hoi allemaal,
ik slik al 4 maanden pantozol, heb last van maagzuur, en opeens had ik de bacterie helico bactor. die tijd genoeg gehad heeft om er ook nog een maagslijmvlies ontsteking bij te maken.
in augustus kreeg ik een maagonderzoek die de bacterie en ontsteking vast stelde. toen kreeg ik de uitroeibehandeling pantopac. ik vermoed dat de bacterie weg is, mijn maagpijn is over, geniet weer van het eten en eet ook weer normale hoeveelheden. en ben niet meer misselijk. op 14 oktober ga ik de ademtest doen om te kijken of de bacterie weg is. maar nu is het eind september en slik ik nog steeds die pantozol, die moest ik blijven sliken na die uitroeingskuur. de maag is dus over, maar nu heb ik klachten in mijn keel.
het lijkt alsof er iets in mijn keel zit. ben vandaag naar de dokter geweest, maar die heeft nix gevonden. ik blijf maar de hele dag slikken maar het gaat niet weg, het doet geen pijn of nix maar is wel erg irritant. in de bijsluiter staat dat er zwellingen in keel en/of tong kunnen ontstaan.maar kan dat na al die maanden nu pas op komen zetten? of ja 2 weken geleden is het begonnen.
ik moet nu afbouwen want na 30 september mag ik geen pantozol meer omdat men 2 weken voordat je die test doet geen maagzuur remmers meer mag slikken. wie herkend zich in dit verhaal, en kan me zeggen ervaring te hebben met slijmvlies zwellingen in keel door die pantozol. ik vind het best eng gevoel.
groetjes claudia.
[b]er zit iets in mijn keel schrijft:[/b]
[quote]hoi allemaal,
ik slik al 4 maanden pantozol, heb last van maagzuur, en opeens had ik de bacterie helico bactor. die tijd genoeg gehad heeft om er ook nog een maagslijmvlies ontsteking bij te maken.
in augustus kreeg ik een maagonderzoek die de bacterie en ontsteking vast stelde. toen kreeg ik de uitroeibehandeling pantopac. ook was er tijdens dit vervelende onderzoek een afwijking aangetroffen. de cardia(maagmond) sluit niet meer geheel af, en dat zou de reden ook zijn dat er dan altijd maagzuur terug kan stromen, het welbekende reflux synptoom. ik vermoed dat de bacterie weg is, mijn maagpijn is over, geniet weer van het eten en eet ook weer normale hoeveelheden. en ben niet meer misselijk. op 14 oktober ga ik de ademtest doen om te kijken of de bacterie weg is. maar nu is het eind september en slik ik nog steeds die pantozol, die moest ik blijven sliken na die uitroeingskuur. de maag is dus over, maar nu heb ik klachten in mijn keel.
het lijkt alsof er iets in mijn keel zit. ben naar de dokter geweest, maar die heeft nix gevonden. hij vermoed ook dat het een bijwerkeing is, ik moet het maar even voor lief nemen en als het over 2 weken nog zo is terug. ik blijf maar de hele tijd slikken maar het gaat niet weg, het doet geen pijn of nix maar is wel erg irritant. in de bijsluiter staat dat er zwellingen in keel en/of tong kunnen ontstaan.maar kan dat na al die maanden nu pas op komen zetten? of ja 2 weken geleden is het begonnen.
ik moet nu afbouwen want na 30 september mag ik geen pantozol meer omdat men 2 weken voordat je die test doet geen maagzuur remmers meer mag slikken. wie herkend zich in dit verhaal, en kan me zeggen ervaring te hebben met slijmvlies zwellingen in keel door die pantozol. ik vind het best eng gevoel.
groetjes claudia.