@bianca
Voor mij werkt snachts het volgende
Groene thee met honing voor het slapengaan en koud naast je bed hebben staan voor in de nacht.
- broomhexine tabletten
- ibuproven bruiszakje van de kruidvat
- neusspray
En echt Rechtop slapen, ik slaap nu al 2 weken op de bank en bouw mezelf helemaal in met kussens zodat ik echt alleen rechtop kan zitten.
Als ik voel dat ik moet hoesten of slijm in mijn keel heb ga ik recht op zitten, Neem ik een slokje thee met honing, adem ik diep in en hoest ik 1 keer al het slijm naar boven. Merk ik dat het zo taai is dat het niet naar boven komt gewoon doorslikken. Vanwege het forceren om uit te spugen ga ik kokhalzen en uiteindelijk overgeven.
Verder heel veel hapjes honing nemen dat hielp ook bij mij.
Half maart kinkhoest gekregen. Na een zware periode van rechtop slapen, zware hoestbuien en pijn aan heel m'n ribbenkast ben ik nu 8 weken verder. Na een stijgende lijn naar beterschap zette er een daling in. Een blijvende brok in mijn keel, snachts wakker worden en niet kunnen stoppen met slikken en een ontzettende vermoeidheid hebben me terug gebracht bij de huisarts. Ook een plek op mijn heup die maar blijft jeuken sinds ik kinkhoest heb. Wederom moeten ziekmelden op het werk omdat ik zó moe ben. Bloed laten afnemen om dingen uit te sluiten maar volgens de huisarts ben ik nog maar op 2/3 qua tijd van het herstelproces. Het is een verschrikking, ben enigszins blij met dit forum omdat ik zo weet dat ik niet gek ben en deze ziekte echt onderschat wordt. Heel veel sterkte iedereen.
Sinds 3 weken hoest ik de longen uit mijn lijf. Door dat ik Astma heb geef je al snel de schuld aan de astma. Helaas met alle medicatie die ik heb voor de Astma het hielp niks. Afgelopen zaterdag storte ik tijdens me werk in een hoestbui tegen de vlakte daar lag ik. Al heel snel kon ik mezelf weer bij elkaar rapen en verder.
Helaas is dit in de afgelopen week nog een aamtal keren gebeurd waarbij ik mezelf aardig verwond heb.
Gelukkig heb ik een super behulpzame huisarts en wil hij alle opties bekijken. Eigenlijk de laatste optie is kinkhoest en als ik jullie verhalen lees moet dat het bijna zijn.
Zijn er meer mensen die echt in rlkaar tegen de grond storten ?
De bijna stikken ervaring is afschuwelijk en maakt me heel bang. Ik heb zojuist de paardemelk tabbleten besteld, ik zal jullie op de hoogte houden of dit helpt.
Bedankt iedereen voor jullie verhaal
Zo herkenbaar al die klachten, het (nachtelijk)hoesten, het afschuwelijke stikken, de vreselijke pijn in m’n ribben, het in je broek plassen tijdens het hoesten, de eindeloze vermoeidheid. Ik dacht aan kinkhoest omdat alle symptomen daarin pasten, de huisarts niet. Ontstekingswaarden laag, longen klinken schoon, “ bent toch gevaccineerd?” Etc. Afgelopen maandag toch getest en voila positief. Nu bijna drie weken aan het hoesten, al drie weken geen fatsoenlijke nacht gehad. Inmiddels gekneusde ribben. Het stikken (door een spasme van het strottenhoofd) lijkt iets af te nemen.
Kinkhoest wordt zwaar onderschat bij volwassenen. Beterschap iedereen.
Hoi allemaal, ik heb nu sinds 3 weken kinkhoest. Vorige week bloed laten prikken en daar kwam uit dat ik nog in de begin fase zit helaas (de waardes waren wel wat verhoogd. Over 2 weken weer bloedprikken). Ik heb net zoals vele hier die hele erge hoest aanvallen. Jeetje wat is dat ongelooflijk eng zeg!! Inderdaad wat vele zeggen echt als of je stikt. Zie elke avond tegenop om te gaan slapen. Ben intens moe. Sporten lukt niet, praten kost veel energie.
Sinds 2 dagen ben ik wat tips van jullie gaan gebruiken en ik moet zeggen dat de aanvallen daardoor wat minder heftig zijn (tot nu toe). Zijn nog steeds niet fijn maar krijg weer wat meer lucht tijdens een aanval.
Omdat ik zoveel aan jullie tips heb dacht ik ik deel ook even wat ik nu doe.
- Ik drink 2 liter+ per dag om alles zo vochtig mogelijk te houden en dat de slijm dun wordt/blijft.
- Ik slaap zo rechtop mogelijk.
- Ik zet s nachts om de 1 a 1,5 uur een wekker om even te hoesten en water te drinken. Kost veel energie maar zo blijft tot nu toe de heftigheid van de aanvallen weg. Ik heb ze nog wel maar ben tot nu toe niet meer benauwd geweest tijdens een aanval.
- Als ik de aanval voel 'aankomen' zorg ik ervoor dat ik goed diep ademhaal als dat nog lukt.
- Ik heb een pufje van huisarts gekregen die gebruik ik 2/3 keer per dag. Daardoor hoest ik het makkelijker op.
- 's avonds stomen. Dan komt er ook weer wat los.
Is er hier iemand met een lactose-intolerantie die paardenmelk heeft gebruikt?
En hoelang ben je besmettelijk? Ik probeer familie nu zoveel mogelijk niet te zien om ze ook niet aan te steken. Hoelang zijn jullie bij familie uit de buurt gebleven?
Veel beterschap en sterkte allemaal!
Wat bij mij helpt is fluimucil tabletten. Dit maakt het slijm vloeibaarder en de slijmvliezen minder dik.
Ik ben nu ook al ongeveer een maand ziek, en man man, wat een nare ziekte is dit toch. Ik ben 2x gestikt, bij zo'n erge aanval kreeg ik gewoon geen lucht voor ongeveer een minuut, 112 gebeld..
Ik ben nu al 2 weken niet naar school gegaan, maar het word maar niet beter. Het is echt heel raar, de ene dag denk je dat je alles aankan en weer fit bent, en de volgende dag weer ziek. Het stikken is voor mij echt het ergste, tot nu toe maar 2x gebeurt, maar het was gewoon een bijna dood ervaring.
Is er iemand die zich heeft laten checken bij de huisarts voor pijnlijke ribben? Het maakt het hoesten namelijk heel zwaar. Ik neem aan dat er iets gekneusd of gebroken is, maar volgensmij kan je daar niet zoveel aan doen. Dan heeft het geen nut om naar de huisarts te gaan toch?
Hier ook het geval kinkhoest.
6 mei niet lekker geworden keelpijn zo begon het. Daarna zware aanvallen hoest stikneigingen. Echt zo eng overdag 5 in nacht 4 tot 6. Het houd niet op ben bang voor de nacht zit nu al 16 dagen recht op in bed. Wekker gezet om het uur. Maar n half uur in slaap te zijn gevallen kom de aanval weer. Zo erg soms duurde het 45 minuten
3 x huisartsenpost geweest vier keer huisarts ambulance in nacht thuis geweest ze kunnen niks.
Medicijnen gehad prednisonol kuur van 5 dagen een pufferig en codeine nou hoestdrank naproxen niks helpt. Krijg er gebroken rib en gekneusde rib bij. Nacht tijdens het hoesten krak horen in je rug spier gescheurd maar gelukkig drie dagen iets minder dus meevaller keertje.
Ik drink veel water en thee met gember en Citroën.
Weer na huisarts gegaan slaap geen nacht ben helemaal op rondje buiten in bos kom ik niet ver me energie is op 0. Weer medicijnen gehad nu Oxcycodon geven ze mensen zwaar ongeluk heb gehad of ernstige gevallen nou ingenomen je bent zo suf ‘s nachts komt de aanval erdoorheen.
Uiteindelijk met een goede homeopaat gesproken en heeft me een korrel gegeven moet ik onder de tong laten smelten het is helft van een rijstekorrel. Overdag voel ik me iets meer lucht krijgen maar de nachten aanvallen veranderen van stikaanval zonder hoest gewoon of ze je keel dichtknijpen het moet nog inwerken het heeft wel iets gedaan maar wat weet ik niet. Het bleek slangengif te zijn geweest die het lichaam tegen in gaat. Drink ook al vier dagen bakje paarden melk en 4 paarden capsules maar ook weinig resultaat tot nu toe.
Hoe lang moet je dit nog volhouden ben nu bijna drie weken al onderweg. Durf niet te slapen maar je moet. Ben zo blij dat het ochtend is nog nooit zo blij geweest. Hoop de aanvallen weg blijven rest neem ik voor lief dar kom ik wel door heen. Maar dit is het ergste wat ik ooit in me leven heb gehad. Stomen doe ik ook veel en borrelen met zout water. Hoop op nog goede tips van iemand maar heb al zoveel geprobeerd.
Gr Bianca
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Jeetje Bianca wat heb je het heftig! Heb helaas geen tips meer voor je. Je hebt al heel wat geprobeerd. Hoop voor je dat de aanvallen snel in heftigheid afnemen. Veel sterkte!
Ja het houd niet op het blijft iedere dag zelfde soms erger nu al 22 dagen zo. Pff slaap 2/3 uur per nacht.
Zijn jullie ook je smaak en reuk kwijt? Die hoestbuien zijn verschrikkelijk eng en uitputtend maar het kwijt zijn van je reuk en geur begin ik ook erg vervelend te vinden.
Ik zit nu in week 6 en ben 2 x 2 nachten opgenomen geweest na rib fracturen, pijn was ondraaglijk. Ik gebruik nu oxycodon lang en kortwerkend, diclofenac, paracetemol en codeïne. Ik merkte dat mijn hoestbuien minder werden maar heb nu wel vaker last van wegrakingen. Ik ben 2 dagen gestopt geweest met oxycodon en merkte dat ik weer vaker moest hoesten, waardoor ik weer ben begonnen met oxy. Ik kom mijn dag goed door metde pijnstillers die ik gebruik.
Nog een tip: noscapect. Bij Kruidvat te koop. Ik kom eindelijk weer de nachten door zonder hoestaanvallen (ik zit in week 4 van hoesten). Vaak s ochtends wel dan veel (slijm) hoesten maar dat neem ik voor lief. Had eerst codaine van de huisarts maar die werkte voor mij niet en werd er heel misselijk van waardoor ik snachts weer moest overgeven. Daarover gesproken de aanvallen nemen nu af maar merk dat ik met hoesten nu sneller ook moet overgeven. Snap dat mn maag van streek is van al dat hoesten maar vind best naar. Iemand ervaring met overgeven en hoesten (niet tijdens aanval). Hebben jullie ook nog tips hoe om te gaan met gekneusde middenrif? Kan zelfs geen bh meer dragen z'n last van.
vanaf 16 februari ben ik thuis komen te zitten omdat ik niet lekker was en ik heel erg verkouden werd met koorts. dat heeft 4 a 5 dagen geduurd. daarna kwam het hoesten. eigenlijk de hele dag door en nachten ook heel veel gehoest. huisarts geweest en die zei dat het een goede griep was. paar dagen later weer terug gegaan omdat ik best wel benauwd begon te raken en tijdens hoesten echt pijn op mijn borst kreeg. weer terug gegaan naar de huisarts en daar kreeg ik met pijn en moeite een bloedonderzoek want hij was ervan overtuigd dat het gewoon een heftig griepje was. na bloed onderzoek bleek dat ik een verhoogd ontstekingsgehalte had in mijn bloed maar niet zo erg om gelijk aan de antibiotica te gaan. pijn op de borst werd in de loop der dagen alleen maar erger en keel begon pijn te doen. stem die was eigenlijk zo goed als weg door al dat gehoest. weer terug gegaan naar huisarts en gevraagd of het niet toevallig kinkhoest kon zijn waarop ik te horen kreeg van nee je bent ervoor ingeënt dus dat zal het niet zijn. in die dagen erna werd het alleen maar erger het hoesten en was op een gegeven moment echt gesloopt. had geen energie meer en eigenlijk werd het alleen maar erger met hoesten. zelfs dat ik op een gegeven moment moest hoesten dat ik daarbij heel mijn maaginhoud eruit gooide en ook dat ik na het hoesten soms 20 seconden tot soms zelfs 1 minuut geen adem meer kon halen omdat mijn stembanden zich dichtknepen. daarbij kreeg ik spasmes waarbij je dan helemaal gaat trillen met je lichaam. dus ik weer terug naar huisarts die had me weer onderzocht en bleek dat ik een longontsteking en een bovenste luchtwegontsteking had. die kwam toen met een antibiotica weet even niet meer welke. (amoxi) volgens mij. maar die kuur heb ik gedaan alleen werd er niet beter op. daarna weer terug naar huisarts toen kreeg ik weer een antibioticakuur van 7 dagen alleen weer een ander type. Die kuur ook weer afgemaakt maar nog steeds geen verbetering. in de tussentijd bij die kuur had ik nog steeds die aanvallen dat ik geen lucht meer kon krijgen en daarbij had ik dat ik tijdens het hoesten gewoon een soort van flauwviel. duurde niet zo lang maar gemiddeld was ik 15 a 20 seconden gewoon even weg waarbij ik soms wakker werd op de grond in de kots. vrouw en kinder schrikken zich elke keer rot als ze me zo zien. het was zelfs zo erg dat ik flauw was gevallen en ik met mijn hoofd op de wc rand was gevallen. gelukkig viel dat allemaal wel mee maar toch blijft het eng om gewoon gedeeltes kwijt te zijn. na die kuur weer terug gegaan naar de huisarts en toen kreeg ik een prednison van 5 dagen. ik had het idee dat het iets hielp maar ging er niet door weg dus na die 5 dagen dokter weer gebeld en alles uitgelegd die heeft me toen weer een iets sterkere dosis voorgeschreven van predison met weer een kuur van antibiotica. na die kuur nog geen verbetering, dus weer huisarts gebeld en toen werd ik doorverwezen naar een KNO arts. in het ziekenhuis was het een wachttijd van 1,5 maanden dus ik naar een kliniek waar ik de volgende dag al langs zou kunnen komen. die heeft wat testen gedaan en gekeken in mijn keel waarbij mijn stembanden en keel nog zwaar ontstoken waren. schreef hij dexamethason voor en weer een korte kuur van antibiotica en een recept voor maagzuurremmers. dit alles was al bijna 2 maanden nadat ik thuis was komen te zitten dus ben er al een aardig tijdje meer bezig. na die kuur nog geen verbetering en ik weer contact gehad met de KNO arts die uiteindelijk voorstelde om een kinkhoest test te laten doen. dus je raad het al was het overduidelijk kinkhoest. dus ik heb uit eindelijk elke keer een verkeerde antibioticakuur gehad. die prednison en dexamethason kuur waren niet nodig geweest. het is nu bijna 4 maanden geleden dat het bij mij begonnen is en ik heb nog steeds hoestbuien die gelukkig wel wat minder erg zijn als in het begin. ik heb niet meer dat ik geen adem kan halen tot ongeveer 1 maand geleden. wel heb ik nog dat ik tijdens het hoesten gewoon flauw val. 2 weken geleden waren ik en mijn gezin en mijn schoonfamilie een potje aan het kaarten waarbij ik een hoestaanval kreeg en ik uiteindelijk weer 20 seconden later bij kwam met mijn hoofd op de tafel in de kots. ik mag toch echt een keer hopen dat het wel weggaat een keer want ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet meer durf te rijden want ik voel het gewoon niet aankomen dat ik flauw val. dus kort samen gevat nog een keer.
het begon met verkouden en koorts, daarna hoesten met pijn op de borst en pijn in de keel en tot 2,5 maanden bijna geen stem meer gehad te hebben. tot het overgeven en flauwvallen na of tijdens hoestbuien. maar het ergste waren die aanvallen dat je geen adem meer kon halen. als ik moest hoesten dan gooide mijn lichaam al mijn lucht eruit waardoor ik heel snel in paniek raakte als ik geen adem meer kon halen en uiteindelijk gewoon flauwviel.