Sinds 4 weken heeft mijn zoontje van 4 last van hevige opkomende stekende pijn in zijn onderbuikje. Dit ging de eerste week gepaard met diarree, wat nu is afgezwakt. En sinds hij pijn heeft poept hij in zijn broek, dit is zeer opmerkelijk omdat hij al anderhalf jaar al zindelijk is. Het plassen gaat verder goed. Maar het is alsof hij niet weet dat hij moet poepen, het komt en hij kan het niet meer ophouden. We zijn hierdoor ook weer genoodzaakt om luiers aan te brengen bij hem. Als wij vragen waar hij pijn heeft wijst hij zijn plassertje, poepert en zijn onderbuik aan. Een aantal keren hebben we gezien dat hij ook aambeieen heeft. Zijn windjes ruiken nu ook erg vies. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar hij is sindsdien ook bang om te douchen, zeer merkwaardig... Voorheen vondt hij dit hardstikke leuk. Hij is al verschillende malen bij de huisarts geweest die vermoedde in eerste instantie buikgriep, daarna blaasontsteking. Maar tevergeefs... Urine onderzoek was goed, bloed onderzoek was ook goed, wel een lichtelijk tekort aan ijzer maar verder niets bijzonders. Echo gemaakt van de balletjes en de onderbuik, ook niets op te zien. Help ons aub, wat zou het kunnen wezen. Een vrolijk huppelend jongetje veranderd nu ineens naar een heel zielig persoon.
Hallo, is de ontlasting ook onderzocht op parasieten of wormen?
Beste Cihan,
Pijn in de buik en het poepertje komt waarschijnlijk door de diarree. Aambeien zijn wel een beetje vreemd. Horen niet zo bij de diarree. Wel bij moeilijke en harde ontlasting.
Pijn aan het plassertje kan dus worden veroorzaakt door bacteriele infectie door aanraking met ontlasting. Hij poept in zijn broek.
Ik denk dat het goed zou zijn als de ontlasting zou worden onderzocht.
Ga terug naar de huisarts en vraag om een verwijzing voor de kinderarts.
Hi Tandor, diarree had hij alleen in de eerste week. Nu in de 4e week heeft hij daar in ieder geval geen last meer van. Maar wat ik vreemder vind is dat hij zijn poep niet meer kan ophouden. Daarnaast vertikt hij het om te doucen, hier is hij bang voor geworden. Zeer raar.... Volgende week donderdag konden we pas terecht bij een kinderarts.
Het douchen zou wel eens pijnlijk kunnen zijn.
Is zijn poepertje of billetjes misschien rood?
Het niet meer willen douchen is inderdaad vreemd....tenzij het natuurlijk pijn doet.
Douchen, pijnlijk...? Waarom dan...? Nee zijn poepertje of billetjes zijn niet rood. Ik denk aan een darminfectie of iets met zijn rectum of anus...
Door vaker te moeten poepen en natuurlijk dan ook het verschonen of het dragen van luiers, kan het zijn dat het poepertje geirriteerd is en dus pijnlijk is als er water aan komt.
Het lijkt er inderdaad op dat het om een darminfectie gaat. Misschien een parasiet.
Daarom dus ook onderzoek van de ontlasting.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies