Bij mij heeft het veel te maken met Stress ,Verkeerde ademhaling,te gehaast leven,eten etc.Op het moment dat mijn ademhaling ontspannen is kan ik weer alles naar behoren !!
Zo denkt ik er ook over ademen is leven .Verkeerde ademhaling is op de lange duur niet goed voor je hele welzijn psychisch en fysiek;Stresss brengt meer teweeg dan alleen .achja ik heb een beetje last van stress
Het gaat alleen weg wanneer je juist weer normaal gaat leven !! ik denk bij mij zelf de oorzaak stress is .Al 3 maanden last van de zelfde ellende als jou Benjamin beterschap dit is geen pretje
Hoi ho allemaal,
Heb de zelfde klachten, ben van de week naar de huisarts gegaan. Mijn huisarts zei dat ik het syndroom van tieste hebt.
Google het maar eens syndroom van tieste. Misschien kunnen jullie je in dit syndroom je ook herkennen.
Veel sterkte!
Gr. Jessie
Ik krijg regelmatig opkomende lucht uit mijn maag heel veel boeren maar de lucht blijft in mijn luchtpijp in plaats rechtstreeks uit mijn slokdarm daardoor heb ik pijn rond mijn hart en verstikkings gevoel ,,geen lucht krijgen en wat etens resten komen om hoog !tranen in mijn ogen ik denk dat ik geen lucht krijg en er in steek !
Ga dan eens met de klachten naar de huisarts
Hoi , ook ik heb al jaren deze klachten, ben al vaak naar de huisarts geweest en die zegt dat het niet mijn hart is maar ik ben niet gerust.
Ik word gek van het vele boeren en als ik in bed lig en er zit een boer dwars, dan moet ik rechtop zitten totdat ik geboerd heb.
Ik kan wel gewoon functioneren, maar wil graag van mijn klachten af.
Wie heeft een oplossing?
Deze klachten herken ik, het lijkt op hyperventilatie symptonen. Kijk uit misschien een burnout in aankomst bij je. Vooral als je flexwerker ben is de kans daar groot op.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik loop er nu een paar weken mee, had eerst een brok in mijn keel en heb Omeprazol voor de maag en ontstekingsremmer voor in mijn neus gekregen (dit hielp een paar jaar geleden tegen het globusgevoel, had slijmvorming). Nu ben ik daar vanaf maar het boeren blijft. Als ik opsta heb ik het gevoel dat ik moet boeren maar hij komt niet. Heel naar gevoel. Na een grotere maaltijd heb ik ook last van reflux. Tevens denkt de huisarts Tietze vanwege pijn op mijn borstbeen maar ik denk eerder aan reflux klachten. Ook een ECG gehad en deze was goed.
De Omeprazol was ik na 3 dagen mee gestopt omdat ik direct na de maaltijd pijn in mijn maag kreeg. Nu 6 dagen later nog steeds wat buikpijn na het eten.
Ik weet nu niet of dat boer gevoel nu echt een boer is of maagzuur wat naar boven wil komen. Morgen ga ik weer naar de huisarts en heb een afspraak met een psychosomatische fysiotherapeut. Heb erg veel stress ervaren de afgelopen maanden. Zal er indirect mee te maken hebben.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb ook alle symptomen die hier worden genoemd. Maar daarbij hoest ik ook veel. Vooral in slecht geventileerde ruimtes. Hoesten is minder geworden na nemen van codeine. Heb er nu drie maanden last van maar ze kunnen niets vinden. Op de longfoto niet, geen allergie en bij de spirometrie ook niet gevonden. Ik slik nu twee weken ranitidine en dat helpt een beetje maar ik wil erg graag helemaal van af.
goed op tijd vezelrijk eten ,ademhalings oefeningen.stress,verkeerd ademen,had de zelfde klachten wrdt er helemaal gek en panikerig door .de b 1 en 12 vita slikken.Oorzaak hyperventilatie ademhaling van mij helemaal fout.succes
Ik heb sinds een week last van veel boeren en misselijkheid, nu de afgelope 2 dagen ook last van maagzuur. Meestal na iets eten of drinken maar ook gewoon zommaar. Soms ook last van pijn onder mijn linker borst. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, heb hiet nooit last van gehad. Moet ik me zorgen maken? En misschien naar de huisarts?
Ik zou toch maar eens met de klachten naar de huisarts gaan. Het is moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen
Kijk eens op het Syndroom van Roemheid.. maagproblemen of teveel eten kunnen hartklachten veroorzaken.
Ik heb ook de klachten zoals veel opboeren. Maar ook het gevoel van een soort brok in mijn keel, gevoelige keel, regelmatig een zwaar gevoel op mijn borst. ( dat gevoel is nooit helemaal weg), Ik kan ook allk een een sport bh aan. Bh met beugel is niet te dragen vanwege het afgeknelde gevoel onder de ribbenkast. Ik heb ook af en toe een gele tong.
maagonderzoek gehad bij het Gelre ziekenhuis net een roesje ( was goed te doen) maar leverde niets op.
Ik heb enorme kramp op mijn kramp na het eten van chocola ( had ik vroeg er nooit) Doe ik dus niet meer.
Slapen gaat goed. Dat is dan ook het enige positieve. Verder kan ik niet sporten en beheerst het echt me leven.
Heeft iemand goede tips of medicatietips?