Hallo,
Ik heb er al een paar dagen last van vreselijke verkoudheid, en pijn aan de rechter-middenkant van mijn hoofd (vanaf de tanden tot begin hersenen), al een paar jaar heb ik dat er plotseling er iets uit m'n neus stroomt, het is meestal oranje/gelig en het is zo vloeibaar als water.
Volgens mij is dit niet zo erg, maar sinds een paar dagen heb ik bijverschijnselen:
Op gegeven moment keek ik in mijn rechter neusgat (omdat die helemaal verstopt zat) en ik zag dat er een soort ballonnetje in zat, eerst dacht ik dat het een snottebel was, maar het was erg sterk en ik kreeg het er niet uit.
Als ik keihard blaas komt dat ballonnetje half uit mijn neus, maar daar blijft het bij.
Een paar dagen later had ik het gevoel alsof er iets vast zat achter in mijn keel, niets aan de hand zou je denken, maar toen ik er met een lampje in scheen zag ik dat helemaal achterin mijn keel ook een soort ballonnetje uit kwam, het leek precies hetzelfde op het ballonnetje in mijn neus.
Ik heb zelf het gevoel alsof die twee 'ballonnetjes' aan elkaar vast zitten, omdat zodra het uit m'n neus komt het soms niet meer in mijn keel zit, en andersom ook.
Weet iemand wat dit is? en wat ik hier mee moet?
M.v.g.
Danny
Zonder dat een dokter dit ballonnetje onderzoekt, kan niemand weten wat het is. We kunnen wel gissen maar daar schiet je weinig mee op.
Wat je ermee moet doen, mag je zelf bepalen, maar ik zou zelf er even mee naar de huisarts gaan. Ballonnetjes in de neus is toch op z'n minst een beetje vreemd...
Weet je dat deze ballonnetjes misschien best wel eens iets met jouw hersenen te maken zouden kunnen hebben. Ook het oranje vocht zou best wel eens iets van de hersenen kunnen zijn.
Eerlijk gezegd vind ik het opvallend dat je deze vraag op het internet stelt. Ik zou met deze problemen echt heel snel naar de huisarts gaan, omdat ik echt zou willen weten wat dit voor vreemde ballonnetjes zouden kunnen zijn.
Vraagje nog aan je: heb je ooit een probleem met je hoofd gehad? Ben je ooit hard op je hoofd gevallen of heb je jouw hoofd eens hard gestoten?
Ik ben benieuwd wat de dokter ervan vindt. Misschien heb je wel rhinorrea of CSF en de ballon kan misschien een menigocele of een meningeale cyste zijn...
Laat je weten hoe het verder gaat?
Bedankt voor je reactie Erik.
Ik ga maandag naar de huisarts om er naar te laten kijken.
Voor zover ik weet ben ik nooit hard op m'n hoofd gevallen, ik heb wel heel af en toe een soort van steek in mijn hersenen (1x per maand zoiets?).
Verder nog iets over dat rare ding dat ver achterin mijn keel zit, voor mijn gevoel zakt het steeds verder naar beneden mijn keelgat in, ik heb soms het gevoel dat ik er in ga stikken als ik er niks tegen doe.
Zoals ik al zij, ik ga maandag dus naar de huisarts, ik laat het wel weten hoe het is verlopen.