hallo alleemall
ik wil als eerste jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
Met mijn zoontje zondag 13 feb. gaat het al een stuk beter nu de koorts is nu vanaf zaterdag rond de 37,5 dus dat is best goed. Het eten doet hij maar met maten ongeveer 600 tot 750 mililiter per dag eet hij maar.
maar misschien dat hij in de loop van de week wel weer gewoon gaat eten.
Hij is wel wat afgevallen maar dat komt er wel weer bij.
Groetjes moniek
JIJ bent de moeder of vader en als je het niet vertrouwd ga naar de dokter. Laat je niet wegsturen of afschepen. Jou instinct zegt vaak meer dan 10 dokters.
Huilt je kind en ben je pas moeder, sluit je ogen en luister naar het huiltje. Wedden dat je al naar een paar dagen een dreinerige huil van een hongerige en andere huiltjes kunt onderscheiden? Waarom? Je instict je innerlijke gevoel, en waarom zou dat dan niet gelden voor je zieke kind.
Geloof in jezelf en in je gevoel. Laat je niks wijs maken.
succes mama's en natuurlijk ook de papa's
Kinderen hebben wel vaker snel koorts, wat bij een volwassene ietsje verhoging is, is bij een kind al snel een fikse koorts.
Zorg gewoon dat hij blijft drinken, ookal wil hij niet en spuugt ie alles er weer uit. Maak je vooral niet te veel zorgen, kinderen zijn wel vaker ziek.
Vertrouw op je moederinstinct (ookal schrik je natuurlijk de eerste keer) en als het over een dagje of twee nog niet beter is, ga dan naar de dokter.
Niet meteen in paniek raken, dat heeft ook effect op je kindje. Knuffel hem maar lekker, leg m lekker tegen je aan en dek m niet te heet toe. Geef m veel water, en probeer zijn hoofdje koel te houden door een nat washandje af en toe even op zijn hoofdje te leggen.
Verwennen is het beste wat je kan doen. Het ziet er altijd meteen zo tragisch uit bijzo?n kleintje, en als moeder wil je natuurlijk nooit dat er wat mis is met je kind!
Veel sterkte! En beterschap voor je kleintje!
mijn zoontje heeft chronische bronchitis. vorige week zijn we bij de KNOarts geweest en a.s. maandag worden zijn keel en neusamandelen verwijderd, tevens krijgt hij buisjes in zijn oren.
nu is hij al een tijdje niet erg lekker. weinig eetlust.
overdag gaat het redelijk maar eind van de middag stort hij in en heeft dan ook koorts, gisteravond zelfs 39.2.
weet iemand wat dit kan zijn of heeft er iemand ervaring mee?
Hoi Mar,
Ik herkende je verhaal bij mijn zoontje was het ook zo,
het feit dat hij zich niet lekker voelt en koorts heeft zal wel te maken hebben
met misschien een ontsteking probeer wel de koorts onder controle te krijgen
want anders ben ik bang dat ze niet opereren en mocht het echt niet gaan bel de
KNOarts op leg het verhaal voor en vraag of hij misschien opgenomen kan worden,
zodat ze in het ziekenhuis onder controle hebben en je zult merken dat als hij geopereerd is dat je zoontje zich na verloop van tijd veel beter zal gaan voelen!
Mijn zoontje was 2 jaar toen hij geopereerd werd en een week na de operatie at meneertje stokbrood met harde korstjes..........
wens jullie veel succes!!!
Groetjes Yvonne
Bedankt voor je reactie, Yvonne.
ik moet zeggen dat ik er ook echt naar uitkijk. Eesrt even zielig voor hem, maar daarna gaan we een keer de goede kant op.
het is nu dinsdag dus ik hoop dat hij inderdaad wel koortsvrij zal zijn dan. het rare is wel dat de koorts alleen sávonds komt, overdag is hij best pittig, is ook gewoon naar school geweest.
we moeten er al 7.15 zijn maandag, dus ik denk dat hij 1 van de eersten is.
nogmaals bedankt hoor
Hoi Mar,
Het is idd vreemd dat hij alleen 's avonds koorts heeft maar hou het wel in de gaten!
Wens jullie heel veel succes en sterkte en laat het op je af komen,
tis idd wel erg voor hem maar ik weet nog dat ik mijn zoontje in de ok mocht brengen en dat ik erbij mocht blijven totdat hij sliep maar is wel eng hoor maar gelukkig merkt hij erzelf niets van en als hij bij komt mag je gelijk weer bij hem,
Geen dank meid veel beterschap alvast en laat het nog even weten hoe het gegaan is?
Groetjes Yvonne
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi. ik ben vanmiddag weer met hem bij de huisarts geweest omdat hij zo bleef hoesten, echt, het neemt alleen maar toe en werd niet minder.
Als het zo door zou blijven gaan mag hij maandag niet eens geholpen worden.
hij heeft nu prendnison gekregen. de arts verwacht dat hij daar heel snel van opknapt, dat hoop ik ook, want ik ben echt vol goede verwachting als hij straks geholpen is.
nogmaals bedankt voor je reactie. het is al fijn om er met iemand over te hebben die het ook meegemaakt heeft
hallo, daar ben ik weer. vandaag de grote dag geweest en het is allemaal best goed gegaan. hij is nu nog een beetje suf, slaapt veel ligt in bed.
De KNO arts gaf aan dat het hard nodig was geweest, amandelen waren vies en de troep kwam uit zijn oren, dus goed geweest en nu gaan we bergopwaards!
Hoi Mar,
Ben heel blij te horen dat de ingreep goed verlopen is,
weer een last van je schouders af!!!
En laat hem maar lekker slapen en uitzieken want als de KNOarts het zelf al zegt
dat het nodig was ben daar maar heel blij om en zul je zien dat je over een tijdje
een heel ander kind zult hebben,
Veel beterschap voor je zoontje
Groetjes Yvonne
Yvonne, bedankt voor je belangstelling en lieve woorden.
het gaat elke dag een stuk beter.
lekker hoor, je ziet hem opknappen gelukkig
mijn dochter van 8 heeft pijn in haar maag en ze heeft verhoging...
nu is ze bijna nooit ziek dus ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet..
ze wil niet eten en ook niet drinken...
dus ook geen asperine of zo innemen..
weet iemand wat het kan zijn en wat er tegen te doen is?
Geef ze in ieder geval geen aspirine, maar paracetamol, eventueel via een zetpil of vloeibaar.
Als ze langdurig (8 uur) niet wil drinken geef haar dan een zoutoplossing, neem in ieder geval contact op met de huisarts.
Niet eten is niet zo erg.
Ze is ziek. En dat is in de meeste gevallen vervelend maar helemaal niet erg. Sterker, kinderen ontwikkelen hun afweer aan ziekten.
Zorg inderdaad voor voldoende vocht, zoals een kopje thee en misschien wat soep voor het zout.
De NHG heeft goede folders waar u op dient te letten en wat u verder kunt/moet doen. Lees die folders even.
Aandachtspunten bij het zieke kind:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA3b.htm
Kinderen met koorts algemeen:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA3a.htm
Als je vragen hebt, laat dan even weten.