Een half jaar na het verwijderen van keelamandelen zijn dit mijn klachten: de achterkant van mijn tong is dik, asymmetrisch en er zitten ook bobbeltjes. Mijn keel voelt constant droog aan. Het drinken van een glaasje wijn maakt het nog erger. En woorden met een lettercombinatie van "oe" en "l" kan ik slecht uitspreken omdat die tong zo dik is. Er werd gezegd dat de genezing 1 jaar kan duren. Prima, maar dan zou je na een half jaar toch al verbetering moeten merken? Het tegendeel is het geval. Het lijkt alsof mijn keel dichtgroeit! Ik fiets veel, maar met deze keel is dat geen pretje. De smaak van eten is ook nog niet terug. Ik liet mijn chronisch ontstoken amandelen verwijderen omdat ik soms een bobbel in mijn keel voelde. Maar wat ik nu constant voel is vele malen erger. Ik weet niet of ik die operatie nog eens zou laten doen!! De pijn was heel heftig, maar tijdelijk. Maar wat ik nu voel...ik hoop dat ook dat tijdelijk is! Heeft iemand dezelfde ervaring gemaakt? En hoe is het nu?
Sinds 21 augustus amandelen laten verwijderen .ok dit was pijnlijk maar wat nadien volgde nog steeds geen oplossing..Dikke tong,adem te kort, kriebel in de keel, stok in de keel,hoesten, stemverandering en hees,vermoeidheid ...
Eerste bezoek aan de dokter:
trachten op te lossen met pantomed ook al had ik geen last van brandend maagzuur..
Tweede bezoek aan de dokter:Slikonderzoek en alles verloopt binnenin normaal..Uit bloedonderzoek blijkt dat ik hoge waarden heb van verschillende allergieën . Dit verbaast me niet wat als kind was ik astmaleider maar eruit gegroeid met volwassen te worden
Trachten op te lossen met pilletje tegen allergieën een lichte puffer
Ik moet longen laten onderzoeken bij longdokter.Ct scan van bovenste luchtwegen en keel genomen.Geen opmerkingen daar alles in orde ook niets aan de schildklier.
Ik functioneer op halve krachten en moet veel recupereren.
Heb ditmaal een zware puffer gekregen.Dit verlicht wel effe de kortademigheid maar ik ken het atmagevoel van vroeger en vindt niet dat ik nu astmaaanvallen doe. .
Het volgende bezoek aan de dokter krijg ik een zware antibioticakuur misschien een infectie dat me hindert?
Geen verbetering..
We zijn nu een half jaar verder.Volgende week ga ik terug naar de dokter om mijn probleem aan te pakken. Ik had me nooit laten opereren moest ik dit geweten hebben .Ik voel me veel slechter als voordien en dit geraakt maar niet opgelost.
Ook hier 1½ jaar na verwijderen zijn er vervelende klachten. Altijd droge keel, daardoor veel hoesten wat liggend ook nog verergert. Slaap daardoor slecht. Veel verslikken en het gevoel niet goed te kunnen slikken.
Keel mega scheef en duidelijk een irriterend stuk litteken weefsel te zien. Volgens de KNO arts is er jiks afwijkend te zien ? Maar elke leek die kijkt ziet het gelijk.
Ze moesten bij mij eruit omdat Kanker gevreesd werd want naast mijn mega grote amandel waren mijn Lymphe klieren in de hals ook al langere tijd groter dan een ei.
Achteraf is makkelijk praten maar ik zou willen dat m'n mega amandel er gewoon nog was.
Ik ben overigens 50+, niet dat dat wat uitmaakt.
Hi
24/09 mijn amandelen laten weghalen omdat er steeds voedselresten bleven zitten in mijn linkeramandel (amandelsteen vorming) , de volle 2 weken toch hevige pijn en last gehad...
we zijn bijna een maand verder en kan nu deftig alles terug eten, maar het gevoel dat er voedsel blijft vastzitten is er nog steeds..
als ik u reactie lees, voel ik identiek hetzelfde!
Gaat dit ooit nog beteren, is het littekenweefsel?
Wat is dit vredelijk irritant mensen die hun verhaal doen maar als iemand dan vraagt hoe het er nu mee staat zijn ze niet meer te bespeuren
Ik heb mijn amandelen 10 dagen geleden laten verwijderen en ik herken jouw klachten omdat ik exact hetzelfde heb wat jij zo beschrijft.
December 23 laten verwijderen. Alles prima behalve smaak, maar nu na 4 maand kreeg ik (ondertussen alweer 3 weken) slikproblemen. Ik heb wat last van m'n tong, praat wat moeizamer. Vind t wel zorgelijk, want ging tot nu toe juist heel goed. Nul keelontsteking gehad, ipv elke maand. Iemand gelijke ervaring?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hai ik ben jet ik vroeg me af hoe het nu met je gaat na zo veel jaar verder, ? Groetjes
Bij mijn zijn ze 2 jaar geleden verwijderd. Na vele keelontstekingen ( dikke amandelen) knoop door gehakt. Blij dat ze weg zijn! Het herstel was niet makkelijk, veel pijn en moeite met drinken en eten zover dit lukt. Samen met oxicodon en paracetamol de eerste dagen doorgekomen. Na een dag of 4 werd het dragelijk en een week goed te doen.
Nu heb ik circa 2 keer per jaar een “nieuwe” soort keelpijn. De keel is droog voor enkele dagen en slikken is wat gevoelig, alsof je op een feestje iets te veel gerookt ( wat ik niet meer doe) , gedronken en geschreeuwd hebt zeg maar. Het is vervelend, maar lang niet zo ernstig als de ontstoken amandelen. Geen reden om thuis te blijven, en belemmert me op geen enkele manier. Niet meer ziek geweest naar het verwijderen van de amandelen.
Kortom ik zou het meteen weer doen. ( fotos voor en na beschikbaar ) 🫣