Onze dochter (bijna twee) is al een aantal weken niet zichzelf!
Klachten:
- extreem moe
- erg bleek
- periode van hoge koorts ( 41 graden)
- groeilijn voor gewicht breekt af ( lengte is goed)
- valt af en toe om bij lopen (lijkt wel dronken)
Op consultatie bureau vond de arts haar vreselijk wit en ze kon haar ontwikkeling niet bekijken omdat ze alleen maar wilde liggen. Ze heeft een verwijzing gemaakt voor de huisarts. S'middags Belde ze me weer op dat ze er geen goed gevoel bij had en dat ze mijn huisarts heeft gebeld.
Volgende dag bloed geprikt. Uitslag: BSE verhoogd maar niet schokkend. Lymfocyten verhoogd maar niet schokkend. Crp waarde goed (2). Verwijzing gekregen naar kinderarts.
Twee dagen later werd Britt weer erg ziek, 41 koorts. Na het weekend weer naar huisarts. Vingerprikje voor crp waarde. Deze was nu boven de 600.
Antibioticakuur gekregen en daarna dagelijks contact met huisarts over stand van zaken.
Britt knapt gelukkig iets op. Afgesproken om komende maandag weer contact te hebben. (morgen) gisteravond had britt toch weer 38,6 en vanavond 38,0 'koorts'. Niet schokkend maar toch gek.
Eind van de week hebben we een afsprak in het ziekenhuis maar ik maak me zorgen! Wat kan dit zijn? Iemand enig idee?
Wij hebben hier allemaal zo weinig verstand van, hebben geen idee hoe we die waardes moeten interpreteren.
Bedankt!
Hai, ik ben geen dokter, maar wel moeder. Ik zou ook vragen of de ontlasting kan worden onderzocht. Misschien een parasiet? Ik hoop dat andere forummers nog advies of idee hebben. Houd je ons op de hoogte?
Groet Nina
Kan het met de suikerspiegel te maken hebben, dat ze zo lusteloos is? Of een allergie voor bepaald voedsel waardoor in haar lichaam kennelijk een ontsteking is (koorts)?
We weten nog steeds niet wat Britt heeft maar gelukkig gaat het wel iets beter.
Inmiddels is er voor de derde keer bloed geprikt en de bloedwaardes zijn nu goed. Wel wil de kinderarts doorzoeken waar dit vandaan komt.
De testen voor de ziekte van Pfeiffer en een andere ziekte zijn nog niet binnen, deze volgen nog.
Deze week weer terug naar de kinderarts om te horen hoe en wat.
Weinig nieuws dus maar ik me niet meer zoveel zorgen omdat Britt nu weer gezelliger is. Ze is nog wel steeds heel erg moe.
Mocht ze weer koorts krijgen dan moeten we gelijk naar het ziekenhuis komen zodat ze haar direct zelf kunnen onderzoeken.
Voor nu gaat het eigenlijk weer goed met haar.
Mocht ik nieuws hebben dan laat ik het weten!