In december 2022 heb ik mijn galblaas laten verwijderen ivm galstenen. Ik heb er ook diaree aan over gehouden. Ik ben naar de huisarts geweest en die stuurde mij door naar een diëtist, daar kwam geen intolerantie uit. Langzamerhand neemt het toch heel erg mijn leven over. Ik kan niet meer buiten huis eten of naar plekken waar er geen wc aanwezig is, even wandelen zit er niet in, boodschappen halen is zelfs een uitdaging.
De huisarts zei al gauw dat het een prikkelbare darm was. Ik had hier en daar al gelezen dat een galblaas voor diaree kan zorgen en een hoger cholesterolgehalte maar de huisarts geeft alleen maar aan dat het mogelijk is maar geen bewijs voor is. IK BEN ZO BLIJ DAT IK DEZE TOPIC HEB GEVONDEN!
Na het lezen van deze topic ben ik vandaag naar de huisarts gegaan voor zakjes Questran | colestyramine. Vanaf morgen ga ik dat proberen, ik hoop dat het helpt zoals bij een paar andere hier. Ik ben iniedergeval blij dat ik iets kan gaan proberen dankzij deze topic. Ik zal over een tijd wel even een update geven of het gewerkt heeft.
Mijn huisarts zegt trouwens dat ik 3 a 4 zakjes per dag mag nemen. Hier lees ik vooral dat mensen 1 zakje per dag nemen. Is er iemand die meederde keren per dag een zakje neemt?