Beste,
Ongeveer 3 weken geleden heb ik hevige anuskramp gehad ( dit heb ik heel soms). Sindsdien blijf ik met regelmaat een flauwe pijn houden die het meest lijkt op lichte kramp. Deze pijn is aanhoudend en kan enkele uren duren. Dit alles is opgetreden sinds een verhuizing en ik kijk tegen het begin van mijn opleiding aan ( met anxiety en autisme dus ontzettend spannend).
Ik wijdt het zelf aan stress, wel is in dezer dagen een pijnlijk plekje net naast de anus ontstaan. Het lijkt niet zozeer op aambeien, het is klein en heeft een wit puntje waardoor ik meer neig naar een puistje of ontstoken kliertje.
Ook is mijn ontlasting aan de ietwat zachtere kant ( waterig als ik teveel vet binnen heb gekregen ) zeker op de momenten dat ik een dag wat minder gezond gegeten heb. Ook worden de krampen erger bij een ongezonde dag.
Kan dit stress zijn of kijk ik toch eerder tegen wat anders aan
Mvg
Solem
Het kan een reactie op stress zijn. Over het bultje kan ik zo helaas ook niets zeggen. Je zou daarmee naar de huisarts moeten gaan. Die kan er dan naar kijken
Hoi, ook ik heb al jarenlang last van anus krampen, en dat gebeurt dan in mijn slaap, maar de laatste tijden heb ik het heel soms ook in de avond als ik gewoon tv kijkt.
Ik heb het dan soms maanden of weken niet, en dan lig ik diep te slapen, en dan voel ik het in mijn slaap heel in de verte lichtjes aankomen(Alsof er een hele zware lange goederen trein die heel langzaam aan komt rijden,klinkt gek, maar zo ervaar ik het)En die voel voel ik dan heel licht in de verte aankomen, en dan word die kramp erger en erger en zwaarder alsof die zware lange goederen langs je anus perron langs rijd, het bonk, het doet zo zeer dat je niet meer van gekkigheid moet doen? Ik ga dan met me duffe kop mijn bed uit, en ik stap gehurkt onder de douche, en dan zet ik een warme harde staal op mijn anus, dan kan het soms helpen verlichten, maar ik had het ook een keer dat het nog veel meer pijn ging doen, heel raar? Dan krijg je zowat geen lucht meer vd pijn pffffff echt een drama, dan ga je het maar masseren met wat olie, ook dat kan opeens helpen, en dan voel je de pijn steeds meer en meer zakken, alsof die trein voorbij weg rijd, en helemaal in de verte is, dus die kramp voel je dan in de verte weg trekken, en dan opeens is het ook helemaal weg God zij dank, alsof die hele kramp er nooit geweest was, maar ik ben daarna dood en dood moe, zo'n kramp duurde in de begin jaren ongeveer 20 min een halfuur ,en dan kan ik er zomaar maanden geen last meer van hebben.
Maar de laatste tijden heb ik het iets vaker, maar dan ook in de avond, maar dan word je niet uit je slaap gerukt,dus dan kan ik gelijk actie ondernemen, ik heb het nou 3 x in anderhalve week gehad, die pijn duurt tegenwoordig ook veel langer dan 30 minuten, het kan zomaar 45 minuten tot een uur duren, en dat doet zo'n langdradig veel irritant veel pijn zeg pfffff.
Ik had pas mijn darmen en mijn slokdarm laten onderzoeken, maar er was gelukkig niks gevonden, maar de pijn komt nog steeds erg regelmatig op zetten, en dan neem ik maar een paar paracetamolen in, en masseren met de hoop dat het weer weg trek. Die pijn voel je het heftigste tussen me balzak ,anus en mijn stuitje in, en nee ik heb geen aambeien of dat soort dingen, maar het komt puur door stress, dat merk ik elke keer weer op, mijn dokter weet er nou gelukkig van, ik vond het een moeilijk onderwerp om er over te beginnen, beetje schaamte of zoiets dergelijks? Maar goed ik ben blij dat hij het weet, Veders weet niemand anders het,dit hou ik voor mijzelf.
Ik wens iedereen met zulke rot klachten heel veel sterkte en beterschap gewenst voor je toe,en maak het bespreekbaar me je huisarts, je bent niet de enigste die dat heeft..Veel succes en gezondheid allemaal!
Ik heb er ook al zo´n last van. Echt het doet zoooooooooo veel pijn.
Een tip en die werkt geweldig , heb dit al zeker 20 jaar , vroeger zetpillen , nu theranal .. even inbrengen , en dan ga ik 5 minuten op een tennisbal zitten , je hebt gelijk geen pijn meer , succes
Dankjewel voor de tip Har
Ja wat doet het pijn zeg. Zo'n klein spiertje bijna niet te geloven.
Mijn verkramping ging niet over en ik heb dit maandenlang gehad, na aanleiding van een scheurtje.,ik had periode op de dag dat de pijn een beetje te houden was en dan kon ik even liggen of slapen maar er waren uren dat de pijn zo heftig was dat ik alleen getergd rond kon lopen dan was de pijn niet meerte houden, en alles daartussen was tobben om de pijn op te vangen. Uiteindelijk terecht gekomen bij een arts die een paar x in de week ging oprekken dit gaf Uiteindelijk verlichting en herstel. Maar heeft maandenlang geduurd.
En nu ben ik altijd bang dat her terug komt dus ben blij met de tip .
Sterkte voor iedereen die dit meemaakt.
Het is een onhoudbare pijn.