Ben je van je klachten af?
Ik heb na die kuur ook nog steeds last van vage klachten van me maag/darmen…
Hallo
Bij mij is halfweg oktober de maagbacterie vastgesteld, dubbele kuur gehad,daarna door met de esomeprazol maar zat zo niet goed in mn vel,naar de huisarts heb ik andere maagbeschermer gekregen nu pantoprazol ,bloedtest gaf aan dat de bacterie weg is,nu sinds een week ongeveer weer last van maagzuur.
Weet niet wat te doen nu,het maakt me onzeker .
Horen deze klachten er nog bij?
Groetjes monique
Dat zou je dan toch met de huisarts moeten bespreken
Ik zou toch jezelf testen op de bacterie! Zonder biopt is dit NIET te bepalen..
Het kan zijn dat de test te vroeg na de kuur is gedaan en dan is hij niet betrouwbaar. Bij mij gaf de test ook aan, dat hij weg was, maar de bacterie zit er toch nog echt wel! Conclusie, te snel getest, na de kuur.. De bacterie kan er helaas nog zitten en vaak is een 2e kuur nodig. Dus nog eens testen is verstandig! Ik zit nu voor een 2e keer aan de AB kuur.
Dat kan tegenwoordig ook met een ademtest
2 maanden geleden Via ontlasting hbo vastgesteld.
Na de ervaringen gelezen te hebben, constateer ik het volgende:
- ik ben blij dat ik niet aan de antibiotica kuur ben begonnen. Hbp kan net zo goed terugkomen. Het is niet dat het voor altijd weg is. AB is geen garantie. Ik denk van wat ik gelezen heb, dat de bijwerkingen niet opwegen.
- goed is om alert te blijven dat je niet in vergevorderd stadium ben, namelijk dat je braakt, zwarte ontlasting en flauw valt zoals bij Martijn.
- ik heb nu inmiddels maand of 2 geprobeerd om nieuwe manieren te vinden om de bacterie de baas te zijn. Bijvoorbeeld intermediate fasting of volledig vasten 2x per week. Kruidnagel in de ochtend 3stuks op kauwen. Of warm water met kruidnagel, gember en citroen. Verder probeer ik te letten op zouten en suikers.
Waar ik wel steeds last van blijf hoduen is bloed tijdens ontlasting. Dit komt nu laatste maanden iets vaker voor. Heeft iemand dit ook en kan dit alleen aan de hbp liggen of kan het ook wat anders zijn? Darmen ? Hoor graag en dankjewel allen voor het delen van jullie verhalen. Blijf dit doen aub. Huisartsen weten ook niet altijd. Mij heeft 2 YouTube filmpjes erg geholpen om meer te weten over hbp. Oa die van dr berg. Groetjes Alex
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beste Alex, de helicobacter krijg je niet weg met huismiddeltjes. En als je bloed bij je ontlasting hebt, heb je waarschijnlijk een zweer. Je kunt niet anders dan de kuur doen, anders heb je risico op maagbloeding.
Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat. Ik heb zelf een jaar geleden de pantopac kuur gedaan. Was zwaar, en meteen een vette schimmelinfectie tussen de benen, was hels.
Nu heb ik dezelfde klachten maar nog iets erger. Voel me echt ziek, begon met maagxuur, maagpijn, nu eigenlijk hele buik rot en zachte brij ontlasting. En misselijk en geen trek terwijl ik dol ben op eten. Ik heb weer ontlasting ingeleverd bij de huisarts. Nog geen uitslag. Ik ben ook heel gestrest en depressief, door de rare pijnen op allerlei plekken ga ik dsnken dat ik kanker heb ergens.
Maar ik lees bij jullie dezelfde klachten dus ik denk dat ie terug is (ik rook, en dat schijnt het wegkrijgen lastiger te maken).
hi iedereen,
ook ik ben helaas geconstateerd met de Helicobacter pylori bacterie (opnieuw). 1,5 jaar opgelopen in het buitenland en sindsdien hier last van gehad. bacterie is pas 4 maanden geleden vastgesteld doormiddel van een ontlastingonderzoek in het buitenland. Ik heb de zogeheten triple therapy gevolgd voorgeschreven door mijn huisarts in nederland waarbij ik 7 dagen 2 antibioticas en een maagzuurremmer moest slikken. Tijdens de kuur nergens last van gehad en mijn energie begon langzaam terug te komen. Tot opeens mijn klachten 2x zo erg terug kwamen na 2 maanden... opnieuw gediagnosticeerd met Helicobacter pyori door hetzelfde Amerikaanse ziekenhuis waar ik een ontlastingssample naartoe heb gestuurd. Mijn ontlastingtesten in Nederland tonen HP levels aan maar deze is niet boven de index grenswaarde waardoor ik niet positief test. Ik ben al een tijdje aan het wachten op mijn afspraak met mijn huisarts en ben in de tussentijd zelf wat natuurlijke middelen gaan proberen op advies van mijn homeopaat om de klachten te doen verlichten.
Wat mij tot nu toe veel geholpen heeft: het juicen van rode en /of groene kool tot koolsap. Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat Het sap van deze groente effectief is in het genezen van de maagwand en maagzweren die de HP bacterie veroorzaakt en en bevat ook nog is veel verschillende soorten vitaminen. ik juice een kleine savooiekool kool per dag en verdeel het over 2 glazen van 300ml die ik sochtends en savonds op een lege maag drink. het kan de eerste dagen wat bijwerkingen geven zoals winderigheid en maagirritaties maar dit ging bij al heel snel over nadat mijn lichaam hier gewend aan was. Je kunt de kool ook blenden maar pas hiermee op. de sap kan hierdoor veel kleine stukjes (vezels) bevatten die enorme winderigheid kunnen veoorzaken.
begrijp me niet verkeerd. Dit is geen doktersadvies en Luister daarom altijd naar het advies van je eigen dokter en neem AB als dit wordt voorgesteld. de HB bacterie is geen grap en kan je levenskwaliteit goed doen verminderen, neem deze bacterie dus altijd ernstig serieus.
Hallo
Half oktober maagbacterie gehad, dubbele kuur gekregen, 23 december van de maagbeschermer af,5 januari opnieuw getest deze test was negatief, nu weer wat klachten nu moet ik toegeven dat ik ook stress ervaar van alles.,de ene dag gaat het redelijk ,de andere dag is weer minder
Hebben jullie na een fijne aantal maand ook nog last van klachten?
Groetjes monique
Afgelopen november besmet geraakt met de Helicobacter_pylori, diarree,opboeren,zwaar gevoel in maag,misselijk,braakneigingen, Lage rugpijn,duizelig, zelfs zwarte ontlasting, die vreselijk stonk,dat was gelukkig maar 1 keer.heb antibioticakuur gehad die was erg zwaar 2 soorten antibiotica en maagzuurremmers, nu even aankijken hoe het gaat de komende tijd,ik hoop dat de bacterie weg is,binnenkort ook een maagonderzoek.
Hallo
Ik ervaar ook veel angst,paniek,huilbuien, ik heb vanochtend mijn laatste antibiotica pillen ingenomen en hoop nu van de bacterie af te zijn,afgelopen december had ik ook antibiotica kuur die had ik niet afgemaakt omdat ik me zo ziek voelde ervan,waarna de klachten van de bacterie weer terugkwamen,dus nu wel afgemaakt.sterkte ook voor jou.
Na het verwijderen galblaas .kreeg ik veel pijn en maag en darmklachten met diaree.werd depresief had zo geen zin meer in het leven
Na gastrocopi bleek ik de HP bacterie te hebben met een ontstoken maag
In totaal 20 kilo afgevallen had geen eetlust
Toen HP kuur gehad vandaag afgerond
Heb nog steeds veel diaree en darmklachten
Hoop echt dat ik weer ga opknappen
Pfff ben radeloos