeldarm. Verder doen met pentasa, volgende maand al afbouwen en erna terug controle .
Dj,
Zoals ik het begrijp dus een diagnose Colitis van de MDL arts? Wat is proctitis? En als het Colitis is dan is het toch chronisch .. zijn ze daar zeker van of moet je dan weer voor colonoscopie?
Goh, ik weet het allemaal niet meer en zij ook niet denk ik. Ze zeggen dat het erop lijkt maar snappen niet dat ik geen symptomen heb. Ik moet nu 2 maand Pentasa nemen met een maand afbouw, dan terug naar MDL arts en die gaat dan kijken of er nog een ontsteking is (proctoscopie). Als die weg is, stoppen met medicatie en afwachten. We zien dan wel, als het terugkomt, neem ik terug medicatie of mss zelfs niet.
Momenteel is het proctitis en dit is wss al 10-15j zo, proctitis is als enkel de endeldarm ontstoken is.
Ik heb nu alleen schrik dat als we de ontsteking wegnemen, ze ergens anders gaat terugkomen in de darm of is dat niet mogelijk? Of blijft die ontsteking er altijd? Weet jij dat John?
Van een coloscopie spreken ze niet meer, wss binnen 5j terug ofzo maar dat is omdat ik erfelijk belast ben.
Ontstekingen zijn te behandelen en dan zijn ze weg. Dat wil wel niet zeggen dat ze wellicht ooit een keer terug zouden kunnen komen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En die komen dan terug op dezelfde plaats vermits daar een biopt is genomen dat het daar chronisch is?
Daar kan ik geen antwood op geven
Onstekingswaarden 360 van ontlasting, wat betekent dit ? Gr romarius
Dat ze wat hoog zijn, maar waardoor of waarom kan ik zo helaas ook niet zeggen. Dat zou dan onderzocht moeten worden
Vandaag met mijn dochter van 23 bij de mdl-arts geweest om verdere behandeling te bespreken. 3 mnd terug was de waarde 500 en nu 3000. Haar klachten verergeren. Bij colonoscopie niets gevonden, ze had wel een maagbacterie die behandeld is 3 mnd terug. Nu wachten op een mri om de dunne darm ook goed te bekijken en dan een nieuwe afspraak. Ik zit op google te zoeken, maar eigenlijk weten we nog niets he