Ik gebruik nu ook al ruim 4 jaar neusspray. Kan er echt niet zonder. heb er één in mijn tas, één thuis en één als reserve. Als ik het niet gebruik wordt ik er heel benauwd van.
Ben al eens doorverwezen naar de KNO arts.. maar idd die hebben makkelijk praten. Ik moest van de volwassenen spray(1%) naar de kinderspray (0,5 %) en dit na een week gedaan te hebben naar de 0,25%.
Nou die van 0,5 % lukt net nog maar ik merk dan wel dat ik die vaker ga gebruiken omdat het niet lang werkt vergeleken met die van volwassenen. Ook heb ik iets van een zoutoplossing gekregen om mijn neus mee te spoelen. Maar helaas is de 'verslaving' te groot en lang om dit allemaal door te zetten.
Na de bovenstaande verhalen lezen te hebben wil ik het weer gaan proberen wnat this is really hell..als ik de neusspray even niet zo gauw in mijn tas vindt wordt ik helemaal gek...
Heeft er iemand nog nieuwe tips..
gr.
Ash
Veel mensen weten het niet maar otrivin is inderdaad heeeel slecht. Ik gebruik het nu wat langer dan een week maar de benauwdheid wordt helemaal niet minder. Ik heb het flesje net weggegooid en ga het nooit meer gebruiken!!!!!!!!!
Hallo,
Ik ben nu 2 maanden van mijn neusdruppel verslaving af. Er zijn er meer dan je denkt!
Ik ben 22 jaar en 11 jaar lang ben ik verslaafd geweest.
Hoe bedoel je dit?! En nee, ik ben niet de leukste thuis. Ik probeer alleen maar mee te denken, maar als het je niet bevalt, doe er dan niets mee.
Maja
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Okee. Nou, zo kwam het bij mij niet over.
Maar zo'n neusdouche wordt door de apotheek afgeraden. Het pakt ook niet het probleem van de opgezwollen slijmvliezen aan...
Neusspray verslaving is een heel serieus probleem helaas.
I know, ik ben er ook verslaafd aan geweest, maar heb dus wel baat met die (vieze) neusdouche. Vandaar. En ik heb water gekookt en een beetje zeezout ingedaan en dat in mijn bestaande neusverstuiver gedaan... Wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Sorry.
Maja
🙂 Al goed hoor!!
Nu is het wel een stuk duidelijker 😉
Ik ben nog verslaafd... Elke avond en soms ook overdag aan de neusspray...
Hoi ik ben ook al dagelijks in jaren met neusspray bezig (verslaaft) maar ik wil er graag vanaf. werkt cold Turkey?
Je kunt het proberen. Stomen en neusspoeling is een alternatief.
Hoi zonnetje,
Je kunt er wel degelijk van af komen. Gebruik een neussprayflesje waarvan de dop eraf kan. Gebruik de neusspray en vul het flesje elke dag aan met een oplossing natriumcloride (kun je bij de apotheek krijgen). Als je dit elke dag doet, verdun je dus steeds meer de neusspray. uiteindelijk gebruik je op het laatst alleen nog maar natriumchloride en dit is niet verslavend. Probeer nu af te bouwen. Bij mij werkte het
Sinds eergisteren aan het afkicken met neusspray. Reeds 1 jaar verslaafd met eerdere ervaringen. Vroeger nooit gesnurkt maar door de verslaving ben ik dit erg gaan doen.
Toen ik eergisteren ´s avonds begon te stoppen zat mijn neus inderdaad potvast. Het leek mij onmogelijk om te kunnen slapen, maar slaagde er na uren woelen en doorzettingsvermogen toch in om de slaap te vatten. Toen ik opstond kon ik moeizaam, maar verdraaglijk door mijn neus ademen.
Ik hoop dat het mij lukt om vol te houden. Naar verluid zou de eerste week de ergste zijn, dus "5 days to go"!