Ik heb zaterdag vanaf 1 uur op terras gezeten en erna nog savonds een feestje gehad tot 02:00 uur, dus eigenlijk aan een stuk door alcohol gedronken en savonds nog sigaren genuttigd. Toen ben ik op de bank in slaap gevallen en heb ik zooo hard gesnurkt zei mijn vriendin en ik heb dan ook echt veel alcohol gehad. Rond 11 uur sochtends werd ik wakker met een dikke en ontstoken huig tot op de tong qc keelpijn...…..dit heb ik nu 2 dagen lijkt mij toch wel duidelijk dat dit door die zaterdag komt??? Of wat kan ik nu het beste doen doen? de dokter heb ik gebeld en ze zei dat ik het nog even moet afwachten en spoelen met zoutwater en eventueel ijs (blokjes) nemen......
Dat zal dan van het snurken zijn.
Ja dat denk ik ook...ik snurk meestal als ik gedronken heb maar mijn vriendin hoorde me tot boven met deuren dicht ertussen.....dit keer was het extreem. En heb nu de huig zo op mijn tong en is vrij rood en dik.....wat kan ik het beste doen???
Waterijs eten en spoelen met zoutwater
Dat kan ik zo helaas niet zeggen
Oke bedankt voor de info tot nu toe. Ik zal het even in de gaten houden en hier de resultaten laten weten..
Sws voor de eerste keer dat ik op dit forum zit, maar is het zo dat er antwoord door artsen wordt gegeven of mensen met ervaringen???
Ik ben een zorgprofessional met ruime ervaring en kan terugvallen op artsen bij moeilijke vragen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
goede morgen ik heb dit probleem vandaag ook weer eens 4 of 5de keer in 30 jaar tijd huig formaatje knikker en met uitblazen leg je hem zo op je tong eerste keer als kind ook paniek na spoedeisende hulp naa 3 uur in de wachtkamer gewacht te hebben en bij de dokter kwam was huig weer normaal formaat (wat John hier boven in een bericht schrijf klop als een bus) je wordt wakker met een drogen bek heb zeer waarschijlijk flink gesnurkt en heb het gevoel dat je moet kotsen/geen lucht krijgt slikken is moeilijk/vervelend raak niet in paniek en adem gewoon door je neus nu wat te doen: kout water drinken wat gelijktijdig de huig wat zal spoelen en op ijsblokje zabbelen zodat de dikte/zwelling het snels afneemt na een paar uurtjes wachte zul je merken dat hij weer normaal formaat aanneemt (ik heb ook zitten denke waar het van af komt bier chokolade pindaas maar ik geloof nu peg en bacteriën die de overhand nemen het eenigste wat mij opviel elke keer was het weekend waardoor ik uit kan slapen 8 uur of meer)
Ik heb het ook wel vaker. Vaak als ik wakker wordt met een kurkdroge mond door het slapen met de mond open.
Helaas adem ik niet zo gemakkelijk door mijn neus omdat ik chronisch verkouden ben.
Drink geen alcohol en rook niet.
Mijn vriendin heeft een paar keer per jaar een opgezwollen huig en bij toeval kreeg ze een bloemknop, ze hebben eetbare bloemen, bij onze plaatselijke groenteman\kas. Hierdoor ging de opgezwollen huig samentrekken en de ontdekking werd minder. Het bloemknopjes was die van de ABC plant. Wij hebben sinds kort deze plant nu ook op ons terras staan en elke keer als haar huig opgezwollen is kan ze er 1 plukken.
ABC plant ook bekent als champagne blad of chechuan knob.
Deze kan je online bestellen per 15 en blijven in de koelkast lang goed.