Hallo
Ik vernam laatst een opgezette lymfeklier in de hals(langs de slokdarm een bobbel). En kleine klier onder de kin. Het is beweegbaar, maar voelt alsof er een hard puntje op zit, voor de rest voelt het zacht aan. Ik weet niet of het hard puntje wat ik voel iets van mijn slokdarm is(botje?). Maar de opgezette lymfeklier zit hier tegenaan.
Lies: bij mijn bovenbeen/lies verneem ik ook kleine lymfekliertjes zitten.
Ik maak mij hier nu best wel zorgen om, en ben benieuwd of iemand mij kan uitleggen hoe dit zo kan gebeuren na ik mijn situatie heb uitgelegd.
Ik heb hier dus 2 jaar geleden ook al last van gehad, en kreeg hier toen een bloedonderzoek voor. Hier kwam uit dat ik de ziekte van pfeifer heb doorstaan. Hierdoor kunnen de klieren een lange tijd nog opgezwollen zijn. Het is een poos goed gegaan, maar afgelopen week vernam ik ze weer opzwellen bij mijn hals, zelfde plek. Ik was deze week wel vermoeid, maar dit kan ook liggen aan de nachtdiensten die ik draai. Ik had wel wat last van hoesten, maar geen keelpijn klachten of verkoudheids klachten.
Kan je na pfeiffer 2 jaar later nog opgezetten klieren krijgen?
De huisarts had mij destijds ook aangeboden om de keelamandelen te laten verwijderen, maar zolang ik geen slikklachten heb was het ook nog niet echt nodig. Huisarts gaf aan dat mijn amandelen lichtelijk onstoken bleven? Maar verwijderen van keelamandelen word je dus goed ziek van?
Ook de rechterkant van mijn keelamandel is aanzienlijk dikker dan de linkerkant, geen pijnklachten aan de keelamandel.
Heeft iemand een idee of ik mij hier ook zorgen om moet maken? Mijn ouders benoemen dat het wel weer over gaat, en ik er geen zorgen om moet maken. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, iemand die mij wat meer gerust kan stellen?
Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is, en iemand mij een beetje op weg kan helpen. Ligt dit dan aan die ene keelamandel, die er misschien dan toch uit moet? En is het normaal dat de klieren in de liezen/bovenbeen ook wat dikker zijn? Of is dit nog steeds nasleep van pfeiffer?
Alvast bedankt voor de reactie!