ik hoest al maanden lang dik slijm op, ik heb een halfjaar geleden bronchitis gehad en sinds doen is het nooit meer over gegaan. Dokter heeft al 2x gezegd maak je geen zorgen het zal in een paar weken over zijn maar ik loop er inmiddels al een halfjaar mee.. Ook heb ik al maanden een verstopte neus die niet over gaat. Kan iemand me helpen? Met mijn dokter kom ik er niet uit. Slijm varrieert in kleur, geel, wit of doorzichtig
Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de longarts.
In elk geval letten op je voedingspatroon. Geraffineerde suikers en zuivel werken slijmvormend. Naast de medische weg zou je nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Ik las er even overheen. Bij tekorten aan diverse voedingsstoffen ben je vatbaarder voor infecties, zoals bronchitis. zoals vitamine D en zink. Ook daar eens naar laten kijken. Bloedonderzoek zegt overigens niet zo heel veel over tekorten.
Er zijn ook wel natuurlijke, slijmoplossende middelen. Zo schijnt oregano-olie (capsules) te helpen. Werkt desinfecterend en slijmoplossend.
Ik heb iets vergelijkbaars al 2 jaar, wel rook ik vanaf mijn 1e en heb ik 12 jaar geblowd met soms 10 joints+ per dag. Ik ben nu 33, voel me als 60.
Mijn fluimen zien er hetzelfde(smaken naar oester) uit maar ook wat moeilijker taaier donkerder groen/beige doffige(smaken niet naar oester) zien er uit alsof infectie. De verstopte neus dan wel vochtig heb ik al 10/15 jaar.
Wat ik ervaar na zo'n fluim als op de foto is binnen 1-2 seconden acute intense benauwdheid wat aan kan houden tot 2 uur lang. Waarbij ik zo hard moet hoesten maar dat het taaiste er niet uit komt, ik hoor en voel het borrelen en grommen. Met sommige uitademingen die van nature zijn komt het welleens verder naar boven of bepaalde vormen huffen.
Ik rook nu al 4-5 dagen niks meer heb wel antibiotica sinds dindsdag het is nu vrijdag, vanmorgen spoedlijn huisarts gebeld en deze keer een andere huisarts mikte het meer op het geestelijke. Terwijl ik duidelijk iets lichamelijks voel en al 2 jaar anders is. Als het geestelij zou zijn waarom voelt de rest van mijn lichaam dan nu redelijk de afgelopen dagen, weken, dat was een 2-3 maanden nog wel anders maar toen ben ik mijn werk kwijt geraakt en een hele grote stresspost.
Iemand een idee want zolang mijn huisarts het op het geestelijke mikt kom ik niet verder dan binnen kort een afspraak bij verslavingszorg en psychiater.
Eerdere longfunctie test bleek goed, ook al voelde dat niet zo, ik hyperventileer al maanden maar ik denk dat ik dat zelf heb veroorzaak door het lichaam te irriteren tot otnzettende overmaat met het gerook en houden en hele dag zitten. Wat natuurlijk voor de nodige stress en geestelijke perikelen zorgt. Er staat nog wel een "allergenen" reactie test op het menu plus slaap onderzoek want ik snurk al 2-3 jaar en ik vermoed zelf verslapt weefsel van binnen, luchtpijp slokdarm spieren, klepjes etc. Er is gewoon iets niet goed en ik ben niet gek. Vroeger nooit ergens last van tot de laatste 2 jaar en dat is persisterend. Als het puur stress is zou ik zeker wel een dag of meerdere of aantal weken me beter voelen maar in de afgelopen 2 jaar maar 1 dag fit wakker geworden dat duurde zo'n 2 uur.
Met vriendelijke groet,
L. Berrev
Hi, als ik ga slapen zet ik mijn appneu apparaat aan, in de ochtend zit ik dan op het randje van mijn bed te hoesten en geef ik iedere ochtend veel shuim op, dit is zo vermoeiend terwijl je volgens het gebruik van het apparaat uitgerust moet zijn? Het rare is dat ik nog nooit een sigaret heb aangeraakt, vind die dingen maar vies stinken. Maar ik heb wel astma. Als kind jeugd astma is toen weg gegaan maar op mijn 50e toen mijn vader was overleden was het ineens teruggekomen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies