Ik heb ongeveer 10 jaar geleden of iets langer mijn eerste aambei laten verwijderen in het ziekenhuis, middels een bandligatie. Dit ging goed, erg pijnlijk maar de aambei was verdwenen.
Sindsdien geen rood vlees meer gegeten, niet persen en veel drinken, toch enkel jaren later weer een aambei, toen kreeg ik het advies om naar Assen te gaan, een speciale kliniek die de aambei zou gaan verwijderen.
Zonder klysma werd ik daar geholpen, ook bandligatie en het was zo gepiept. Helse pijn, kon amper terug rijden. Precies een maand later stond ik te douchen, liet een scheetje (dat dacht ik) maar was allemaal bloed, zoveel dat binnen een mum van tijd de douche rood was, snel naar de wc, ook de hele wc zat onder het bloed, doktersdiensten gebeld, "ik moest het eerst maar even aanzien" Nou ik dacht krijg van mij wat, ik bel 112 voor het eerst in mijn leven, dat was maar goed ook, want in de ambulance viel ik al meerdere keren weg vanwege het enorme bloedverlies.
In het zieken huis moest ik wachten op de arts, die moest van huis komen want het was na 11 uur in avond, ter plekke geopereerd, weer heel pijnlijk, er was een ader ontstoken geraakt vermoedelijk door niet goed ontsmet "gereedschap" van de vorige keer, of infectie bij gekomen. Geen idee.
2 dagen in het ziekenhuis moeten liggen..... En nu heb ik weer een aambei die hevig bloed bij de ontlasting, maar ik durf niet meer.....
Ik wil niemand bang maken, want het gaat ook vaak goed, maar advies is toch om dit te doen in een ziekenhuis en van te voren een klysma te krijgen. Waarschijnlijk heb je dan minder kans op ontstekingen.