Bovenstaand bericht is geplaatst door de "eigenaar" van zielenknijper.nl.... een site die uitsluitend gebruikt wordt voor het neerhalen van alles wat met psychiatrie te maken heeft en beheerd wordt door Arjan Dokelaar.... die volgens mij Mitch Plat en Susumi Harimoto......
Mijn mening : een zielig geval die het internet vervuilt met lasterpraat en ongefundeerde mening... zo beweert hij dat ik mijn kind mishandel.. en dat ik dat bewust doe....
Typische reactie voor jou Arjan.....
Je slaat een heel verhaal over en haalt er 1 zinnetje uit waar je vervolgens jouw mening op los laat....,
ADHD is niet alleen maar druk van buiten... wat denk je van de continu chaos in je hoofd, je onvermogen om je te concentreren????
Ik zou het prettig vinden als deze wat verwarde man, ik meen Arjan of alter ego's van deze persoon, respectvoller zou betogen op basis van argumenten. Zomaar wat roepen en links en rechts wat beledigen, wordt niemand wijzer van.
In principe is ADHD een jonge aandoenng waar nog weinig over bekend is, en die veel in de belansgtelling staat, dus dat het discussie oproept spreekt voor zich.
Graag met respect voor andere meningen discissiëren, dat is wat ik voorstel.
Het is goed kritisch te zijn omtrent het voorschrijven en gebruik van medicijnen.
Alleen heb ik het idee dat Arjan geen idee heeft wat ADHD inhoudt en wat het is voor degene die het heeft en wie er mee om moet gaan. Zelf heb ik de chaos in het hoofd van de ADHD-er niet ter sprake gebracht. Arjan heeft zelf de verhalen van volwassen ADHD-ers en hun partners kunnen lezen en als hij zoveel inlevingsvermogen had, kunnen begrijpen dat het niet alleen een kwestie is van opvoeding, voeding en omgeving versa medicijnen.
En daarmee is wat mij betreft de discussie gesloten.
[i]Duizenden kinderen die aan ADHD of andere gedragsstoornissen lijden, zijn genoodzaakt om medicatie te gebruiken. Over de ruggen van deze kinderen en hun ouders haalt No Kidding geld op met hun campagne voor 'bewustwording van kindermishandeling'. Ze denken dat ze kinderen beschermen met hun actie, maar niets is minder waar.
No Kidding is niet geïnteresseerd in onderzoeken waaruit blijkt dat Ritalin werkt, dat het langdurig effect heeft, en dat het niet schadelijk is. Natuurlijk zijn er bijwerkingen, en 'de wetenschap' weet nog niet alles, maar daarom wordt het geven van medicatie aan kinderen zeer zorgvuldig begeleid. Het is altijd een afweging.
We zien niet hoe de actie van No Kidding onderbouwd is. Ze citeren mensen over situaties in andere landen dan in Nederland. Ze hebben geen enkele Nederlandse psychiater gevraagd naar een oordeel of advies of om eens uit te leggen hoe het er in ons land aan toegaat. Waar stáát dan die school, waar de helft van de kinderen aan de medicijnen is? Ook is er, voor zover wij weten, nog nooit een kind gestorven door het gebruik van die medicijnen. Ze bekennen zich tot de Scientology door te verwijzen naar mensen uit die hoek, die hun standpunt delen: de ziekte zit niet in de kinderen, maar in de psychiatrie.
Hoe gaat het hier dan wel? Maandenlang praten, observeren, indiceren, hulp activeren. Jeugdzorg, Lentis en Acare (en nog vele andere instellingen) hebben niet voor niets lange wachtlijsten. Zou dat zo zijn als het alleen om het uitschrijven van medicijnen gaat? Dat kost niet meer dan 1 minuut werk!
Veel van ons kunnen als ouders zeggen dat onze kinderen een gevaar voor zichzelf en hun omgeving zijn, als ze geen medicijnen zouden nemen. Dat is al pijnlijk genoeg. Maar dan dit. Mensen die strijden tegen kindermishandeling, gaan de strijd aan tegen ons. Met als alternatief dat we onze kinderen andere voeding moeten geven, ze meer moeten laten wandelen, laten masseren, neurofeedbacken, en magnetiseren. Het liefst waarschijnlijk bij hun eigen toko.
We vragen ons dan ook af: zijn de mensen van No Kidding ooit in een gezin geweest zoals dat van ons? Of zitten zij vooral met hun esoterische hoofden in Nepal om – geïnspireerd door master Anna – door "het reinigen van lichaam een geest" te komen tot "een diepe bewustwording over de heilzame kracht van het lichaam zelf"?
De euro's die de afgelopen jaren zijn binnengehaald, ook met overheidssubsidie, zijn besteed aan "bewustwording". Dat is het doel van 'Profit for the World's Children', c.q. 'No Kidding': "Open je ogen en doe iets". Maar die bewustwordingsactie blijkt ook gewoon business te zijn voor de mensen achter No Kidding. Hun campagne is goed in de tijdgeest passende en door anderen gesponsorde reclame voor hun eigen esoterische levenswijze en bijbehorende praktijken in de alternatieve gezondheidszorg.
Wij hebben geen geld, zoals No Kidding dat wel heeft, maar we hopen dat ook wij mensen kunnen overhalen tot 'bewustwording'. Maar dan bewustwording van deze kwalijke actie van PWC en No Kidding, die mogelijk schadelijke gevolgen heeft voor ouders en kinderen.
Rebecca Albers en Yvonne Brinkerink[/i]