Al een paar jaar loop ik met een bult onder mijn oksel. Onderzocht en niks te zien. Kan komen door zwangerschappen oid.
Nu sinds een maand (ik was wat ziekig en had keelontsteking) voelde ik 2 kleine bultjes in mijn nek. Beide lijken op een spier te zitten, zijn niet groter geworden en erg beweegbaar. (Kan dus ook een spierknoop zijn)
Sinds september veel last van smetplekken maar nu ook jeuk over mijn hele lichaam. Vaak is er wel uitslag te zien. Maar soms ook jeuk zonder uitslag. (Ik heb dus wel veel jeuk, niet jeuk zoals een “normaal” mens dus)
Dit alles herken ik ook van de ziekte hodgkin die minn neef heeft gehad.
Mijn huisarts blijft zalfjes voorschrijven voor de jeuk. Lijkt soms te werken/minder te worden maar wil het niet overal smeren. Bij afleiding is het ook een stuk minder/weg.
Ik ben zelf ook hypochonder en ga ee nu natuurlijk al langere tijd “vanuit” dat ik hodgkin heb en deze klachten kun je ook krijgen door stress.
Iemand die zich in mijn verhaal herkent waarbij het toch wat anders bleek te zijn? Of juist wel hodgkin misschien?
Mijn huisarts wil verder nog niks doen qua scans oid omdat de zalf regelmatig lijkt te werken.
Nu sinds een maand (ik was wat ziekig en had keelontsteking) voelde ik 2 kleine bultjes in mijn nek
Dan is het logisch dat er lymfekliertjes aanwezig zijn. Die zijn dan een gevolg van ziek zijn en keelontsteking. En de kliertjes kunnen er nog best wel tijd aanwezig zijn. Belangrijk: Blijf er zoveel mogelijk vanaf. Ze kunnen anders geïrriteerd of zelfs ontstoken raken.
Je afweersysteem is wat lager door het ziek zijn. Dat kan dan de smetplekken verklaren. Gewoon de zalf blijven gebruiken. Zorg voor gezonde voeding, voldoende slaap en drink minimaal 2 liter water per dag