Hallo,
Ik heb last van een puist in m'n neus. Erin ja en het doet gruwelijk zeer! Ik heb er om de zoveel tijd last van en ik kan bij wijze van spreken niet eens op mijn neus drukken want dan trekt dat door naar dat puistje. Na een paar dagen verdwijnt ie alweer en is de pijn natuurlijk ook weg.
Weet iemand wat het is en wat ik hiertegen kan doen?
In ieder geval er vanaf blijven. Niet aan peuteren, dan gaat het puistje vanzelf weer weg.
Als het erg ontstoken is/raakt, vraag dan de huisarts om een desinfecterende neusdruppel. Misschien is een antibioticum wel nog werkzamer, maar dat kan alleen de huisarts vaststellen.
Ik heb ook van tijd tot tijd last van een soort van puist aan de binnenkant van mijn neus.
Het beste wat je kunt doen is gewoon met rust laten. Uiteindelijk zullen ze gewoon weer verdwijnen.
Maar misschien is dat desinfecterende zalfje ook wel een idee als je dat op een wattenstaafje doet en zo in je nues aanbrengt.
ga er morgen even mee naar de huisarts.
en inderdaad afblijven!
In de neus zitten veel bacteriën, en regelmatig wordt daar ook de Staphylococcus Aureus gevonden.
Indien u gaat pulluken aan uw neus, waardoor het puistje open gaat, bestaat er een gerede kans dat er een infectie ontstaat bovenop de ontsteking van het puistje met deze agressieve bacterie.
Als u last heeft van het puistje, dat inderdaad pijnlijk kan zijn, ga dan even naar de huisarts.
Staphylococcus Aureus infecties in de neus resulteren gewoonlijk in een gelokaliseerd abces of furuncle. Het plekje kan rood, gezwollen en pijnlijk zijn. Drainage van het pus is de aangewezen behandeling. Meestal gaan deze 'puistjes' vanzelf over.
au dit is echt pijnlijk! puistje in je neus, maar probeer om alvast niet te drukken. ik heb wat zout in gekookt water gedaan en met een oorstokje beetje schoon gemaakt nu laat ik het rusten x
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Goed advies om er af te blijven, maar dat is wel heeeeel moeilijk 🙂
Hej, ik heb hier ook vaker last van, echt lastig want heel je neus doet pijn.. zelfs wanneer ik met mijn ogen knipper lijkt dit verbonden te zijn met die puist :p Ze gaan inderdaad wel weer vanzelf weg, alleen even lastig..
Als ik met een zaklampje in mijn neus schijn en in de spiegel kijk.... vrij lastig. Zie ik een bobbeltje met een gelig uiterlijk in mijn neusgat. ook de buitenkant van mijn neus raakt gezwollen en rood daardoor. Soms heb je dat soort bobbeltjes weleens op de huid in je gezicht. Het pus is waarschijnlijk een bacterie kolonie heb ik mij laten vertellen. Afblijven en vet insmeren is een goed advies, maar lijkt mij niet afdoende te helpen. Toch maar naar de dokter toe, denk ik.