De KNO-arts in Antwerpen heeft afgelopen vrijdag bij mij een patch geplaatst in mijn linkeroor. Daarmee wordt het trommelvlies verzwaard waardoor het niet meer zou trillen. Helaas heeft dit niet bij mij geholpen. Ik ga hem mailen hierover en daarna moeten we nog zien wat er evt nog meer gedaan kan worden.
Hallo, ik lees hier over de trillingen in het rechteroor. Ik heb dit nu n vraag me af hoe het bij anderen is. Is het vanzelf overgegaan? Wat helpt? Bedankt.
Hoi Kaat,
Inmiddels ben ik al een paar jaar onderweg met dit probleem en het eea al geprobeerd om ervan af te komen. Helaas zonder succes... Maar over het algemeen lijkt het minder vaak getriggerd te worden. De harde zoem is overgegaan in klein kortdurende zachte geluiden (nog steeds gezoem) maar niet in overeenstemming met het hartritme. Heel soms komt de harde brom nog weleens terug, maar dat lijkt is minder dan 1x per week. Rust en ontspanning* lijkt de beste remedie, helaas heeft dit wel flinke impact op je sociale leven.
Ik ben wel extra b12 en vit D gaan slikken (weet niet of het helpt) en ik merkte dat ik in het begin geen oorsmeer meer had in het trillende oor. Helaas kreeg ik daar geen advies in, maar wat ik heb gedaan -beetje smerig verhaal- is mijn triloor goed schoonmaken met een wattenstaafje wat nauwelijks nodig was en vervolgens met een nieuw schoon wattenstaafje wat oorsmeer uit mijn gezonde oor in mijn trillende oor gesmeerd. Dit heb ik na een week en twee weken nog eens herhaald. Dit lijkt inmiddels wel weer in orde.
Om te voorkomen dat je in een vicieuze cirkel komt (weinig slaap, meer stress, nog minder slaap, nog meer stress etc) ben ik ook op zoek gegaan naar een manier om een beetje nachtrust te krijgen. Hiervoor heb ik wat producten geprobeerd, zoals slaapmaskers met ingebouwde microfoontjes, kleine speakertjes etc. Uiteindelijk werkte bluetooth oordopjes het beste, zorg er wel voor dat je een comfortabele variant kiest met een lange accuduur (zonder merk te noemen, ik gebruik het type wf-c700n). s' Nachts zet ik dan via spotify de track "starship sleeping quarters" op (staat volgens mij ook op youtube, maar je wilt niet graag wakker worden van reclame tussendoor). Dit tegengeluid werkt bij mij goed. Momenteel heb ik alleen nog maar de airco op blaasstand aan snachts wat voldoende lijkt voor een goede nachtrust. In ieder geval is de gedachte fijn dat je er een beetje controle op kan uitoefenen.
* hiermee bedoel ik echt iets ontspannends als meditatieoefeningen, tekenen, schilderen, knutselen, puzzelen, wat dan ook maar ook wandelen in de natuur o.i.d. in ieder geval niets met beeldschermen gezien dit onbewust toch een hoop prikkels geeft.
Succes!
Beste,
Wat jij omschrijft ik heb precies hetzelfde!
Weet ook echt niet meer wat ik moet doen.
Is er dan alleen in Belgie een kliniek die hier verstand van heeft? Je krijgt dat niet vergoed vanuit nederland neem ik aan?