Beste
Sinds een 2tal jaren geleden ben ik beginnen kampen met keelpijn en veel slijm tussen neus en keel (postnasale drip).Ik ben gezond, 28 jaar oud, beweeg veel, gestopt met roken sinds jaar en half. Elk jaar krijg ik wel een 6-8tal keer een rode pijnlijke keel, geen koorts, eten en drinken lukt wel. Enkel bij warm eten of drinken brandt het in de keel. De dokter stuurde me vaak terug naar huis met antibiotica, die voor even werkte, maar keerde altijd terug. Deze keelpijn is houdbaar maar irritant omdat het vaak 4-5 weken blijft aanhouden en plots weggaat. Dat plots weggaan resulteert in het ook terug plots terugkomen uit het niets. Ik heb al van alles geprobeerd, heb al KNO gezien, eten aangepast, maagzuurremmers genomen, etc. Ze hebben ontdekt dat ik een auto-immuunziekte heb, kan het hiermee iets te maken hebben? Eventueel een verlaagde immuniteit? De keel zit enorm rood maar bijna nooit geen gezwollen amandelen. De laatste tijd weten de dokters het zelf ook niet meer, en sturen ze me zonder iets naar huis. 'Je moet eraan wennen'. Heeft iemand hier ook zo last van? Graag zoek ik mensen die ook zo'n ervaring hebben gehad, om tips uit te delen.