Goedemorgen,
bij mij nog steeds dezelfde situatie.
Bij mij zit het kliertje denk ik op soort van dezelfde plek als bij jou Eric.
@ John / Moderator is dit een 'normale' plek voor een klier om op te zetten door verkoudheid?
Zit bij mij aan de linkerkant, halverwege mijn hals aan de zijkant?
En kan het zijn dat de ene keer met een verkoudheid je kliertje niet (merkbaar) opzet en de andere keer wel?
misschien domme vraag maar ik ben nu 34 jaar en voor het eerst dat ik het opmerk. Behalve af en toe met keelonsteking maar toen voelde die klieren anders.
Nu is de klier iets harder/kleiner maar komt misschien door het aanraken.
Alvast bedankt voor je bijdrage.
Het is een normale plek voor een klier. En probeer er vanaf te blijven
Bedankt John!
En John is het mogelijk om te zeggen WAAR een lymfeklier opzet als je last hebt van ontstoken tandvlees?
Of is dat bij iedereen anders?
Mijn kliertje is in de lengte denk ik zover kan voelen net 1 cm in en de breedte denk zo'n 0,7 cm. Dit is in principe niet om je heel erg druk om te maken toch? Ookal zit ze er al bijna 2 maanden? Ben erg schor en veel slijm maar dat heeft heb ik het gevoel te maken met mijn chronische hyperventilatie waardoor ik mijn stem verkeerd gebruik.
Hoi John,
zou je nog een reactie willen geven op mijn vorige bericht?
ik ben zo benieuwd wat jij ervan zegt?
Alvast heel heel erg bedankt!
Ik had het berichtje gemist. Excuus
Ik heb al geschreven dat de plek waar de lymfeklier zit dis een normale plek is. En de lymfklier kan lang aanwezig zijn als je dus ook lang ontstoken tandvlees hebt en er te veel aan zit
Bedankt John.
Geeft niets, kan me voorstellen dat je erg druk bent.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb verder geen enkele klachten behalve af en toe wat hees en slijm in de keel.
Ik las ( wat ik waarschijnlijk niet moet doen ) dat als je keelkanker hebt, het ook kan uitzaaien naar de lymfe.
Het is zeer onwaarschijnlijk, maar vroeg me af of het met een kliertje die max 1 cm dit ook een uitzaaien kan zijn?
Dit was de laatste vraag hierover hoor.
Alvast bedankt ๐
Dat heeft toch echt allemaal niks met kanker te maken hoor
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je hebt een aanwezige lymfeklier door het ontstoken tandvlees. Dat heeft toch allemaal niks met kanker en uitaaiingen te maken. Praat eens met je huisarts over je angsten
Goede middag,
wat ik hiervoor heb gelezen heb ik wat vraagjes over.
is het echt mogelijk een opgezette klier te hebben van onstoken tandvlees? Ik heb namelijk ( denk ik ) ook ontstoken tandvlees en aan 1 kant een kleine opgezette klier. Maar echt al bijna een half jaar. Is bij onstoken tandvlees niet zo dat je het aan beide kanten moet hebben? ( opgezette klieren)
de klier is zo'n kleine 1 cm, beetje hard maar zit wel los en doet geen pijn.
graag lees ik uw antwoord.
Groetjes
Als je ontstoken tandvlees hebt is het normaal dat er een lymfeklier aanwezig is. En nee het hoeft dan niet aan beide kanten te zijn
Goedemorgen, tijdje geleden maar heb toch weer een vraagje. Sinds ik die ene lymfeklier heb ( ben er voor naar de dokter geweest en die zei dat er niets was om me druk over te maken) zit het toch in mijn systeem om mezelf elke dag te checken. Nu voel ik vrij laag ( 2 a 3 cm boven mijn sleutelbeen) ook zo zelfde lymfeklier. Niet mega groot zo'n 1 a 1,5 cm, semi hard en wel beweegbaar. Maar de plek vind ik zo eng als ik alles lees op internet. Heb wel een verkoudheidje bij de neus en de laatse weken kriebel in mijn neus, keel en ogen. Maar op die plek een licht aanwezige klier hebben? Hoort zo'n klier niet hoger te zitten dan? Of kan het ook nog met tandvleesontsteking te maken hebben? Alvast bedankt en zie je antwoord heel graag tegemoet.
Dankjewel!
Wat ik nog even toe wil voegen, ze liggen wel onder de huid het is niet zo dat het een bobbel is die zichtbaar is.
Ik moet toch even kwijt dat ik sommige antwoorden een beetje kort door de bocht vind ofzo. Ik heb nu ruim een half jaar flinke opgezette klieren in de rechterkant van mijn hals 1,5 tot 2 cm). Heb hier meteen een doorverwijzing voor gekregen naar de kno arts en na een punctie en een biopsie hebben ze toch besloten om deze er 2 december uit te gaan halen. Vraag me daarom af waarom het bij mij dan wel zo serieus is genomen, en hier gezegd word dat het niks is om je zorgen over te maken..?
Dat zal ermee te maken hebben dat er in de meeste gevallen een aanwijsbare oorzaak is voor aanwezige lymfeklieren.
En voor lymfeklieren groter dan 1,5 cm die hard en pijnlijk zijn, geldt altijd dar die door een arts gezien moeten worden. Het is dus niet zozeer dat de antwoorden kort door de bocht zijn, maar dat de omstandigheden dan anders zijn.