We hebben een dochter van 8 en zoon van 12 helemaal gezond en probleemloos (nou ja bijna). Nu heeft zondag mijn man door een volledig idiote samenloop van omstandigheden onderweg naar huis in zijn broek geplast. Daar kon hij weinig aan doen (hoogstens hetzelfde wat we de kinderen altijd zeggen). De kinderen hadden wel iets door en toen hij na het douchen weer in de kamer kwam vroeg de oudste wat er was. Mijn man heeft toen een rare smoes verteld. Het is dus al te laat maar mijn vraag is, moet dat niet gewoon eerlijk ook als je een ongelukje of missertje als ouder hebt? Of is dit niet goed voor het beeld wat ze van hem moeten hebben?
Je moet niets, dat mag je helemaal zelf bepalen. Het is wel zo dat kinderen een voorbeeld nemen aan hun ouders. Dus als ouders jokken over iets, dan zullen kinderen dat ook eerder gaan doen, denk ik.
Ja dat vind ik precies als jij Machteld, maar ik begrijp ook dat hij zich er erg over schaamt, te erg denk ik. Ze begonnen er met mij over, maar ze moeten het hem zelf maar weer vragen. Ben benieuwd. Bedankt en groetjes. Ciao Ineke