hallo,
mijn dochter van 3 jaar is vanmorgen gevallen
en kwam op een stoel poot van kinderstoel terecht,
meende een knakje te horen en ze begon gelijk te huilen heb haar opgepakt en gekeken werd gelijk blauw en dik en heb het onder de kraan gehouden,
Ik mag er verder niet aan komen of naar kijken dan schreeuwt ze het uit, als ik dan bijv: blokjes pak om een toorentje te bouwen doet ze wel mee,
heb haar nu wel naar peuterspeelzaal gebracht en uitgelecht wat er was gebeurd ze houden haar in de gaten.
mijn vraag is kan haar arm gebroken zijn ondanks ze hem wel beweegt.
groet anoniem
kinderbotjes zijn buigzaam, maar ze kunnen splijten of er kan iets afbreken. ik vind dat je nooit risico mag nemen dus altijd met zoiets naar de eerste hulp gaan.
de arm kan dus, ondanks dat ze hem beweegt wel schade hebben, laat er even naar kijken.
beterschap voor de kleine, Brenda
Ja, dat kan bij kinderen juist erg goed het geval zijn. Een mogelijke gevolg van de val kan een twijgbreukje zijn. Het feit dat de arm blauw is geworden betekent dat er onderhuids iets 'stuk' is gegaan en is gaan bloeden.
Zonder diagnose door een arts is niet te zeggen wat er precies aan de hand is.
Mijn persoonlijke mening is dat ik het zeer onzorgvuldig vind van u als ouder dat u met uw kind dat dergelijke symptomen heeft, niet naar de huisarts of spoedeisende hulp bent gegaan.
Ga naar de huisarts!
Lees verder op:
Gebroken arm bij kinderen
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/164556-gebroken-arm.html
heb gisteren nog even met de jufrouw gesproken
en die zij dat ze alles wel deed op school een maal thuis vond ik toch dat er even naar moest worden gekeken,
ben bij de eerste hulp geweest en daar vertelden ze mij dat het een zondagsarmpje was waarschijnlijk heeft ze haar ellepijpje even uit de kom gehad en is vanzelf weer terug geschoten ze heeft nergens meer last van maar moet het nog wel even een paar dagen rustig houden, bedankt voor jullie reacties.
iedereen heeft een eigen mening en dat vind ik prima, ik weet hoe mijn dochter kan reageren.
groetjes
goed dat je toch nog even bent gegaan.
soms zit zo'n zondagsarmpje niet helemaal goed en dan moeten ze het weer goed zetten, daarom is een bezoek aan de eerste hulp altijd aan te raden.
je weet hoe je dochter kan reageren schrijf je, maar je kan beter geen risico nemen bij zo'n val met deze gevolgen.
voel je niet aangevallen, je kwam toch op dit forum met de vraag, dat betekend dat je erover na denkt.
het beste met de kleine meid, groetjes, Brenda
Inderdaad goed dat je gegaan bent want bij een zondagsarmpje loopt je kind risico op een laesie van de plexus brachialis (Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Plexus_brachialis). Mocht je enige stoornissen vinden die kunnen duiden op restschade van de plexus brachialis, ga dan nog even terug naar de huisarts, mar dat is je vast verteld.
Natuurlijk is iedere moeder en ieder kind anders. Ik denk dat de reacties die hierboven staan allemaal goed bedoeld zijn geweest, en waar de toon misschien wat kritisch was, was de achterliggende bedoeling vast en zeker de goed ๐
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies