Ik heb de laatste tijd ook last van boeren.
Soms als ik eet heb ik plotsklaps genoeg,krijg geen hap meer binnen,het zweet breekt me uit.Dan moet ik ff rondlopen en moet ik abnormaal boeren.
Ik heb regelmatig pijn in de rug,net onder de ribbekas.
Het lijkt van alsof het van mijn longen is.
Vooral smorgens als ik me uitrek,en dan blijft dat soms ganse dag.
Ik heb ook al maanden dat,niet constant dat ik mijn hartslag in mijn oren hoor suizen.Soms zo erg dat ik niet kan slapen.
De huisarts had me kalmeermiddel voorgeschreven.Dat moest ik 5 dagen nemen.Maar dat was een tijdelijke oplossing.
Ik moest naar de huisdokter bellen voor de uitslag en die is ok.
Maar ondertss is het nog steeds hetzelfde.
Moet ik het hierbij laten en gewoon ervan uitgaan dat het stress is?
Heeft er nog iemand hier ervaring mee?
En heb een vrij druk sociaal leven 🙂
Ik moet wel zeggen dat ik een zwaar huishouden heb,maar vind rust in mijn job.
Groetjes
En
Oeps vergeten,uitslag was ok.Dat was van een ct scan van de schedel.
Iemand die rust vindt in zijn of haar werk is per definitie gespannen. Zowel de klachten van de maag en het boeren als het oorsuizen zouden goed kunnen verdwijnen als u meer rust in uw leven inbouwt.
Ik heb dit allemaal doorgelezen ook ik was op zoek naar een wondermiddel of behandeling. Ik loop al 2 jaar 4 maanden met deze klachten en ook heel extreem. Ben ook doorverwezen naar het AMC maar daar gaven ze aan dat het oesofagie. Ik weet zeker dat ik geen lucht inslik en dat het van binnenuit komt. Heb een darmspoeling laten doen en dat bracht opluchting. Ga deze behandeling doen en je zult het merken!!Heb net 1 behandeling gehad en ik ben nu zo enthousiast, dus doen!!!
Hallo allen,
Na heel wat informatie op het internet gelezen te hebben en enig zelf reflectie ben ik op het volgende uit gekomen, misschien heb je er wat aan, misschien niet...laat het weten :). Ik ben een man, 28 jaar, 183cm, 70kg.
Symptomen (die ik heb)
Regelmatig druk onder de borstkast onder het borstbeen (en als ik daar druk/masseer op die plek voelt het er pijnlijk en onprettig en heb ik de neiging te boeren). Als ik inadem en me buik naar buiten toe druk, dan voel ik een misselijkheid opkomen, daarna wil ik overgeven en boer ik als een gek. Soms is het zo erg dat ik ineens witte vlekken zie en een migraine voel op komen, de migraine is pas voorbij nadat ik heb overgegeven. Achter elkaar boeren (vooral vlak nadat ik klaar ben met werken, mogelijk omdat ik dan mezelf ontspan.) Hart kloppingen heb ik soms, alsof ik net heb hardgelopen terwijl ik gewoon zit. Last van koud zweet, dus ik transpireer, klamme handen, voeten en oksels terwijl ik het niet warm heb. Soms lijkt het alsof de spieren tussen mijn schouderbladen helemaal vast zitten en nadat ik alles eruit heb geboerd is het weer wat beter.
Oorzaken (waarvan ik denk dat het komt)
Lichamelijke stress (overspannen lichaam, angstig dat zich uit in krampachtig tenen samentrekken etc.). Kort, licht, snel ademen (hyperventilatie [overtollig CO2 in het lichaam vind via de maag een uitweg). Koffie drinken, beïnvloedt de natuurlijke ademhaling. Eten, drinken of speeksel doorslikken met onbewust veel lucht. Roken. Ik heb een onregelmatig eet patroon, ik eet s'ochtends niet (dus ik draai op me reserves) en s'middags en s'avonds eet ik gewone maaltijden. Te weinig tot geen lichamelijke beweging (naar de auto lopen versta ik geen beweging onder.
Mijn oplossing
Ik ben gestopt met roken van 1 pakje per dag 13 jaar lang naar niets meer. Ik drink veel meer water en thee en bijna geen koffie, alcohol of koolzuurhoudende dranken meer. Meer sporten/rekken om de fysieke stress los te laten. Bewust diep ademhalen naar de onderbuik toe, zonder dat de borstkas meebeweegt (natuurlijke ademhaling). Ontbijten. Mediteren (Driehoekmeditatie techniek) om mezelf ook mentaal te ontspannen.
In essentie denk ik dat de fysieke stress in het lichaam ontstaat door een niet natuurlijke ademhaling. Wees bewust van je natuurlijke ademhaling, zodat het lichaam optimaal kan functioneren! Het gaat in ieder geval een stuk beter met me. Kom in balans met jezelf 🙂 en neem lekker de tijd ervoor!
Heb je zelf andere ideeën, meningen of toevoegingen dan hoor ik het graag.
Ik mis het bewegen in jouw programma, iedere dag minimaal 3 kwartier wandelen of zwemmen om de spieren aan te sterken. verder vind ik het een heel goed plan. Voer je het ook uit? Hoe lang al?
Ik heb soms het gevoel dat er wat in mijn slokdarm blijft hangen. Dit gevoel gaat vaak gepaard met een vervelende druk op mijn borst en soms ook met boertjes laten. Dit gevoel komt spontaan op, dus niet per se nadat ik gegeten of gedronken heb. Soms heb ik ook het gevoel alsof er een vieze lucht in mijn keel hangt (een gas-achtige lucht, lijkt het wel) en ik heb een gele aanslag op mijn tong (voor zover ik me kan herinneren was dit eerst altijd wit, niet zo gelig als nu in ieder geval). Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb ook last van overmatig boeren ,de ene dag is het erger dan de andere dag,wat een beetje helpt zijn homeopatische druppels ,daardoor is het wat minder erg als in het begin .Moet ik hier mee leren leven????
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beste
Ja ik herken een deel van je klachten
ik moet de laatste maanden extreem veel boeren echt dag en nacht
dit heb ik nog niet eerder zo erg gehad.
Ik heb ook erg veel pijn
op mijn borst en bij mijn longen.
Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend is.
Sterkte A
Ik kreeg dé oplossing van mijn acupuncturist. Zijn theorie is dat veel zure oprispingen komt doordat je maagzuur niet zuur genoeg is waardoor voedsel te lang in de maag blijft en gaat gisten. Maagzuur zuurder maken doe je door middel van extra zink, vit. B1 en B6 te slikken. Probleem direct verholpen. Succes allemaal!
hebben precies hetzelfde en kan me wel vinden in alle klachtwn,maar het komt goed hou vol!.
Diret naar de huis arts er mee ,had mijn man ook steeds werd er gezegd er is niks aan de hand ,maar bleef plotseling dood aan een een hartinfarct, nu hoor ik van heel veel mensen op de hartrevalidatie dat die deze zelfde klachten hadden en er na gedotterd me soms wel 3 stents,
Ben zelf ook gedotterd maar was benauwd
Hoi, Ik heb pijn achter borstbeen, op de plek van mijn hart (maar geen hartklachten) Pijn bij het slikken van brood, banaan, plakkerig voedsel (dadel, stroopwafel enz.) en pijn als ik een boertje laat en ik heb helemaal geen zure oprispingen, wel af en toe een boertje maar dat is gewoon alleen lucht dat is normaal. Vaak zijn boertjes te klein om naar boven te komen en dan slik ik er nog een beetje lucht bij en dan komt die wel, dat is verder geen probleem. Ik ben al 3 x naar huisarts geweest. Begonnen met maagzuurremmers (Omeprazol 20mg), daarna maagbeschermers (sucralfaat), nu weer dubbele dosis andere maagzuurremmers (pantoprazol 40 mg). Ben nu een maand bezig en die medicijnen helpen helemaal niets. Nu wil huisarts dat ik nog 2 weken die pillen slik en als ze helpen, dan nóg 6 weken. Zou het niet wat anders kunnen zijn? Ik heb helemaal geen zure oprispingen. Kan dat dan ook ongemerkt je slokdarm inkomen en hem beschadigen en waarom helpen die protonpompremmers dan niet want die zouden dan toch moeten helpen? Wat kan het nog meer zijn?
Vaak zijn boertjes te klein om naar boven te komen en dan slik ik er nog een beetje lucht bij en dan komt die wel, dat is verder geen probleem. Dat is dus juist wel een probleem. Je maag produceert al lucht en dan blaas jij hem nog verder op.
sik nog even de pillen en als dat niet werkt, vraag dan een verwijzing voor de MDL-arts. Het kan ook een probleem van de slokdarm zijn.
Ik heb sinds 3 maanden elke dag last van;opkomend maagzuur ,boeren komen niet los pijn over mijn hele borst,trekt naar de rug ,armen oksels in heel erg .Slokdarm ook verkrampt op bepaalde momenten wanneer ik wil lopen ,fietsen krijg ik het weer .Dan weer 2 dagen niet dan opeens wel wanneer ik opsta wordt er helemaal gek van de pijn is zo erg dat ik op straat moet stoppen met welke inspanning ook ,Is hier iemand bekend mee met de zelfde klachten???