Bij mij zijn ze inderdaad vrij hard, overigens niet pijnlijk.
Het begon bij mij in maart geloof ik, merkte ik echt een flink zichtbare zwelling in mijn hals op. Toch maar naar de huisarts gegaan om even te laten kijken. Daar heeft ze bloed gecheckt op ontstekingswaarde, die waren veel te hoog. In de keel was zo niks te zien. Zelfde dag nog doorverwezen naar de kno arts. Daar met een cameraatje via de neus in de keel gekeken, bleek een forse tong amandelontsteking. Ongeveer 2 weken antibiotica gehad, tong amandelontsteking leek toen weg en de zwelling in de hals was minder, maar zeker niet weg. Steeds op controle gebleven voor de gezwollen lymfeklieren. Na een maand of 2, weer flinke tongamandel ontsteking. Weer antibiotica en diclofenac. En inmiddels dus ook punctie en biopsie gehad, waar de conclusie meest waarschijnlijk was reactieve lymfeklieren maar bij twijfel toch een lymfeklier excisie overweging. Dat gaat dus binnenkort gebeuren.
Misschien hebben sommige lezers iets aan mijn verhaal.
Dankjewel John voor jou uitleg, waarschijnlijk inderdaad toch een andere situatie wat ik zelf niet helemaal door heb.