Hallo
Ik heb al een paar keer problemen gehad met mijn keel. De laatste keer was ongeveer een jaar geleden. Ben toen bij de KNO arts geweest en heeft niets kunnen vinden.
Deze keer kreeg ik de problemen toen ik bij de huisarts een afspraak had gemaakt over een mogelijke liesbreuk.Was toen ook erg gespannen.
De problemen zijn niet of moeilijk kunnen slikken.
Met eten heb ik geen problemen. Ook heb ik het gevoel dat er wat zit wat niet weggeslikt kan worden. 's-Morgens als ik wakker wordt krijg ik angstaanvallen. Ik rook, maar ben via de huisarts proberen te stoppen.
Kan iemand mij vertellen wat het is?
Er is mogelijk sprake van psychosomatiek. Lees deze topic:
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/60931-brok-in-de-keel.html
Maar er zijn er meerdere over jouw klachten:
Misschien denkt de huisarts aan een tumor in de keel. Als u langdurig gerookt heeft, is er toch wel een aanleiding een ernstige oorzaak te onderzoeken.
Een kwaadaardige afwijking (keelkanker)
Hierover maakt men zich vaak de meeste zorgen. Een kwaadaardige aandoening van het slijmvlies van de keel, het strottenhoofd of de slokdarm is gelukkig zeldzaam. De kans hierop is wel sterk verhoogd bij langdurig roken en gebruik van overmatig alcohol. In geval het brokgevoel samengaat met stemverandering, moeite met eten, gewichtsverlies en oorpijn is onderzoek door een kno-arts binnen 6 weken na optreden van de klachten noodzakelijk. Een kwaadaardige afwijking kan bij het eerste onderzoek meestal worden opgemerkt.
ik heb eigenlijk geen brok gevoel in de keel, ik heb wel regelmatig moeite met "droogslikken". Dus slikken zonder voedsel. Met voedsel slikken heb ik geen moeite behalve kan ik 's-morgens met moete 1 boterham naar "binnen" krijgen. Ik heb geen stem verandering geen oorpijn en drink heel weinig alcohol behalve met feestjes.
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Het lijkt een geirriteerde keel te zijn.
Fijn dat je nu zekerheid hebt. De huisarts heeft het even onderzocht en gezien dat het wat geïrriteerd was, waarschijnlijk als gevolg van een of ander verder onschuldig virus.
Doe de komende dagen even rustig aan en je zult zien dat het snel minder wordt.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Laten we wel hopen dat de huisarts zijn vak goed doet... 😉
Neem de tijd en wees niet te ongeduldig. Je kunt je beter focussen op gezond leven want daardoor herstellen klachten en aandoeningen sneller.
Als de klachten langer aanhouden dan de huisarts je heeft medegedeeld, neem dan weer even contact op om te vragen of je langs moet komen.
Een ordinaire keelinfectie kan al gauw zo'n twee weken duren en je bent pas een weekje verder, dus even wachten kan ook geen kwaad.
Maar natuurlijk bepaal je zelf wat verstandig is. Beterschap in ieder geval.