beste online dokter.
zaterdag is mijn dochter van vier ziek geworden.
spugen en negendertig graden koorts.
zondag was het eerst goed maar sávonds was het weer mis negendertig negen.
wel is het spugen na zondag weg gebleven.
maandag was de koorts achtendertig vier.
en dinsdag zevendertig negen.
en om half vijf vandaag is het negendertig zeven.
ze is verkouden en hoest maar verder is ze wel erg aanwezig.
wat heeft mijn dochter?
en waarom schommelt haar temparatuur zo erg?
Hoi Ronald,
Ik voel mij vereerd, helaas ben ik geen online-dokter. Maar wel een betrokken forumbezoekster.
Ik vermoed dat je dochter de griep heeft omdat je aangeeft dat ze verkouden is en koorts heeft. Zo ver ik weet, schommelt de lichaamstemperatuur van een mens over de dag heen. Dus ook tijdens de griep.
Om een beter zicht te krijgen over het verloop van haar lichaamstemperatuur zou ik een aantal keren per dag op vaste tijdstippen haar temperatuur opnemen.
Als het langer dan een week de koorts blijft voortduren, zou ik wel even een huisarts bezoeken als ik jou was. En misschien kun je ook advies inwinnen bij de assistente van de huisarts wat verstandig is te doen.
Beterschap met de kleine !
zoals Anouk al schrijft: dit is een forum! stel dus nooit vragen waar je meteen een antwoord op nodig hebt en denk eraan dat de forumbezoekers allemaal een andere achtergrond en opleiding hebben.
ik vind de koorts wel wat lang duren, ook dat hij na het dalen weer gaat stijgen..... overleg toch maar even met de huisarts.
is ze verder wel alert? gewoon aan het spelen? drinkt ze goed? eet ze iets?altijd bij twijfel gewoon telefoon pakken voor overleg en als je het niet vertrouwt de dokter vragen te komen.
beterschap voor de kleine meid, Brenda
Lees ook:
hoelang koorts
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/192291-hoelang-koorts.html
Kind met koorts
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/205286-Kind-met-koorts/Page-2.html
En met name de aandachtspunten bij het zieke kind! Dan weet u in ieder geval waar u op dient te letten bij een kind met koorts, wanneer bijvoorbeeld een bezoek aan de huisarts gewenst is, en wat u zelf kunt doen om uw kind zo goed mogelijk te verzorgen.
Het is niet mogelijk zonder inzage van het medisch dossier en kennis van de medische voorgeschiedenis en zonder de kennis van de uitslagen van onderzoeken (lichamelijk onderzoek, en evnetueel andere onderzoeken) een diagnose te stellen. U rest dus inderdaad niets anders dan naar een echte dokter te gaan, uw huisarts die u hier heel goed mee kan helpen. Bel desnoods even met de assistente die al gauw met een paar aanvullende vragen kan vaststellen of een huisartsen bezoek echt nodig is, of dat uw kind van 4 rustig thuis kan herstellen van een mogelijk verder onschuldige maar vervelende virale bovenste luchtweg infectie, of dat er aanleiding is te denken aan een ernstiger oorzaak.