Maar is dan wel eens goed onderzocht of er na dat ongeluk niet toch iets veranderd is aan de botten, spieren en pezen in de nek? Of zijn de klachten heel lang weggeweest en speelt het pas sinds kort weer op waardoor de relatie met een autoongeluk in het verleden eigenlijk kleiner is misschien. Een 'whiplash' kent soms een enorm lange nasleep en wordt medisch gezien niet altijd even serieus genomen. Opvallend dat je met jouw klachten zoiets belangrijks als een auto-ongeluk pas veel later meldt. Het had volgens mij slimmer geweest dit direct te melden bij je vragen.
Je hebt gelijk eric maar dat is in de paniek van die harde piep in me hoofd even achterwege gebleven..Ze hebben toendertijd een scan gemaakt en daar was niets op te zien..een kennis van me heeft ook een soortgelijke piep in zijn hoofd en heeft veel baat bij de atlasmethode..
http://altned.nl/cms/component/option,com_mtree/task,viewlink/link_id,124/Itemid,99999999/
Heeft iemand hier ervaring mee ..Hem heeft het goed geholpen maar iets zegt me dat het ook de andere kant op kan gaan..Ben benieuwd of er hier iemand is die er ervaring mee heeft..Met de piep in mijn hooft is het zaterdag bijna weg en zondag sta ik op en is het net een krekel in me hooft..misschien ligt het aan de stand waarin je slaapt denk ik dan??
Groet
Peter
Wat ik hier mis is het volgende...
Voor een paar weken terug is er bij ons, mijn vriendin en ik, iemand achterop onze auto gereden, terwijl we zelf stilstonden voor het rode stoplicht.
Daardoor kregen we een geweldige knik in de nek oftewel een wipless(???), of althans... wat daar op lijkt, wat ons allebei nekklachten gaf. Mijn vriendin had een weeklang pijn in haar nek en schouders. Ook ik, maar er kwam nog iets bij, wat begon met een vreselijke hoofdpijn. Namelijk een snerpende pieptoon in mijn hoofd, die konstant aanwezig is. Als ik wakker wordt, is de pieptoon er ook meteen. Als ik asperine neem, maakt ook niks uit. Ik heb het zelfs geprobeerd met een sterk drankje. Hielp ook niets. Ondertussen is het nu 3 weken geleden en heb nog steeds die vreselijke pieptoon, wat al andere geluiden overstijgt. Om er gek van te worden... Ben ondertussen naar de dokter geweest, maar die vroeg aan mij, of ik van hem verwachte, dat deze daar wat aan zou kunnen doen. Met een blik van... wat moet ik hiermee. Alsof ik me wat aan zit te stellen. Zo kwam het bij me over. Nu moet ik nog een maand wachten en als het niet over is moet ik maar terugkomen.
De vraag is, of het dan niet beter is om meteen doorgestuurd te worden. Waarom nog een maand wachten ? Wel zijn mijn oren uitgespoten, maar ook dat hielp niets. De pieptoon is echt niet te harden. Ik lees hier van alles, over bepaalde aandoeningen enz. ( niets mis mee hoor ) maar helaas niets over een ongeval.
Voor het ongeluk, had ik nooit geen enkele klachten. Des te zuurder is het, dat dit door iemand anders, je dit mee moet slepen. Sinds het ongeluk, heeft deze persoon ook niet eens de moeite genomen, naar ons te informeren, over hoe het nu met ons gaat. Om dan ook nog eens een huisarts te moeten hebben, die niet eens weet wat te doen en alleen maar de schouders ophaald, is alleen nog meer zuurder. Wat kan ik in mijn situatie nog meer ? Moet ik mezelf nu ook nog eens bewijzen ? Heeft iemand soortgelijke ervaringen ?
Ik vind een grondig onderzoek het minste dat je zou kunnen mogen verwachten van de huisarts. Als gevolg van de klap kunnen de spieren flink verkramp geraakt zijn, en misschien is er schade aan andere weefsels ontstaan. Hoe staat het met de verzekering en de schade? Als hier op den duur geen herstel in komt is een verwijzing naar een neuroloog die whiplash problemen serieus neemt op zijn plaats.
Je hebt wel degelijk last van hyperacusis en tinnitus!
Dat besterk verhaal, klinkt mij letterlijk en figuurlijk, bekend in de oren!
Heb het namelijk ook.
Sterkte ermee.
Hallo mensen,
Ik heb 5 dagen geleden door een ''tik'' op mijn rechter oor een piep gekregen. Tijdens het tv kijken, eten slapen etc hoor ik hem. De eerste 3 dagen had ik ook een dof/verstopt gevoel die is nu bijna helemaal weg getrokken. Maar de piep is er nog, ook omdat mijn gehoor is verbeterd is de piep vervelend en irritant. Vooral als je er op let natuurlijk.
Nu ben ik naar de huisarts gegaan (gisteren) en werd gezegd dat de kans klein is dat het blijft, ivm de oorzaak. Mijn trommelvlies was perfect in staat. Nu ga ik vanmiddag een gehoortest laten doen. Om tge kijken hoe hard mijn piep is, denk niet dat het meer gaat uithalen...
Nu hoop ik natuurlijk dat mijn piep z.s.m. weggaat. Nu heb ik gelezen dat wanneer je binnen 2 weken een infuusbehandeling ondergaat in bijv Duitsland dat je beschadigde oorhaartjes of beentjes weer aan kunnen groeien/herstellen en dat in ieder geval dat de piep verminderd of zelfs verdwijnt. De dokter adviseert mij om even af te wachten omdat de kans klein is dat het blijft. Dus wat is weidsheid zou je zeggen...
Heeft iemand hier meer info over, of tips wat ik het best zou kunnen doen?
Groeten Ron
Waar heb je dat gelezen over die infuusbehandeling? Ik heb daar nog nooit van gehoord? Kende de huisarts deze behandeling wel, en wat vond de huisarts van deze behandeling?
De huisarts heb ik vanochtend gesproken: over 2 weken nog een gehoor test... I.v.m. de oorzaak geeft hij mij als advies om af te wachten. Dat ik gehoorschade heb opgelopen is mij wel duidelijk.
Nu maar hopen dat de piep afzwakt of verdwijnt en mijn werk niet belemmert, want dat begint nu wel een beetje te gebeuren af en toe op kantoor.
Ik ben nu aan het uitzoeken of de infuusbehandeling iets is, en wie weet.
Als het echt zover komt zal ik weer iets plaatsen.
Groeten Ron
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb nu ongeveer 10 weken een piep in mijn linker oor. Bij de huisarts wordt ik absoluut niet serieus genomen, sterker nog of ik niet beter naar een psycholoog kon gaan? Uiteindelijk ben ik dan toch doorverwezen naar een KNO-arts waar ik van de week naar toe ga. De piep is erg afwisselend in sterkte en (gelukkig) als ik ga slapen is hij minder aanwezig. Verder kan ik de piep beinvloeden door druk op mijn schedel te zetten. Verder moet ik niet op mijn goede oor gaan slapen want anders is de piep smorgens harder? Zijn deze symptomen bij anderen herkenbaar?
Een infuusbehandeling, zal mogelijk kunnen werken wanneer het z.s.m. gebeurd, na acute tinnitus. het liefst binnen 2 dagen. en niet later dan een maand...
Dit is natuurlijk erg lastig om te regelen...
En het is ook een beetje omstreden naar mijn mening.
Maar in Duitsland word het zeer veel gedaan.
Volgende week heb ik een afspraak bij de KNO.
Ik heb nu het idee dat ik de tinnitus beter naar de achtergrond kan brengen. Afleiding, (nacht) rust, gezond eten en het accepteren is momenteel mijn beste therapie ๐
Wel merk ik ook verschil bij het drukken op de schedel en kauwen, wie weet heeft de kno hier wat aan. Dit hoor ik volgende week dus.
Groeten Ron
Beste kiezeltje,
Aan je spreken lijk je slim maar ik heb een vraag: Is het een constante piep of een onderbroken piep dat men hoort? En kan het ook zijn dat het begint met tik? Want ik heb er een soort mengeling van. Maak er mij erge zorgen over.
Ik heb al sinds 2 jaar last van een piep in mijn oor(vergelijkbaar met de hoge pieptoon van een tv)
na onderzoek van de kno arts bleken mijn oren in orde
Ben toen naar een physiotherapeut gegaan en die is nu sinds 5 weken mijn nek aan t losmaken/masseren , en met heel veel resultaat
De pieptoon is nu nog maar 25 % van wat et geweest is
Dus ...zoek ook verder dan alleen je oren
Succes
Heel goed Wim, dit soort klachten kan direct worden gerelateerd aan spanning en stress, zowel mentaal als in de spieren. Fysiotherapie en andere losmakende en ontspannende behandeling helpen hierbij.
wat kan ik doen tegen tinnitus? kan het overgaan? wat is de oorzaak[size=5][/size]?
emoties? (in paniek) help! ik heb al een jaar last van tinnitus.
enge tonen: rechteroor normaal/niet (meer) eng: linkeroor
vooral die enge, hoge tonen vind ik eng. soms hoor ik plots
een hoge piep. doodsbang word ik er van! hellup! (serieus)
(bange)rik