Ik heb sinds 3 dagen steeds een ongemakkelijk gevoel on mijn onderbuik. Het voelt alsof mijn buik warm is en alsof mijn blaas vol is. Ik heb eigenlijk al een jaar of 2 eens in de paar weken een dag of 2 dat ik heel vaak en veel moet plassen, dus ik dacht het zal wel. Net kreeg ik echter ineens hele sterke kramp laag onder in mijn buik en na een half uur op de wc af en toe een keuteltje er uit te hebben kunnen drukken, klapte er in een klap diarree uit. De kramp ging echter niet weg, en toen kwam er licht rood waterig vocht uit met vlokjes bloed er in. Na nog even gezeten te hebben voel ik nog steeds de drang om wat van dat bloederige vocht uit te persen. Moet ik mij zorgen maken???
Ik ben 27, man. Ik heb een half jaar geleden een darm onderzoek gehad waar niks uit kwam. Alles was schoon. Mijn bovenbuik organen zijn met een echo gecontroleerd. Mijn urine en bloed zijn diverse keren gecontroleerd waar niks uit kwam. De onderbuik organen en de dunne darmen zijn echter nooit gecontroleerd. Ik was net gerust gesteld na al die onderzoeken dat ik geen rare ziektes had, maar nu ik dit bloed zie schrik ik mij enorm. Mijn huisarts is op vakantie. Moet ik mij zorgen maken hierom?
Excuses voor de foto, maar beelden zijn duidelijker dan woorden. Het stinkt trouwens ook sterk.
Bedankt!
Dat lijkt eerlijk gezegd niet op bloed. Eerder op iets wat je gegeten hebt. Wat heb je afgelopen dagen gegeten?
Hallo, bedankt voor de reactie.
Dat rode lijkt niet op bloed? Het was het laatste wat er uit kwam, misschien lijkt hrt op de foto anders..? Ik heb niks roods gegeten of gedronken. Wat ik op heb
Gisteren:
Smiddags twee bruine boterhammen met pindakaas. Een stukje tiramisu. Savonds aardappels met kip ui en kleine stukjes gele paprika en mais. (Die mais zaten er net wel tussen) Verder nog een paar lepels naturel slagroomijs. En een banaan
De dag ervoor smiddags een Bordje met oven friet en mayo. Later twee bananen. Savonds erwten met aardappeltjes en vis.
Het lijkt toch niet op bloed...Als het wel bloed zou zijn en zo op de ontlasting zit, dat kan het hooguit van een aambei zijn.
Houdt het even in de gaten en kijk of het er bij de volgende ontlasting ook nog op zit.
Overigens: als ik zo kijk naar wat je gegeten hebt, is diarree nog niet zo heel vreemd
Ik zal het in de gaten houden, bedankt. Ik had net nog wat ontlasting en zag hier.en.daar wel een klein, donkerrood stukje.
Wat heb ik gegeten dat diarree zou kunnen veroorzaken? Ik dacht dat ik redelijk normaal at.
Dat lijkt toch echt niet op bloed..
Ik zeg niet dat het abnormaal of ongezond is wat je hebt gegeten, maar als ik het achter elkaar zet:
Tiramisu, uitjes, paprika, mais, slagroomijs, friet, mayo erwten en vis. En bananen.
Uitjes, paprika, mais en erwten drijven sowieso een beetje en veroorzaken gasvorming. De rest in het lijstjes bevat allemaal redelijk wat vet. De bananen bevatten magnesium.
Alles bij elkaar kun je daar wel wat "zachter" van poepen. Helemaal niet erg overigens.
u maakt een goed punt. Ik zal wat beter op mijn voedsel letten. Ik heb een zwakke maag en slik elke dag esomeprazol, maar zelfs dat helpt niet altijd tegen het maagzuur en boeren. Wat voor dieet is het beste aan te raden bij zulke problematiek, weet u dat toevallig?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Eigenlijk moet je gewoon eten. Je moet alleen opletten dat je niet te vet eet, en scherpe kruiden vermijden . Ook frisdrank met koolzuurgas en veel koffie is niet goed als je daar dan te veel van gebruikt. Energy drank en alcohol zijn natuurlijk ook niet goed.
Het zat 'm nou vooral in de combinatie. 2 dagen achter elkaar veel vet. Als je dat zou verdelen over een week is het minder problematisch. Overigens: Ovenfrietjes zijn niet minder slecht dan gewone frietjes. Ze bevatten waarschijnlijk nog meer vet...