Mijn zoontje van 9 is tic gevoelig. Meestal tics die na ren paar weken weer verdwenen zijn. Nu heeft al een iets langere tijd dat hij aan zijn vingers ruikt. Ook heeft hij veel onrust in zijn lichaam ( spiertrekkingen). Het is nu nog steeds vakantie dus snap de onrust niet. Hoe lang kan ik dit aankijken? Of toch een afspraak bij de huisarts? Negeren is het beste maar zo moeilijk! Ik stoor me er echt aan.....
Is bekend waarom hij tic gevoelig is?
Ik ben zelf ook heel ticgevoelig en mijn moeder ook dus het is een erfelijk iets.
Is er nooit onderzocht wat de oorzaak van de tic's is?
Komt er in je familie Gilles de la Tourette voor?
Ik zou toch inderdaad een keer naar de kinderarts gaan.
Nee er komt naar mijn weten geen tourette voor in de familie. We hebben allemaal lichte tics die af en toe de kop opsteken. Weet niet of het opeens tourette kan worden bij een andere generatie....
Ik heb niet gezegd dat het Gilles de la Tourette is. Maar als het in de familie voor was gekomen had het wellicht een verklaring kunnen zijn waarom dat jullie tic gevoelig zijn. Net als bepaalde vormen van autisme bijvoorbeeld.
In de regel is er wel een onderliggende oorzaak. Ik denk dat het goed zou zijn om dat toch verder te laten onderzoeken.
Het enige wat mij daar in tegen houd is dat mijn zoontje geen hinder ondervind van de tics dus moet je dan meteen hem in de onderzoeken storten om er een label aan te hangen.........
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
[quote] Hoe lang kan ik dit aankijken? Of toch een afspraak bij de huisarts? Negeren is het beste maar zo moeilijk! Ik stoor me er echt aan.....[/quote]
Het is toch je eigen vraag........
[quote]moet je dan meteen hem in de onderzoeken storten om er een label aan te hangen[/quote] nogal contradictief. Je wil wel naar de huisarts maar geen onderzoeken.
Je huisarts kan dit niet oplossen. Hij/zij kan je hooguit doorverwijzen.
Iemand met tic's heeft daar in de regel zelf het minste last van. Het is ook geen kwestie van "label hangen". De bedoeling is om te achterhalen waar de tic's vandaan komen en dan te kijken of er en wat er aan gedaan kan worden.