Ik krijg over een paar uur meen colonscopie omdat er bloed in mijn ontlasting is gevonden bij het bevolkingsonderzoek. Ik heb al een paar maanden last van slijm bij mijn ontlasting zoals op de foto's van Cotje te zien is. Ook ik heb al jaren last van divertikels die ook regelmatig ontstoken waren met pijn tot gevolg. Mijn vitamine B was laag en ik ben supplementen gaan gebruiken. Nu bijna nooit last meer. Ik ben vreselijk bezorgd voor de uitslag van de coloscopie. Bloed en slijm zijn alarmsignalen voor darmkanker en ik heb dat dus. De verpleegster zei tijdens het intake gesprek dat ze gokt op een divertikel maar ik geloof daar niet in omdat ik nooit eerder deze klachten heb gehad. Momenteel weet ik even niet waar ik het zoeken moet van de stress.
Ontlasting wat ik hier veel lees. Is goed iedere keer achterom te kijken. Mijn ontlasting is sinds 2016 nooit normaal. Alle varianten komen voorbij. Incl. Soms bloed en vaak Slijm. Ik heb ernstige PDS en dicerticulose. Wel goed altijd een arts hier een label aan te geven.
Beste Dirk,
Wat was de uitslag nav jouw onderzoek?
En John...kan stress, ook de slijmproductie bevorderen?
Het lastig is dat je geen stress ervaart, maar doordat je dit hebt, krijg je stress en kom je in een visuele cirkel terecht heb ik het idee...
Hoi hoi! Ik ben hier een keer eerder geland en toen kwam er geen duidelijk antwoord.. ik ben naar de dokter geweest en uiteindelijk (na weken) blijkt het Candida in de darmen te zijn. Kuur nu bezig en nu na twee weken begint het iets beter te worden. (Kan 6 weken duren)