Wat 'fijn' dat er meer mensen zijn die deze klachten herkennen. Het begon aanvankelijk met een irritante tinteling in mijn neus en nu straalt het steeds vaker uit naar mijn voorhoofd. In de avond is het altijd erger. In bed liggen was een tijd het enige wat hielp om de klachten te verminderen. Een wijntje helpt ook een beetje, maar ik voel het dan nog steeds wel.
Dacht eerst aan een ontsteking aan mijn sinussen, maar ik ben niet verkouden en ik heb geen allergieën dus dat was onwaarschijnlijk. Huisarts kon niets vinden. Een spray hielp ook niet.
Enkele dagen geleden kwam ik tot de ontdekking dat de spanning misschien wel vanuit mijn wenkbrauwen komt. Als ik daarop druk, voel ik een beurs, pijnlijk gevoel. Hoe is dat bij jullie?
Morgen laat ik mijn ogen testen. Ik vermoed nu dat de spieren rondom mijn ogen verkort/overbelast zijn waardoor deze klachten ontstaan. Ik zit voor mijn werk ook veel achter een scherm.
Mocht dat het niet verhelpen dan denk ik ook aan een beschadigde zenuw (maar hoe dan?) of spanning uit mijn nek. Misschien dat een bezoekje aan de fysiotherapeut dan nog uitkomst biedt, dat zag ik hier nog niet zo vaak langskomen.
Het is niet heel pijnlijk meestal maar wel iets wat je constant voelt. Je hebt geen rust meer.