Al sinds het begin van dit jaar heb ik last van een vreselijke stank in mijn neus. Dit ontstond tijdens een flinke verkoudheid met bijbehorende holte infectie. Sindsdien is dit niet meer weggegaan. Ik heb het enkel aan de linkerkant.. als ik mn neus ophaal ruikt het gewoon rottig. Echt ontzettend smerig!
Daarnaast heb ik tegelijkertijd ook last van heel dik, gelig slijm wat vanuit mijn neusholte mijn keel inloopt. dit is erg taai en ik krijg het niet weggeslikt. Als ik met een lampje in mijn keel schijn zie ik het ook gewoon zitten. Het zit mij enorm in de weg met praten (ik praat er als het ware tegenaan) maar ook met slapen omdat ik dus constant het gevoel heb te moet slikken maar niks doorgeslikt krijg.
De medische molen ben ik medio februari al ingegaan. Ik heb sindsdien 2x antibiotica gehad, mijn keelamandelen zijn verwijderd, en nu heb ik bij mijn laatste KNO bezoek dymista neusspray gekregen. Echter werkt tot nu toe niets! Men wil nu gaan testen op allergieën maar ik betwijfel of het daar wel aan ligt. Voor mijn gevoel is het wat anders..
Ondertussen zit ik al veel te lang aan de otrivin om de neus een beetje vrij te houden. Ook mega ongezond, maar het is nu t enige wat nog een beetje verlichting kan bieden. Ik begin er echter wel flink moedeloos van te worden..
Zijn er mensen die deze klachten herkennen en er een concrete diagnose voor hebben gehad? Zo ja, dan hoor ik het graag zodat ik het volgende maand kan meenemen bij mn volgende KNO bezoek.
BVD!
Ik heb deze probleem nou ook enkele maanden. Eerst was het alleen de stank, maar nu ook dat slijm/snot die constant "aanwezig" is, alsof al de holtes in mijn gezicht en keel mee vol zit. En sinds 4 dagen heb ik nou hoofdpijn erbij. Vreselijke hoofdpijn aan 1 kant, de rechterkant bij mijn wenkbrauw. Ik weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben, maar dit soort hoofdpijn heb ik nooit eerder gehad.
Ik ben een paar jaar geleden bij de KNO arts geweest en toen hielp de neusspray wel goed die hij me gaf. De klachten bleven weg tot ik enkele maanden geleden weer flink verkouden werd.
Maar nu is de verkoudheid al lang over, maar de stank is gebleven.
Ik lees dát zoveel mensen deze klachten hebben en toch is er geen oplossing voor. Hoe kan dat toch?
heb precies dezelfde klachten, al een jaar of twee, wordt r moedeloos van, KNO arts kan niets vinden longarts schreef diverse puffers voor omdat ze zei dat ik astma had, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Het slijm is zo dik en plakkerig dat het nte lijm is, heel vervelend. En die zoete weeige geur, bah. Hoop echt dat er eens een oplossing voor komt. Heb er overigens ozmers minder last van.
Ik heb dit opgelopen tijdens mijn groepsvakantie. 15 dgn in kleine bus met 11 mensen. Er was iemand die al liep te kuchen in begin. Ik dacht eerst dat die gordijntjes in bus zo stonken. In hotels was er blijkbaar in tapijt, gordijnen stof dat ik en nog andere allergische reacties kreeg. Slijm in keel en kriebelhoest, neus lopen...etc. nu ik thuis ben alles wassen en schoonmaken, want ik ruik die gist-achtige lucht overal aan. Zelf wist ik dat streptococcen bacterie dit kan veroorzaken. Dus ik denk dat ik dit heb in reisbus heb opgelopen! Nu neemt snot en slijm af, en ik voel mij ook gestrest, prikkelbaar ook omdat vakantie erg slecht was. Ik heb weer verse gember, curcuma gekocht, daar ga ik thee van trekken. Als ik covid opliep dan hielp dat ook erg goed. Je voelt je meteen stukken beter volgende dag. Dus dit maar doen.
Verder heb ik afgekoeld water met jodium (inneembare) in spray gedaan. Daar spuit ik neusgaten mee in, dit deed ik ook bij covid.
Hopelijk verdwijnt vieze lucht uit mijn neus, want je wordt er naar van. Ik ga nooit meer met een groepsreis mee !