Heb ik tijden last van gehad. Ik deed drie dingen om er van af te komen:at zo min mogelijk aardappelproducten
bestel een tongschraper en zorg voor een goede gebitsverzorging, IEDER DAG DAG POETSEN. heeft mij van mij probleem afgeholpen
De oplossing is heel simpel. Amandelsteentjes worden bij mij veroorzaaks door het eten en drinken van zuivelproducten. Ook ik had er eerder veel last van. Toen ik stopte met zuivel, verminderde het al vrij snel en nu heb ik er helemaal geen last meer van.
Ik drink dus geen melk en eet geen yoghurt, kaas, boter en ook zo min mogelijk koekjes en chocola, want ook melkpoeder kan ervoor zorgen dat je er last van krijgt.
Uiteraard maak ik soms uitzonderingen voor een taartje of iets lekkers wat zuivel bevat, maar als ik er te veel van eet, merk ik al gauw dat het weer terugkomt.
Hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Lees ook:
Wit stukje achter in keel (afval amandelen?)
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/61689-Wit-stukje-achter-in-keel-afval-amandelen.html
Harde stukjes geel slijm uit mijn keel of longen die stinken
http://www.dokter.nl/forum/Longen/50863-Harde-stukjes-geel-slijm-uit-mijn-keel-of-longen-die-stinken.html
Groene stinkende balletjes uit keel
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/60470-Groene-stinkende-balletjes-uit-keel.html
Witte brokjes in keel/mond
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/64282-Witte-brokjes-in-keel/mond.html
Korreltjes keel
http://www.dokter.nl/forum/Mond-lippen/97527-korreltjes.html
Al zolang ik weet heb ik dat meestal nadat ik een tijdje wat keelpijn heb gehad.
Ik zie het als een zuiveringssysteempje van mijn eigen lijf, het houdt de bacteriën tegen en de amandelen gaan meteen 'aan de slag.
Meestal piel ik het voorzichtig eruit met een saté prikkertje voor het tanden poetsen en mondwater gorgelen.
Zie het niet als een groot iets om heftige maatregelen voor te nemen.
Wat ik er tegen doe is af en toe met een monddouche de holtes van beide amandelen spoelen. Ik gebruik dan water met een klein scheutje mondwater daarin. Let op: neem een monddouche waarmee je de straal van het water zachtjes kan zetten, anders is het pijnlijke bedoening en beschadig je van alles. Al dat gedoe met tandenstokers, uitdrukken etc lijkt me pijnlijk.
Ik heb dit ook gehad en bij mij ging het juist gepaard met bijna chronische keelontsteking. Sinds mijn amandelen verwijderd zijn heb ik hier nooit meer last van gehad en juist een heel gezonde keel. Amandelen kunnen ook ellende veroorzaken en hoeven heus niet koste wat het kost behouden te worden.
Fijn dat meerdere mensen dit hebben. Natuurlijk is het niet fijn, maar ik vind het prettig om te lezen dat ik niet de enige ben. Vanochtend (5:13) werd ik wakker. Ik voelde, waarschijnlijk zo'n wit brokje van mijn amandelen, achter in mijn keel. Meestal gaat het weg met een beetje gorgelen. (Zonder water of andere middelen, gewoon gorgelen) Maar dit zit iets achterin mijn keel. Met slikken voel ik het, met drinken voel ik het en met eten niet. Ik ben bang dat ik uitdroog, omdat ik te weinig drink. Dat komt dus omdat ik het dan telkens vol en soms moet kokhalzen. Eten is geen probleem, dan voel ik er niets van. Ik vrees dat het weer zo'n Amandelsteentje is, dat niet loskomt. Want het ruikt altijd heel goor, maar als het in je keel blijft hangen, ga je het ook proeven! Echt niet lekker. Ik heb dus gewoon gegeten vandaag, maar het Amandelsteentje blijft gewoon zitten. (In ieder geval, ik denk dat het dat is, omdat ik het vrijwel herken) Nu wil ik jullie vragen, weten jullie wat het is of wat je eraan kan doen. Ik heb al besloten dat als dat brokje morgen nog niet weg is, ik naar de huisarts ga.
Ook ik heb hier last van. Dit gaat gepaard met bronchitis van mij. In het begin kreeg ik 2 maal een bronchitis. Nu zie ik meer een meer amandelsteentjes en heb ik bijna voortdurend een bronchitis 🙁
Mijn amandelen verwijderen zou ik wel willen, maar mijn moeder zegt dat dit heel gevaarlijk is op mijn leeftijd...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik zou niet weten waarop jouw moeder dit baseert? Is jouw moeder arts of verpleegkundige? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat het verwijderen van de amandelen gevaarlijk kan zijn.
Hoi,
Heb ook last van die witte brokjes, maar aan maar één amandel. Ik pulk ze uit mijn amandel met mijn wijsvinger. Echt ranzig...
Heb net ook met een zaklamp in mijn keel geschenen en in de spiegel gekeken en mijn amandel is altijd aan 1 kant helemaal opgezwollen. Dit trekt ook niet weg?
Ook vaak last van kriebelhoest of keelpijn. Misschien ook goed om te melden dat mijn schildklier te traag is en ik hiervoor medicijnen heb.
Wat is de oplossing? Ik wil er vanaf!
De tip, die eerder in deze berichten staat helpt mij goed.
Géén zuivel meer!!
Het bijna dagelijks verwijderen van de witte propjes uit een opgezette amandel is na 2 maanden verleden tijd.
Af en toe, als de verleiding te groot wordt en ik val voor een boterham met kaas, moet ik de volgende dag weer even "de amandel schonen".
Is het proberen waard!
haaai
ik heb ook vaak amandelsteentjes, 1 x per maand, maar heb er geen last van, behalve dan dat het enorm stinkt en irritant aanvoel.
Maar mijn amandelen zijn heel klein en nooit opgezwollen.
ik eet bijna nooit zuivelproducten of aardappels, max 1 x per week, dus bij mij ligt het daar niet aan. ook ben ik nooit ziek dus aan een slecht immuumsysteem zal het ook niet liggen?
Wel heb ik last van heel gevoelige slijmvliezen, ik heb gauw een loopneus en traanogen dus misschien komt het daar door? Iemand die het weet?
Hoi,
Ik heb ze ook en ik heb al jaren geen amandelen meer.
Kennelijk zit er nog genoeg amandelweefsel om ze te maken, maar te weinig om weg te laten halen. Is ook geen pretje op volwassen leeftijd!
Ik ben dus gewoon het (stink) bokje! Er vervelend. Poets drie keer per dag, ik stook, ik flos en ik spoel maar ik ruik als een gierput! Echt heel erg vervelend.
Hoop dat er mensen zijn die nog andere oplossingen weten behalve een operatie!
Groetjes
Samantha
Ik heb ze ook, of althans meestal eentje, zo nu en dan, in een gaatje in een keelamandel. Soms komt hij er vanzelf uit en heb ik hem ineens in mijn mond, bah. Maar ook als ik mijn neus ophaal en daarbij zo'n hard snurkend geluid maak zodat alles trilt in mijn keel (als er niemand in de buurt is, in de auto of langs een drukke weg) proef ik dat er ergens zo'n steentje zit.
Ik eet veel melkproducten maar ook best wel regelmatig suikerproducten.
Ik heb ook een maand lang een Modifast dieet gedaan en toen had ik er eigenlijk geen last van, terwijl dat toch eiwitshakes zijn. Dus of het aan de melkproducten ligt? Misschien dan aan de melksuiker?
Ik gebruik een tongschraper, ik flos, ik spoel met Listerine en poets 2x per dag maar helaas, niets helpt. Alleen het "eruit zien te spoelen", wat ik dusver met zo'n Monoject 412 kaakspuit doe. Ik ga dat trouwens eens met zout water proberen. En ik heb pas op Ebay zo'n plastic laboratorium spuitflesje gekocht, met zo'n gebogen, spits toelopende spuitmond, daarmee kom je makkelijker bij je amandelen en je kunt er ook meer vloeistof in kwijt dan met zo'n kaakspuit.
Ik baal van die meurende dingetjes.
de steentjes hebben ook te maken met een verminderde weerstand stress de amandelen die moeten zorgen dat als er een ziekte zit dit beter te maken maar door een sijsteem fout hier in produceren de amandelen te veel af weer enziemen die hopen zich op enook door te veel aan zuivel en tandpasta waar ook enziemen in zitten wordt dit verergert waardoor de steentjes nog meer produceren dit verminderdt door tandpasta te nemen zonder enziemen en geen zuivel meer sucses