hoi,ik heb nu al 5 weken een slijmvliescyste op mijn huig.
Hoe lang duurt dit voordat het weer weggaat.
En wat kan ik doen om dat ding weg te krijgen.
Groetjes
Rook je? Zo ja, stoppen met roken.
Misschien helpt gorgelen met een zoutoplossing om het overtollige slijm weg te krijgen.
hallo,ik rook niet,nooit gedaan ook.
Ben al 2 weken aan het gorgelen met zout maar wotdt ook niet minder.
Groetjes
Als je al 5 weken zo'n last hebt en ook gorgelen lost niets op, zou ik even langs de huisarts gaan. Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het een cyste is?
de huisarts zei dat het een slijmvliescyste is.
Maar ben vergeten te vragen hoelang dit duurt
Een mucokèle of een slijmcyste is een ophoping van speeksel als gevolg van een beschadiging van de afvoergang van het speekselkliertje.
Het komt meestal voor in de onderlip en op de mondbodem en soms ook de wang, de bovenlip en het gehemelte.
De behandeling bestaat uit het weghalen van de zwelling en de omgevende speekselkiertjes.
hoi,het zit op een rotplek namelijk op mijn huig.
Voel het bij het slikken.
Er werd tegen mij gezegd gaat vanzelf weer weg,maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
het wordt ook niet minder of zo.
maar ik moet de huisarts maar vertrouwen dat het dan zo is.
Als de huisarts gezegd heeft dat het vanzelf weer verdwijnt, geef het dan nog even tijd. Regelmatig blijven gorgelen met een zoutoplossing kan het genezingsproces versnellen. Mocht je er toch zoveel last van hebben dat slikken pijn doet of niet goed meer kan, vertel dat dan aan je huisarts zodat hij je kan doorverwijzen. Sterkte
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Vreemd, want als het een slijmklier cyste is, is de kans dat deze vanzelf verdwijnt heel klein.