De Nederlandse organisatie tegen kindermishandeling http://www.no-kidding.nu/, die recent nog een TV campagne heeft gevoerd die toen is geschrapt omdat het te heftig was, gaat psychiaters aanklagen omdat ze kinderen massaal aan de harddrugs helpen.
[img]http://www.zielenknijper.nl/images/no-kidding-logo.jpg[/img]
[url]http://www.no-kidding.nu/no_kidding_klaagt_aan-[/url]
Psychiaters schrijven de kinderen zware hersenmedicatie voor zonder dat er ook maar enig bewijs is voor een hersenziekte om te behandelen. Het is een grote zwendel.
Drugs gebruiken voor het plezier is wel even iets anders dan het door je ouders toegediend krijgen als je nog klein bent, omdat ze je lastig of te druk vinden.
De kinderen moeten beschermd worden, want zelf kunnen ze dat niet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die deze organisatie willen steunen, in het belang van ons allemaal.
Voor 3 euro per maand ben je al donateur en help je mee om kinderen in Nederland te beschermen tegen mishandeling met bijvoorbeeld ADHD medicijnen.
Het is nog onduidelijk of No Kidding daadwerkelijk psychiaters gaat aanklagen, maar wie anders?
Een bedrijf voorziet altijd in vraag. Indien een psychiater de harddrugs niet wil dan schrijft hij het niet voor en dan verkoopt het niet en dan maakt een bedrijf het niet. De psychiaters zijn de oorzaak van het probleem. De mensen die de kinderen de middelen voorschrijven.
Ik vind het goed dat deze discussie op gang komt. Farmaceuten en artsen spelen een zeer belangrijke rol in de gezondheid van onze kinderen.
En ik zou ook de verantwoordelijkheid van de ouders hierbij willen betrekken. Het valt mij op dat sommige ouders bewust kiezen voor geen medicatie maar meer tijd en energie in de opvoeding gaan steken, terwijl andere ouders meer vertrouwen op de geneesmiddelen.
In KIJK stond recent nog een verhelderende reportage (uitgave juni/juli 2009):
[img]http://www.zielenknijper.nl/images/pillenmaffia-kijk-farma.jpg[/img]
[b]De pillenmaffia - Farmaceuten: rijk over onze rug[/b]
[quote]Ach, denk je nu misschien: daar zitten toch allemaal goeie mensen bij. Dat houdt elkaar wel in balans. Op papier lijkt dat inderdaad zo, maar er is iets geks aan de hand. Soms zijn vier van de bovenstaande vijf partijen namelijk stiekem één en dezelfde ‘wolf’ – al dan niet in schaapskleren.[/quote]
Weet jij het? Zeker een heel erg lastig kind, en ik zou het kind maar eens een dag din huis moeten nemen om te weten wat het is, of niet?
Dat roepen ouders dan vaak, "neem het kind dan eens voor een dag in huis, dan weet je wat ADHD is"
Echt ziek hoor, dat je het kind omdat die lastig is zware hersenmedicatie geeft. Dan is er niet goed bij de ouders vind ik.
ADHD is bedrog, dat roepen honderden hoogleraren, wetenschappers, geleerden. Hoogleraar psychotherapie Paul Verhaeghe onlangs nog bij de VPRO:
http://boeken.vpro.nl/boeken/42429021/
"[b]ADHD is boerenbedrog[/b]" zegt hij zeer duidelijk.
Maar natuurlijk kunnen kinderen problemen hebben, problemen horen bij het leven. Zonder problemen geen vooruitgang!
De geest heeft oneindig veel mogelijkheden want mogelijkheden geven mogelijkheden, daarom zijn de problemen bij ieder mens uniek en vereisen ze unieke oplossingen, en dat kun je alleen bereiken met de juiste psychotherapie.
ADHD gedrag is in de meeste gevallen aangeleerd gedrag, met goede opvoeding kun je de meeste problemen volledig verhelpen. Dat bewijzen de studies.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7090011.stm
Zware hersenmedicatie geven voor een onmeetbare hersenziekte, dat is echt kindermishandeling. Je vernielt de toekomst van het kind puur uit eigenbelangen, dat is niet anders dan een ouder die een kind hard slaat hoor.
Ik zou deze discussie graag genuanceerd gevoerd zien. Zomaar wat roepen heeft erg weinig zin. Onderbouw je mening met argumenten zodat er een constructief verhaal ontstaat waar buitenstaanders iets aan kunnen hebben als ze zich over dit onderwerp willen informeren. Ik begrijp dat deze discussie gevoerd wordt want de meningen staan ver uiteen, en de beste therapie is vooralsnog onbekend.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Yerimiah,
De beste therapie voor wat precies? Laten we het eerst daar eens over hebben 😉
Als er geen bewijs is voor een ziekte, waar hebben we het dan over?
Laten we dat eerst eens duidelijk stellen: het zijn drukke of lastige kinderen waar het om gaat, die soms moeite hebben om hun aandacht er bij te houden op school.
Het gaat om gedrag dat misschien wel 1 miljard totaal onafhankelijke / verschillende oorzaken kan hebben.
Volgens recente grote studies heeft ADHD medicijnen een averechts effect op het gedrag na 2-3 jaar gebruik (buiten de effecten buiten het ADHD spectrum, die fataal kunnen zijn, zoals hartstoornissen, kanker, en andere schade aan het lichaam)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7090011.stm
Er zijn echter verschillende manieren om het gedrag van het kind en de eventuele concentratieproblemen te verbteren.
Er is bijvoorbeeld gebleken dat natuur therapie zeer effectief is voor het verbeteren van concetratievermogen en druk gedrag bij kinderen. In Zeist heeft de overheid nu op initiatief van het Ministerie van LNV een natuurpark speciaal voor kinderen laten realiseren, om ADHD gedrag te voorkomen.
[quote]Kinderen moeten volgens deskundigen weg achter de computer en de natuur in. Opgroeiend tussen asfalt en beton spelen kinderen te weinig buiten. Met ADHD gedrag en overgewicht tot gevolg.
Het Ministerie van LNV wil de natuur weer naar de kinderen halen. Kinderen hebben genoeg ruimte nodig om op te groeien; niet alleen thuis, maar ook buitenshuis.[/quote]
http://www.rtvzeist.nl/?p=4153
In Maassluis heeft de gemeente [url=http://www.zielenknijper.nl/maassluis-op-kop-opvoedcursus-moet-adhd-gedrag-bij-kinderen-voorkomen.html]een project opgestart om ouders opvoedcursussen te bieden[/url] om ADHD gedrag bij kinderen te voorkomen, wat [url=http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/446963/2008/10/10/Discipline-beter-dan-pillen-bij-kinderen-met-ADHD.dhtml]zeer effectief is gebleken[/url] in bijvoorbeeld Groot Brittannië.
In Rotterdam gaat de overheid al een stapje verder en daar willen ze verplichte opvoedcontracten voor ouders invoeren.
Maar er zijn ook medische oorzaken bekend die een rol kunnen spelen bij het ontwikkelen van druk/lastig gedrag en concentratieproblemen, zoals bijvoorbeeld een vergiftiging van de botten met lood uit verf en benzine (autogassen, als het kind naar school fietst op drukke wegen). Zie daarvoor de volgende video documentaire over ADHD van hoogleraar Gary Null:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3609599239524875493
Verder is er bijvoorbeeld voeding die een oorzaak kan zijn voor het gedrag en de concentratieproblemen. Zie bijvoorbeeld: Drs. Lidy Pelsser:
Maar er zijn natuurlijk ook heel veel kinderen die gewoon van nature druk en spontaan zijn. Carberatier Bert Visser en guru Emile Ratelband zijn daar natuurlijk goede voorbeeld van.
Maar ook Jim Carrey, en met aan de top van de lijst Albert Einstein.
Albert Einstein is van school gestuurd en geweigerd aan de Universiteit Zurich Polytechnic. Hij werd door leraren omschreven als mentaal traag, niet sociaal en afwezig in eigen domme dromen. Hij sprak geen woord tot hij 4 jaar oud was en kon pas lezen toen hij 7 jaar oud was. Je kunt natuurlijk al raden hoe men tegenwoordig met dit soort kinderen omgaat, en wat dat voor gevolgen heeft voor ons allemaal.
Het is belangrijk dat kinderen de kans krijgen om zich op hun eigen manier te ontwikkelen. Je kunt als psychiater/ouder/leraar niet alles voor een ander overzien.
([i]is dit wat je bedoelde met een serieuze onderbouwing van mijn standpunt dat ADHD medicijnen aan kinderen geven kindermishandeling is?[/i])
10 psychiaters: 10 verschillende meningen
10 onderzoeken: 10 verschillende uitkomsten
(het ligt er natuurlijk aan waar je naar zoekt)
10 ouders: 10 verschillende opvoedingsmethodes
10 scholen: 10 verschillende omgangsvormen en leermethodes met drukke kinderen
10 omgevingen: 10 verschillende buitensituaties waarin kinderen opgroeien
En zo kun je een heel scala verzinnen om oorzaken en gevolg te intepreteren om adhd te ontwikkelen en te voorkomen.
Je kunt natuurlijk van alles het beste gaan combineren: opgroeien in de natuur, geen computer, weg van benzinedampen. Ouders (30% van de ouders heeft zelf adhd), leerkrachten, vriendjes, broertjes en zusjes opleiden d.m.v. cursussen om perfecte participanten te worden.
Wat was er ook nog meer? Oja, de voeding: alles uit eigen tuin en verder onderzoeken wat de trigger kan zijn.
Als dat allemaal nog niet realiseerbaar is, is het toch niet erg verstandig om psychiaters aan te klagen?
[quote]heeft zelf ADHD[/quote]
Wat is ADHD dan volgens jou?
40 jaar geleden was mijn kleine achternichtje alle dagen heel druk. Ze woonde in een kleine plattelandsgemeente. Veel natuur, weinig verkeer, geen t.v., geen (spel)computers, een thuisblijfmoeder die stinkend haar best deed voor de kleine meid. En toch alle dagen heel druk, zodat het kind naar een medisch kinderdagverblijf moest. Toen het kind 4 was zijn ze begonnen met natuurlijke voeding, alles uit eigen tuin en meel voor brood gehaald bij de molenaar, enz, enz, er kwam geen potje meer op tafel met toegevoegde stoffen.
Alle dagen heel druk, veranderde in alle dagen druk.
Voeding had dus wel degelijk invloed op haar gedrag.
Wat ik aan wil geven is dat we nu in een heel andere tijd leven.
De suggesties die gegeven worden om ADHD te voorkomen of te verzachten, daar is niets op tegen. Alleen kunnen niet alle drukke kindertjes in het bos opgroeien zonder externe prikkels.
Er valt wel iets te halen met voeding en opvoeding. In mijn vroegere werk (onderwijs) en in mijn privéleven ben ik meerdere heel drukke kindertjes tegengekomen, soms had ik ook heel erg mijn twijfels over de opvoeding en soms deden ouders er alles aan om de condities zo gunstig mogelijk te maken, maar besloten toch over te gaan op ritalin omdat het hele gezin eronderdoor dreigde te gaan.
Ook in de klas werd er geprobeerd de omstandigheden en omgang met de kinderen zo gunstig mogelijk te laten zijn.
Ik ben geen voorstander van medicijnen en lichtvaardig moet je daar zeker niet in zijn.
Maar een verbod gaat mij een brug tever.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat bij sommige kinderen die aan de ritalin moesten een zucht van verlichting door het lokaal ging,
veroorzaakt door zowel personeel als klasgenootjes.
Oja, wat ik nog zeggen wilde is dat mijn alledagendruknichtje ook 1 alledagenheeldrukkindje heeft gekregen en 2 normaaldrukkekinderen.
[quote]Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat bij sommige kinderen die aan de ritalin moesten een zucht van verlichting door het lokaal ging,[/quote]
Bah! Een groep anderen bepaalt dat een andere groep niet mag zijn, voor eigen belangen. De medicatie is zwaar giftig.
Arjan, het is een verdomd moeilijk dilemma. En nee, niet de groep bepaalt wat de eenling wel of niet mag zijn, net zomin als de eenling niet bepaalt hoe zijn leeftijdgenootjes daar onder zijn als dat extreem drukke gedrag hun concentratie en welbevinden in de klas verstoort en zich prettiger voelen als er wat meer rust is.
Let wel: ik heb het over de extreem drukke kinderen, niet de iets meer dan gemiddeld drukke kinderen.
Vind je het dan zo raar dat zij reageren met opluchting, mag dat niet? Zij bepalen toch niets? Aan hen wordt toch niets gevraagd?
Nee, en ook aan mij werd niet gevraagd of een kind maar aan de ritalin moest. Wel mocht (moest) ik aangeven hoe een kind in de klas is.
Kinderen kunnen ook verschillend zijn in hun gedrag: thuis druk, op school niets aan de hand, ik denk niet dat je het dan over adhd hebt.
Jullei pratem zo verdomd makkelijk maar hebben jullie problemen weleens van dichtbij mee gemaakt en dan niet 1 dag nee weken/maanden. Het is niet alleen het drukke gerdag dat denken jullie geloof ik alleen maar verdiep je er nou eens goed in en ga dan eens goed nadenken want jullie zijn net eenkudde schapen zelf denken is er niet bij