hallo allemaal,
ik heb een zoon van 11 die vorig jaar okt streptocokkeninfectie heeft gehad en vanaf die tijd iedere twee weken een dag of 2 3 met hoge koorts loopt 40-41 gr. hierbij ook hallucineert en ijlt flauwvalt en overgeeft en klaagt van nek en hoofdpijn meerdere malen bij ha geweest en nu bij kinderarts allerlei bloedonderzoeken gehad en alles blijk goed te zijn toch blijft hij deze aanvallen houden.getest op allergieeen bacterieen en virussen fijfer menigokokken noem maar op er komt gewoon niks uit alle testen.
heeft iemand misschien suggesties ik ben ten einde raad.
gr monique
Wat was dat voor een infectie die je zoon heeft gehad? Streptokokken uiteraard maar waar wat en hoe? Hoe lang heeft het geduurd voordat dat duidelijk was?
hij had het in zijn keel en op zijn lijf vooral op zijn bovenlichaam en bovenbenen het begon als een soort van keelontsteking ben nadat hij ook uitslag op zijn huid kreeg naar ha gegaan en het is daar direct geconstateerd dat het streptokokken was naar de antibiotica was het voorbij maar twee weken later had hij weer hoge koorts en vanaf die perioden iedere 2-4 weken hetzelfde
Is er nadien nog eens specifiek op streptokokken getest?
Weet je of zijn immuunsysteem ook is gecontroleerd met de bloedonderzoeken?
hij is niet specifiek op een bepaalde variant getest en ja zijn immuumsysteem is ook getest tijdens de koortsaanvallen en tussentijds en nergens iets afwijkends gevonden ook geen hogere ontstekingswaarden of bloedrukafwijkingen of hartritme zuurstof gehalte alles is tip top in orde gelukkig maar alleen is het een raadsel waar alle klachten vandaan komen
Hoe is het met het gewicht van je zoon?
Hoe is zijn eetlust?
Heeft hij last van een droge huid?
Transpireert hij veel?
Hoe is zijn ontlasting?
Heeft hij een hese of schorre stem?
Maakt hij een trage indruk?
hij is 1,52 cm 40,5 kl eet gewoonlijk goed tijdens ziekte minder ontlasting normaal transpiratie als hij ziek is wel en heeft droge huid en heeft spierpijn in zijn benen tijdens ziekte
en als hij hoge koorts heeft reageert hij traag hallucinaties en ijlen soms angstig soms alleen flauwvallen en braken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het zijn vreemde klachten.....
Ik heb toch nog een paar vragen....
Zijn jullie voor dat de infectie ontstond in het buitenland geweest?
Heeft je zoon misschien een tekenbeet gehad?
Ziet je zoon wel eens geel in zijn gezicht?
nooit op vakantie geweest verder als belgie haha geen tekenbeet ook geen geelzucht of geel uitzien
Dan kan ik verder helaas ook niets meer bedenken. Behalve, dat er misschien iets met de hypofyse niet goed zou gaan. Misschien dat dat nog onderzocht zou kunnen worden.
hallo ik wil toch nog even doorgeven dat we terug zijn geweest bij de ka en ik u verhaal ook door heb gegeven het zou idd zomaar met zijn hyphothise te maken kunnen hebben en daar word nu ook bloed voor geprik wel ook wat zijn ck waarden 1786 en dus veeeeeel te hoog over twee maanden moet hij een biopt laten doen van zijn spieren pfff wat een onzekerheid toch allemaal maar toch zeer bedankt voor uw reactie
De CK waarde is idd veel te hoog.
Er zijn een aantal "klieren" die voor de temperatuurregeling te maken kunnen hebben. Enerzijds de Hypofyse anderzijds de Hypothalamus. Maar daar zal dan nu bloedonderzoek voor worden gedaan. Het biopt van de spieren wordt gedaan om te kijken of er een spieraandoening is omdat de CK waarde zo hoog is.
Er zit even niet veel anders op dan de onderzoeken en de resultaten daarvan af te wachten.
Houd me op de hoogte over hoe het met jullie zoon gaat en wat de onderzoeken opleveren.