Hallo allemaal,
Op de laatste dag van mijn vakantie ben ik erg ziek en verkouden geworden. Dit was vlak voordat ik moest vliegen. Omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen, ben ik als een gek met neusspray aan de haal gegaan in de hoop het een en ander een beetje te verlichten en open te zetten. Dit hielp wel een beetje, maar gedurende de vliegreis had ik wel last van ploppende oren. Niet heel storend verder.
Uiteindelijk heb ik bij het landen best veel oorpijn gehad, wat te verwachten viel. Mijn linkeroor is opengegaan, maar mijn rechteroor heeft die verlossende ‘plop’ niet gehad. Sindsdien heb ik een klein beetje gehoorverlies, en een hoge ruis en piep in mijn oor.
De huisarts gaf aan dat mijn trommelvlies volledig ingetrokken en rood is, en dat er dus vocht achter zit door een verstopte buis van Eustachius. Daarnaast heeft ze een gehoortestje gedaan waaruit bleek dat mijn binnenoor nog in orde was.
Het ruisen en piepen leek de laatste dagen wat naar de achtergrond te verdwijnen, maar het is nu weer veel harder. Erg storend. Ik lig er soms nachten van wakker en kan er zelfs paniekaanvallen van krijgen, ook al verzekert de huisarts mij dat het waarschijnlijk wel over gaat zodra de verstopping weg is (heb nu nasonex en zoutoplossing, en ik stoom veel).
Iemand ervaring hiermee? Heb begrepen dat het behoorlijk lang kan duren helaas...
Groetjes zalmfilet
Hallo
Ik heb hier zelf ook last van sinds begin december! Gewoon rustig blijven
Het kan inderdaad lang duren maar heb geduld ik hoop ook dat mijn oren binnen kort open springen! En zoek gewoon lekker afleiding! Ik heb hierdoor zelfs overspannen van geraakt!
hoi jaren lang al druk in me oren suizen pijn noem maar op enzenz.rustig blijven onspannen niet stress . Dan komt het wel goed maar ik heb het nog steeds leren leven mee?
Ook ik heb al 2 weken dichtzittende oren. Eerst verkouden..dit hield aan weken aan. Toen dichte oren. Oren laten uitspuiten. Dit heeft niet geholpen. Nu zag de dokter dat mijn trommelvliezen ingetrokken zijn. Goed stomen en zout water of neusspray gebruiken. Over 2 weken weer komen. Als het dan niet over is stuurt ze me door naar de KNO arts. Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren. Kan niet wachten tot ik weer 'normaal' kan horen!
Hallo allemaal
Ook ik heb last van mn oor...door een verkoudheid en een hele irritante piep in oor langs de dokter gegaan die zei dat ik een ingetrokken trommelvlies heb met vocht erachter...nu neus spray gehad voor langere tijd maar moet zeggen ben heel erg ongerust vanwege die piep!
Iemand hier ervaring mee?
Gr carolien
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hé ben een jongen van 20 ook ik heb hier nu last van, gelukkig alleen in een stille kamer. Heb een ontstekingremmende neuspray maar heel irritant toch blijf ik lachen, zoals ik hier lees moet ik uitgaan van 2 maanden slechte slaap klopt dit?
Ik loop nu ook al 3 weken met een ingetrokken trommelvlies en moet overmorgen vliegen....
De huisarts weet nit wat te doen, heeft erin gekeken en zag dat het schoon was maar wel ingetrokken... Ik stoom, spoel, gebruik nu neusspray met Xylometazoline en ben ook aan de Fluimucil gegaan. Klaren lukt nauwelijks enw anneer het lukt alleen zolang ik de druk erop hou, daarna is het meteen weer terug dicht..
Heeft er iemand de ultieme tip??
Ik ben gewoon een beetje in paniek bij het idee dat ik moet vliegen!
Neem contact op met de poli KNO van het ziekenhuis en vraag na of het verstandig om te gaan vliegen.
Hoi allemaal,
Met oudejaarsavond ben ik bij mijn familie geweest. Heb veel vuurwerk gekeken en dat was gezellig. Ik merkte een paar dagen daarna dat ik langzamerhand een ruis in mijn oren kreeg. Ik raakte in paniek en kon dagen niet slapen van de stress. Ik ben na 1 maand naar de huisarts geweest. En die vertelde dat ik ingetrokken trommelvliezen heb. Ik loop hier al sinds januari mee rond en nu ook nogsteeds last van (nu 5 maanden). Mijn huisarts vertelde dat dit heel lang kan duren… heeft iemand hier mee ervaring mee en hoelang dit duurt? Word hier soms best onrustig van op sommige momenten. Gelukkig hoor ik dit alleen in stille ruimtes, nu gaat het beter en slaap ik weer goed.
Groetjes,
Hoi123x
Hoi Nadia ik ervaar hetzelfde probleem als jou (ingetrokken trommelvliezen + oorsuizen) hoelang heeft/duurt het bij jou al?
Ik heb een ingetrokken trommelvlies, zonder ruis en piep, maar wel met een heel vervelend drukgevoel op mijn rechteroor, al maanden ondertussen. De huisarts wil mij doorverwijzen naar de KNO arts.
Zijn jullie daar ook al geweest en wat wordt er dan precies onderzocht en gedaan?