Beste,
Het is mij opgevallen dat ik sinds de zwangerschap van mijn jongste (die is nu 1,5 jaar) last heb van onverklaarbare geluiden uit mijn keel of neus. Zelf denk ik dat het uit mijn keel wegkomt..
Het lijkt of er belletjes knappen bij iedere ademhaling en een soort getik uit mijn keel komt. Ik hoor het vrijwel alleen als ik lig en of als ik heel rustig en stil ben. Daarnaast hoor ik ook vaak mijn longen gieren.
Ik ben al een paar keer naar de huisarts geweest maar ik heb vaak het gevoel dat ik niet serieus word genomen...
Ik heb regelmatig last van ontstekingen.. Dit komt dan veelal uit mijn neus (groen, geel en soms oranje van kleur) Ook hoest ik het op. (na ongeveer een week of 2 hoesten komt er ook wel eens een sliertje bloed mee, persoonlijk denk ik gewoon dat dit een gesprongen adertje is maar wilde het wel even erbij vermelden) Ik heb dan ook veel last van verschrikkelijke hoestbuien. Zo erg dat ik het letterlijk van onderen niet droog kan houden. Deze hoestbuien en ontstekingen houden vaak 2-3 weken aan. Met regelmaat heb ik verschrikkelijke braakneigingen tijdens het hoesten en komt er tijdens het braken alleen maar doorzichtig dik slijm uit.
Die hoestbuien heb ik normaal gesproken niet en uiten zich alleen wanneer ik die ontstekingen heb. Ik ben geen dokter maar heb mij wel eens afgevraagd of ik misschien iets van COPD of Taaislijmziekte heb...
Ik ben niet een persoon die zichzelf ziek praat. Ik ben ook niet iemand die voor een griepje naar de h.a. toe gaat maar over dit maak ik me toch wel zorgen...
Als kind had ik Bronchitis. Mijn huisarts heeft al eens aangegeven dat ik astma gevoelig ben. Alleen met een uitspraak van astma-gevoeligheid kom ik niet verder aangezien er verder door de H.A. niks mee gedaan word. Ook heb ik al eens Kestine gehad en een neusspray genaamd Avamys om te kijken of het allergie kan zijn.
Is er iemand die dit herkend of enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Ik zeg het alvast.. ik ben een roker en ik weet heel goed dat dat ongezond is en dat het beter is als ik stop. Voor mij is stoppen met roken erg moeilijk ivm andere problemen. Uiteraard weet ik dat als er wel iets vervelends is zoals bijvoorbeeld COPD dat ik dan echt moet stoppen met roken en zal ik alles proberen om te stoppen..Ik wil alleen voor nu graag weten wat het zou kunnen zijn... Mijn man hoort de belletjes/geluidjes ook.
Hopelijk kan iemand mij helpen....