Jij hebt Tegretol, Neurontin, Gabapentine, Carbamazepine genomen en niets hielp.
Lyrica ( pregabaline ) werkt anders en is ook een pijnstiller tegen zenuwpijnen.
Zou ik proberen.
Sinds ik dit middel neem, zijn mijn zenuwpijnen een heel stuk minder.
2x 225 mg. per dag.
Succes!
Ik volg mee. Sinds bijna 1 jaar onverklaarbare steken in mijn buiten-oorschelp. Komt zomaar op, duurt ongeveer en dag + nacht en verdwijnt daarna voor een maand of enkele weken. Recent kort op elkaar gehad en 2 dagen last, dus meteen naar NKO, maar die zag niks. Ik herken dus mijn verhaal in bovenstaande, maar ben nog niet verder gaan onderzoeken. Deze nacht wel dramatisch veel pijn gehad. Maar ‘S morgens was het weer weg.
Zeer vervelend. Zeer pijnlijk. Ze mogen op die dagen nog niet naar mijn oor wijzen of ik voel het al !!! Blij dat ik niet alleen ben, maar blijkbaar nog niet zo gekend in de medische wereld :((
Ik kamp ook al +/- 2j met onverdraaglijke steken, telkens opnieuw in mijn rechteroor, links nooit last. Dit komt en gaat wanneer je het niet verwacht, erg vervelend dus. Zelfs hoofd draaien of bukken lukt me dan niet. Als kind had ik oorbuisjes en hiervan heb ik nu littekens, voornamelijk in het rechteroor. De dokter en oorarts deden eerder enkele malen controle en gehoortesten maar helaas niks te zien buiten de littekens. Heeft iemand hier een verklaring voor? Vind dit zo vreemd, zelfs een pijnstiller maakt amper verschil. Kan best tegen een stootje maar deze pijn wens ik niemand toe!
Heel veel is herkenbaar. Ik heb al zo +/- onverklaarbare oorpijn voor mij gevoel heel diep in het oor, links. Het komt met vlagen. Soms 3 weken niet soms 2 keer per week met duur van max 3 dagen.
Geen enkel iets kan deze pijn uitlokken. Ook heeft de pijn geen voorkeur voor tijd maar ontstaat vaak later op de dag/nacht. Deze pijn is hels. Pijnstillers kunnen niet onderdrukken. Afgelopen 10 jaar in verschillende ziekenhuizen geweest;
- meerdere kno artsen alles uitgesloten.
- meerdere kaakchirurgen; Botox injectie (spierverslappers), bitje tegen kaakklemmen, MRI scan, CT scan, antidepresiva medicatie tegen gelaatspijn, volledige onderzoeken alles uitgesloten.
- fysiotherapie speciaal gericht op lichtprikkels en geluid in hersenen.
- medicatie o.a. Pregabaline en andere vergelijkbare medicijnen (anti epelepsie) gericht op zenuwpijnen.
Tot grote frustratie stuurt elke arts me van kastje na de muur omdat niemand weet wat het is. Laatste hoop is een neuroloog hij heeft mij verwezen na een universitaire neurochirurg in het UMC met mijn complete verhaal. Ik wacht af op een consult. Ik geef niet op daar is de pijn te hels voor.
Ik leest net oude berichten van 5 ,6 jaar geleden over onverklaarbare oorpijn maar ben benieuwd hoe en of dit ook al opgelost is en of er een oorzaak gevonden is. Mijn zoontje heeft nl.al 6 weken het zelfde probleem( behalve snachts)
onverklaarbare oorpijn niemand die iets kan vinden of iets kan betekenen. Hopelijk heeft iemand nog een goed advies.