Hallo, ik ben afgelopen woensdag geholpen aan mijn amandelen. Ik had de week voor de operatie last van een keelontsteking waardoor het er even om hing of ik wel geholpen kon worden. Gelukkig is het wel gebeurd en ik moet zeggen dat ik goed bang was. Miss komt dat omdat ik dit op 7-jarige leeftijd al eens mee heb gemaakt en vond het absoluut geen pretje. Sterker nog ik doe liever een bevalling... Voor iedereen is het ook weer anders maar de eerste dag heb ik uiteraard veel last gehad maar toch geprobeerd veel te drinken wat moeizaam ging. 's avonds een appelmoesje gegeten en dat ging goed. Op gezette tijden een zetpil genomen en na 3 dagen met de zetpillen gestopt en overgegaan op de paracetamol om de 4 a 6 uur. Na 6 dagen heb ik nog wel veel last zeker tegen de tijd dat de pijnstillers uitgewerkt zijn. Ik probeer wel te eten en heb gister zelfs 2 cheeseburgers (danwel zonder ui, augurk en tomaten ketchup) van Mc Donalds gegeten. Inmiddels ben ik 5 kilo afgevallen en dat kan ik er eigenlijk niet bij hebben aangezien ik al niet zoveel reserves heb. Dat vind ik wel een nadeel het niet goed kunnen eten waardoor je je zo zwak voelt.
Tevens heb ik last van duizeligheid en het idee dat er vocht in mijn oor zit en dat je oor steeds dicht gaat... Is dat voor iemand herkenbaar? Of is het iets waar ik de KNO arts voor moet bellen?
Succes voor degene die nog moeten en hoop dat jullie snel zullen genezen!
Als je keel niet helemaal in rust is, als gevolg van een behandeling aan je amandelen, dan kan het goed dat je buis van Eustachius niet helemaal open staat waardoor je die vochtsensatie krijgt.
Als dit nu al zo lang duurt, zou ik de huisarts vragen om eens te controleren.
Ik heb het nog eens nagelezen op http://www.kno.nl/voorlichting/amandel-volwassenen.php en daar staat duidelijk dat je met een week wel van de ergste klachten af moet zijn.
Misschien heb je toevallig tegelijkertijd last vast een gewone virusinfectie gekregen?
Alleen voor een nabloeding moet je contact opnemen, dus het zal allemaal wel meevallen.
Ik heb inmiddels geen last meer van mijn oren. Maar wel van enorm gewichtsverlies. Ik woog 58 kilo en inmiddels weeg ik er nog maar 52... Ben erg duizelig en misselijk... Van de week ook flaugevallen en ben er erg van geschrokken. Morgen naar de dokter bloeddruk meten.
Hoop dat het nu gauw voorbij is allemaal.
Bedankt voor de reacties!
Gr. Rozemarijn