hey,
ik had vandaag iets langs (2-3cm) wits en diks in mijn ontlasting. ik heb namelijk altijd angst gehad voor wormen dus nu denk ik dat ik wormen heb...hoe groot is da kans dat ik het heb?
en heeft iemand ervaring met zo een wormkeur? ik weet dat je dan 3 dagen lang elke morgen en avond een pilletje moet nemen maar het lijkt me zo vies om al die wormen er zien uittekomen...zijn het er veel? zijn ze lang? hoeveel dagen duurt het? merk je er iets van? zie je ze allemaal?
alvast bedankt
het lijkt mij erger om ze in mij te hebben dan dat ze eruit komen!
kijk even op Google of je wormen herkent, spoelwormen?
dan inderdaad een kuur halen.
sterkte Brenda
Hoi Lin,
Ik heb ook een keer wormen gehad, en zag in de bijsluiter van de pilletjes dat ze op verschillende manieren genomen kunnen worden, afhangend van wat voor soort worm het is. Dus inderdaad even op internet kijken om te zien of je het herkend, ookal geeft het zo`n vies gevoel. (of even aan de huisarts vragen natuurlijk)
Bij mij waren ze meteen na de eerste kuur helemaal weg, dus ik zou het gewoon doen als ik jou was. In een korte tijd ben je er vanaf.
Succes!
Let op, want als het een lintworm is geweest, dan kan het goed zijn dat het maar een stukje is dat afgebroken is. De rest groeit gewoon weer aan, en dan begint het weer van voon af aan.
Meestal schrijven artsen bij lintworminfecties niclosamide voor. Als u dit niet mag gebruiken, kunt u mebendazol gebruiken. Mebendazol doodt wormen, wormeieren en larven, doordat het de opname van voedingsstoffen in de worm verhindert. De kuur duurt meestal drie dagen. Soms moet u de kuur na drie tot vier weken herhalen. Afhankelijk van de soort lintworm zal uw arts aanraden enkele uren na inname van de dosis een sterk laxeermiddel te gebruiken. Hierdoor zullen eventuele eieren van de lintworm het lichaam verlaten voordat ze kunnen uitgroeien.
Lees meer over lintwormen in de folder van het Nederlands huisartsen genootschap:
http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R169809493603629