Hoi Barte,
Vanmorgen ben ik wederom bij de dokter geweest nadat ik 1 maand per dagdeel (ochtend/middag/avond) bij moest houden hoeveel last ik had en wat ik op dat moment aan het doen was. De dokter vindt het een onbekend verschijnsel, ik ben nu dan ook doorverwezen naar de KNO arts waar ik begin mei een afspraak heb.
Ik heb er vanaf november 2010 al last van, het wordt niet erger maar ook niet minder. Het is over het algemeen wel wisselvallig; ik heb 2 dagen ertussen gehad dat het zo goed als over was en ik eigenlijk geen last had. Dat stemde positief maar daarna kwam het toch weer terug. De afgelopen 3 dagen gaat het ook weer erg goed en heb ik weinig last.
Er is echter totaal geen trend te ontdekken. Of ik aan het werk ben, thuis ben of wat dan ook, er is geen link te maken tussen de mate waarin ik er last van heb en welke activiteit ik op dat moment doe. Als ik last heb wordt het echter meestal wel erger als ik ga liggen (om te gaan slapen) en als ik opsta heb ik meestal geen last. Soms duurt het dan even voordat ik er last van krijg; dit kan 10 minuten zijn maar oojk gerust een halve dag. Vermoeidheid lijkt het echter wel te beinvloeden maar ook niet altijd. Daarnaast helpt 'druk' op de neus, bijv. als ik een zonnebril opheb tijdens het autorijden. Het geboel dvan de bril op mijn neus overstemt dan het ittitante drukgevoel omdat ik het gevoel van de bril niet als storend ervaar.
Daarnaast ervaar ik de druk alleen als ik veel last heb. Bij weinig last is het een soort van tinteling zonder doof gevoel die, vanaf het neusbot (punt waar het neusbot ophoud en het tussenschot begint) ook licht uitstraalt naar links en rechts (een beetje onder de ogen). Dit gevoel onder de ogen is een lichte tinteling, minder storend dan het daadwerkelijk drukkende gevoel.
De dokter vermoed iets neurotisch, een gevoelszenuw dit beschadigd is of wat dan ook. Na de KNO arts moet ik terug naar de dokter, afhankelijk of de KNO wat vind moet ik mogelijk ook nog naar een neuroloog....Het zou ook nog met de sinussen te maken kunnen hebben.
Een medisch interresante kwestie dus omdat het niet echt een bekend verschijnsel is, ik plaats hier wel een post na mijn bezoek aan de KNO arts.